Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Keuzedilemma! Bulls of Haibike..

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 11 aug 2010 02:08

Om de bulls bij de dacia's te zetten lijkt mij onjuist. Past naar mijn mening in hetzelfde rijtje van de cube's en haibikes.
Voor mij zijn merken als target en ranger de dacia's ;)

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 11 aug 2010 02:10

@nikes_bont , niet zelf gaan rekenen voor een framemaat.
Daarvoor kan ik je echt aanraden om even langs een specialst te gaan. Desnoods koop je er geen fiets maar laat je jezelf alleen opmeten.
Zoals als zovaak op dit forum gezegd : de goede maat is de helft van het fietsplezier ;)

nikos_bont
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:29

nikos_bont 11 aug 2010 02:34

klopt! ik laat me morgenvroeg deskundig opmeten in cuijk.. ook bekijk ik daar de Bulls in maat 60.

Graag hoor ik of de Wilier iets is.

Groetjes Niek

P.s bedankt tot dusver met de tips!!

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 11 aug 2010 10:29

rubenio schreef:
Lugosi schreef:
rubenio schreef:

@nikos_bont

Natuurlijk kun je later een ander frame kopen.
Bedenk wel dat de prijzen waar ik het over had inkoopprijzen zijn, komt nog wel wat marge overheen. Punt is gewoon dat de verhouding tussen kwaliteit groep/frame scheef is.

De frames zijn ook weer niet slecht ofzo, maar gewoon minder goed.
Waarom ze minder zijn kan echt aan een enorme reeks dingen liggen.
Om maar wat voorbeelden te noemen ( hoeven helemaal niet per se bij deze fietsen in kwestie aan de orde te zijn) :

- materiaal is simpelweg minder , door minder vakkundige mensen in elkaar gezet , minder controle bij productie etc.
- frame an sich is niet goed doorgemeten voor de aandrijving , daardoor loopt de ketting op het middenblad tegen het buitenblad aan.
- kabelnokjes die niet helemaal aangelast zijn op de beste plek (gekke kabelloop)
- kwaliteit lak

Dat zijn wat dingen die ik o.a. tegenkom , maar eigenlijk spreekt het natuurlijk voor zichzelf ; als iets flink goedkoper is zijn er gewoon punten waarom gebudgeteerd is.

Verder kun je met een gerust hart een bulls kopen en jaren erop rond rijden, het zijn geen slechte frame's , maar relatief minder , daarom reageerde ik.
Zal mijn eerderepost even aanpassen ;)

Overigens zou ik persoonlijk idd op zoek gan naar een overjarig model met 105 o.i.d. zoals hierboven al genoemd.




Wat een onzin allemaal. Het enige punt waar ik je min of meer gelijk kan geven is dat de kwaliteit van de lak niet helemaal geweldig is. Maar ketting die tegen het buitenblad loopt, gekke kabelloop enz... willen we de bulls eigenaars hier eens hun mening over vragen. De mijne heeft er in ieder geval geen last van. En dat een goedkoop bulls frame niet te vergelijken valt met een duur frame van een ander merk, dat klopt. Maar dan ben je wel appelen met citroenen aan 't vergelijken. Als je wil vergelijkingen maken dan doe je dat in dezelfde prijsklasse.
Bovendien heb ik nog niet te veel klachten gelezen op dit (en andere forums) over een bulls (frame), in tegenstelling tot andere (lees duurdere) merken.


Beetje raar om het allemaal als onzin af te doen en vervolgens anderen om bewijslast te gaan vragen ??

Allereerst : ""als je vergelijkingen wilt gaan maken doe dat dan in dezelfde prijsklassen"

Nee, natuurlijk doe ik dat niet want hier zit nu juist het hele punt waar het voor mij om draait. Eigenlijk is het in deze klasse juist appels met citroenen vergelijken omdat de fietsen in dezelfde prijsklasse juist wezelijk van elkaar verschillen.

Daarnaast wat ik ook al eerder gezegd heb, omdat de TS vraagt waar de mindere punten liggen noem ik er lukraak een paar die ik tegen gekomen ben. Dat wil niet per definitie zeggen dat jij daar ook allemaal last van zou moeten hebben.

Veel mensen die overigens wel kleine probleempjes hebben merken het zelf soms ook niet puur omdat daarvoor de lat qua verwachting lager ligt. Daarnaast zijn rijders van duurdere fietsen sowieso kieskeuriger, en rijden ook veel fanantieker.

Als je met mij over de kwaliteit van deze fietsen wilt discussieren begrijp ik dat best, maar toen mij eenmaal de prijs van een los bulls frame ter oren kwam was voor mij de kous sowieso al af.


Je zei volgens mij ook "ik" dus dat is jouw ervaring en mening dus geen bullshit vind ik dat is mijn mening puffffffffffff
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 aug 2010 11:33

nikos_bont schreef:klopt! ik laat me morgenvroeg deskundig opmeten in cuijk.. ook bekijk ik daar de Bulls in maat 60.

Graag hoor ik of de Wilier iets is.

Groetjes Niek

P.s bedankt tot dusver met de tips!!


