Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 25 jun 2013 14:20

Zo , de fiets is klaar en vandaag en morgen nog maar eens een rondje doen - kijken of de Di2 nu echt zo fijn schakelt als ze zeggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 25 jun 2013 22:39

Mooie bike hoor. Een erg mooie frame vorm, lekker strak
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 25 jun 2013 22:48

Schitterend karretje, rene!
Kleurstelling van het frame is ook zeer fraai.

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 26 jun 2013 08:47

Mooi! Ziet er profi uit René!
Tita Gazelle V8
Afbeelding

grinjo
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2013 11:16

grinjo 04 jul 2013 11:30

Mooie fiets René! Jammer dat je net dat CR1 SL frame voor mijn neus wegkaapte ;) Ik had deze ook op het oog en plots waren ze overal uitverkocht... Scheelde wel een hoop twijfels! Dan maar doorsparen voor de Bianchi Oltre XR2. Dit jaar geen SL frame in de scott range (weet iemand waarom?) Vandaag toch nog maar een poging gewaagd en gevonden! De CR1 Pro XL. De fiets die ik nu ook rijd en voor geen geld! Dus kan ik ook nog lekker verder sparen voor de Oltre.

Afbeelding

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 jul 2013 11:38

rene schreef:Zo , de fiets is klaar en vandaag en morgen nog maar eens een rondje doen - kijken of de Di2 nu echt zo fijn schakelt als ze zeggen.
De juiste uitdrukking hier bij is geloof ik...vette bak?
:D

En hoe schakelde dat electronische gedoe nou?
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 04 jul 2013 13:04

grinjo schreef:Mooie fiets René! Jammer dat je net dat CR1 SL frame voor mijn neus wegkaapte ;) Ik had deze ook op het oog en plots waren ze overal uitverkocht... Scheelde wel een hoop twijfels! Dan maar doorsparen voor de Bianchi Oltre XR2. Dit jaar geen SL frame in de scott range (weet iemand waarom?) Vandaag toch nog maar een poging gewaagd en gevonden! De CR1 Pro XL. De fiets die ik nu ook rijd en voor geen geld! Dus kan ik ook nog lekker verder sparen voor de Oltre.

Afbeelding
Goede keus. Heb hem ook sinds kort. Fijn frame! Succes met het opbouwen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
robakio
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2010 19:52

Gebruikersavatar robakio 05 jul 2013 11:04

Afbeelding[/quote]

Ik kan wel stellen dat ik dit toch wel een erg mooie fiets vindt!!

Cicletti
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 dec 2011 22:50
Contact

Cicletti 07 jul 2013 20:30


danieldevree
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 jan 2013 18:33
Locatie: Hoorn

danieldevree 08 jul 2013 13:23

Ondanks de aanwezigheid van zeer beknopte informatie of reviews elders, heb ik onlangs toch de S20 aangeschaft.
Wat een heerlijke fiets is het, op het moment word er nog een ander zadel en stuur opgezet, dus foto's volgen binnenkort. Ben toch blij dat ik er "blind" ben ingestapt, alleen de zoektocht naar een Mt 61 duurde langer dan verwacht.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 19 jul 2013 13:56

Bij aanschaf van een los addict frame zitten er dan lagers gemonteerd zodat je een gpx crank kan installeren of moeten de lagers zelf gemonteerd worden?

De volgende vraag is of het eenvoudig is om deze lagers zelf te vervangen. Ik zag op de parktool site staan dat je flink wat materiaal nodig hebt. Is dit zelf te doen en heb je het gereedschap persé nodig of is dit ook op een andere manier te doen?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 jul 2013 10:38

gaisdergerman schreef:Bij aanschaf van een los addict frame zitten er dan lagers gemonteerd zodat je een gpx crank kan installeren of moeten de lagers zelf gemonteerd worden?

De volgende vraag is of het eenvoudig is om deze lagers zelf te vervangen. Ik zag op de parktool site staan dat je flink wat materiaal nodig hebt. Is dit zelf te doen en heb je het gereedschap persé nodig of is dit ook op een andere manier te doen?
BIj mijn Scott Foil zaten er Shimano lagers ingeperst, maar normaal komt het frame zonder lagers voor zover ik weet. Lagers verwijderen en nieuw plaatsen is meestal geen probleem mits het juiste gereedschap er is. Zo heb ik speciaal de tool aangeschaft om de lagers eruit te halen aan 1 kant aangezien ik de kabels nog moest trekken voor Di2.

Lager pers daarentegen heb ik zelf gemaakt met draadeind / 2 houten wielen en wat ringen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie