Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Sollicitatie tips wielerbranche

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 08 jul 2013 10:28

Fietsfanaten!

Na 17 werkzaam te zijn in een technische logistieke functie ben ik echt toe aan een nieuwe uitdaging. In de afgelopen twee jaar tijd heb ik mezelf omgeschoold voor een functie in de marketing, communicatie, reclame en/of sales. Het allerliefste zou ik in de fietsbranche werken. Iets met fietsen, fietsers, onderdelen en alles wat er bij komt kijken. Inmiddels heb ik één sollicitatie achter de rug en daar is (voorlopig) nog niets uitgekomen.

Heeft iemand van jullie tips of kent iemand bedrijven waar ik een (open) sollicitatie naar toe kan sturen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten Tom
Laatst gewijzigd door tornadotom op 08 jul 2013 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 08 jul 2013 10:52

Hans Struijk fietsen?

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 08 jul 2013 11:30

Als je natuurlijk bereid te verhuizen kun je natuurlijk elke grote fietsenzaak proberen....

Maar anders kun je het misschien proberen bij Shimano Benelux of Sram.

Of misschien een open sollicitatie sturen naar een van de Nederlandse fietsfabrikanten... Heb zelf 1x naar Giant een sollicitatie brief gestuurd als reactie op een vrije vacature bij elektrische fietsen, maar ik was er niet geschikt voor wegens tekortkomingen op elektrisch gebied... Achteraf bedacht ik me ook wat ik zou moeten doen in Flevoland... (niet echt een plek waar ik zou willen wonen... ;) ).

Succes!

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 08 jul 2013 11:38

"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 08 jul 2013 12:45

Shimano loopt en ICC (bij mij in de stad) heb ik dus al geprobeerd. Het zou niet echt gaan om het werk bij een lbs, of het moet een hele grote zijn. De rest van de tips ga ik ff bekijken. Verhuizen? Tja... Niet voor een half jaar contract natuurlijk. Heb ook geïnformeerd bij Futurumshop, maar dat is ook op locatie in Apeldoorn. Best vreemd voor een internet bedrijf! ;-)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 08 jul 2013 18:36

Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 08 jul 2013 19:25

Cannondale in Oldenzaal?

+ eventueel http://vacatures.tweewieler.nl/
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
hetfietsertje1958
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
Locatie: BabCity
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 09 jul 2013 12:15

Zal niet meevallen. Het is (zoals bijna overal) niet bepaald feest in de branche. Zelf ben ik 12 jaar werkzaam geweest in de fietsenwereld, zowel voor- als achter de schermen. Door faillissement van mijn werkgever zit ik nu twee maanden thuis. Kreeg als reactie op een sollicitatie de mededeling dat er andere kandidaten waren met meer ervaring (jaja, ik ben 55, lijkt me dus eerder dat het daar aan ligt :evil: )
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 10 jul 2013 00:04

dinsdag 15 februari 2011

Oneway Bike Industry, de Nederlandse importeur van Cube, is recentelijk verhuisd naar een nieuwe locatie in Capelle a/d IJssel. Van daar uit wil het doorgroeien, de voorraadpositie versterken en gas geven op de nieuwe onderneming Oneway Distribution en de CUBE Academy.


“Onze nieuwe locatie is aanzienlijk groter dan het vorige pand,” zegt directeur Lennard van Winden. “Dat was in de afgelopen vier jaar behoorlijk krap geworden. De personeelsuitbreiding van 6 naar 21 personen zorgde voor een behoorlijk ruimtegebrek in het kantoor.”

Volgens Van Winden heeft met name de groei in de Engelse en Ierse markt het noodzakelijk en wenselijk gemaakt om de voorraadposities verder uit te bouwen. “Op onze nieuwe locatie hebben we de mogelijkheid verder te groeien en tot 30.000 fietsen op voorraad te houden om snelle leveringen te garanderen,” aldus Van Winden.

Verder is Oneway eind 2010 gestart met nieuwe activiteiten in een nieuwe onderneming, Oneway Distribution. De Benelux distributie van de merken Hayes, Sun Ringle, Answer, Manitou, Crud, RRP en Pinhead vragen meer kantoor- en magazijnruimte.

Daarmee zijn de ambities van Van Winden nog niet ten einde. “Onze grootste trots is een showroom met trainingsruimte voor onze klanten. Wij zullen hier in het voorjaar van 2011 de CUBE Academy lanceren.”

De nieuwe adresgegevens van Oneway Bike Industry zijn:
BEZOEKADRES
Molenbaan 3
2908 LL CAPELLE AAN DEN IJSSEL
Telefoon: (010) 340 3500|
Fax: (010) 340 3501
POSTADRES
Postbus 12
3000AA ROTTERDAM

http://www.cube.eu

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 10 jul 2013 00:04

Nog een link waar je misschien iets kunt vinden

http://www.vakbladfietsmarkt.nl/

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 10 jul 2013 10:30

Super al die tips! Nu kom ik er meteen achter in wat voor uithoek ik woon... De aanhouder wint zullen we maar denken! Alle tips blijven dus meer dan welkom! Als dank mogen jullie allemaal eens achter me uit de wind rijden, maar dat is dan wel in diezelfde uithoek. ;-)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Plaats reactie