Als ik zou mogen kiezen, dan de Wilier!

Uitstraling van Bulls en Haibike is allebei knudde. Wilier is Italiaans ;) (need i say more) Daarnaaast heeft die ook nog eens Fullcrum wielen (beter dus dan de Bulls of Haibike). Die discussie over wel of geen beter frame kan ik niet volgen. Alle drie de frames zullen wel geen prof kwaliteit zijn. maar om daar nou over te vallen.
Live fast; die young. mijn blog

nikos_bont
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:29

nikos_bont 11 aug 2010 11:43

thanks Rob.. Ik moet zeggen dat de Bulls er in levende lijve wel mooi uitzag! de lak vond ik daarentegen wel wat dunnetjes.

De verkoper wist me wel te vertellen dat kwa afmontage de bulls absoluut de beste keus is in zijn prijs. Het ging echter wel om een compact met 20 versnellingen! is dit goed?

Groetjes Niek

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 aug 2010 12:08

je moet de fiete kiezen die JIJ het mooist vind. Niet de fiets die andere het mooist vinden.

De uitstraling van Wilier is doorgaans wat beter en daardoor wellicht iets meer waardevast.
Over de vraag of een compact een goede keus is? Geen idee, dat is voor ieder persoonlijk. Er zijn hele topics in dit forum vol geschreven over dubbel/compact/triple. Ik ben blij met mijn compact, andere op dir forum vinden het een drama ding.
Live fast; die young. mijn blog

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 11 aug 2010 12:14

rubenio schreef:...........................
Als je met mij over de kwaliteit van deze fietsen wilt discussieren begrijp ik dat best, maar toen mij eenmaal de prijs van een los bulls frame ter oren kwam was voor mij de kous sowieso al af.


Dit bewijst dat het tussen je oren zit en je je oordeel niet laat afhangen van objectieve (meetbare) eigenschappen van een fiets.
Voor mij mag dit best hoor, maar dan heb je het over voorkeur.

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 11 aug 2010 14:48

Lugosi schreef:
rubenio schreef:...........................
Als je met mij over de kwaliteit van deze fietsen wilt discussieren begrijp ik dat best, maar toen mij eenmaal de prijs van een los bulls frame ter oren kwam was voor mij de kous sowieso al af.


Dit bewijst dat het tussen je oren zit en je je oordeel niet laat afhangen van objectieve (meetbare) eigenschappen van een fiets.
Voor mij mag dit best hoor, maar dan heb je het over voorkeur.


Niet helemaal waar, ik liet mijn oordeel toen afhangen van de objectief meetbare prijsverschillen ( en dus automatisch ook de eigenschappen) tussen de frame's.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 11 aug 2010 15:04

Ik neem aan dat jij een beginnend fietser bent die niet gelijk aan wedstrijden en dergelijke gaat beginnen.
In mijn ogen zijn jouw keuzes voor de drie fietsen zeer goed.
Relatief gezien een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zelf heb een Bulls DF en was niet tevreden over de wielen, welke ik later heb vervangen voor Fulcrums.
Verder zeer tevreden over de Bulls.
De Haibike ziet er hetzelfde uit maar heeft betere wielen.
De Willier is uitgerust met de beste wielen en een Ultegra SL groep wat een kwalitatief zeer goede groep is.

Als ik deze keus nu moest maken zou ik voor de Willier gaan.
Wel jezelf eens goed op laten meten voordat je de fiets besteld.
Niets is erger als op een verkeerde fiets zitten.

Succes.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 11 aug 2010 17:13

rubenio schreef:..........van de objectief meetbare prijsverschillen ( en dus automatisch ook de eigenschappen) tussen de frame's.


hier verlies je me, een hogere prijs is (per definitie) niet gelijk aan betere eigenschappen. In de prijsbepaling spelen zo vele zaken mee die niets met het produkt an sich te maken hebben (de wagen waar de directeur mee rijdt, het loon dat de arbeiders krijgen, de loonlasten in het land van productie, welke vervoersmiddelen voor grondstoffen en afgewerkt produkt, enz enz enz...... dat is natuurlijk ook de reden waardoor er concurrentie mogelijk is.

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 11 aug 2010 18:20

De verschillen tussen alu frames zijn veel kleiner als bij carbon frames. Natuurlijk is het ene wat lichter als de ander of is van een duurder merk de lak soms wat beter. Maar je ziet hier dat bepaalde mensen op dit forum erg gevoelig zijn voor marketing en dan vooral de p van prijs. Duurder is niet altijd beter. Waar om is een pina dan duurder? Dat heeft deels te maken me het land van productie ( wat dus niks zegt over de kwaliteit) en daarnaast gewoon een keuze. Een hele goede keuze blijkt, grotendeel van de mensen denk ook werklijk dat de fietsen sneller fietsen. Laat je niet misleiden en kies de fiets die het beste bij jou past. Ik zou de haibik boven de bulls zetten. Vanwege het gewicht en de wielen. Staat trouwens ook al voor €1119 geprijst, en misschien wel lager.

Plaats reactie