Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Keuzedilemma! Bulls of Haibike..

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 10 aug 2010 23:24

nikos_bont schreef:mijn maximumbedrag is 1100,- euro.. Rubenio in mijn ogen is het erg moeilijk een los frame te kopen en daarbij alles te zoeken voor 1100 euro. denk jij van niet?


Daar doel ik ook helemaal niet op ;)
Als beginner zou ik voor dat bedrag ook zeker niet 2de hands gaan kijken ( i.v.m. geen garantie / verborgen gebreken / te weinig kunde om een goede slag te slaan).

Wat ik wel bedoelde is om eventueel te overwegen om een hoogwaardiger frame met een mindere afmontage te nemen i.p.v. minder frame met zeer goede afmontage. Met bijv. shimano 105 kun je als beginnner ook prima uit de voeten (tenzij je de nieuwe iets bredere ultegra grepen prettiger vind).

+1000 euro blijft toch een puist geld (voor mij althans) dus kan geen kwaad om je gedachte er nog ns over te laten gaan.

nikos_bont
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:29

nikos_bont 10 aug 2010 23:36

rubenio kan je vertellen wat er dan niet goed is aan de frames?, en welke frames beter zouden kunnen zijn?

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 10 aug 2010 23:37

nikos_bont schreef:maar is het niet mogelijk later eventueel een ander frame te kopen, als de bulls frames toch zo goedkoop zijn zitten de kosten toch elders in.

wat is er niet goed aan de frames?

groetjes


@nikos_bont

Natuurlijk kun je later een ander frame kopen.
Bedenk wel dat de prijzen waar ik het over had inkoopprijzen zijn, komt nog wel wat marge overheen. Punt is gewoon dat de verhouding tussen kwaliteit groep/frame scheef is.

De frames zijn ook weer niet slecht ofzo, maar gewoon minder goed.
Waarom ze minder zijn kan echt aan een enorme reeks dingen liggen.
Om maar wat voorbeelden te noemen ( hoeven helemaal niet per se bij deze fietsen in kwestie aan de orde te zijn) :

- materiaal is simpelweg minder , door minder vakkundige mensen in elkaar gezet , minder controle bij productie etc.
- frame an sich is niet goed doorgemeten voor de aandrijving , daardoor loopt de ketting op het middenblad tegen het buitenblad aan.
- kabelnokjes die niet helemaal aangelast zijn op de beste plek (gekke kabelloop)
- kwaliteit lak

Dat zijn wat dingen die ik o.a. tegenkom , maar eigenlijk spreekt het natuurlijk voor zichzelf ; als iets flink goedkoper is zijn er gewoon punten waarom gebudgeteerd is.

Verder kun je met een gerust hart een bulls kopen en jaren erop rond rijden, het zijn geen slechte frame's , maar relatief minder , daarom reageerde ik.
Zal mijn eerderepost even aanpassen ;)

Overigens zou ik persoonlijk idd op zoek gan naar een overjarig model met 105 o.i.d. zoals hierboven al genoemd.

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 10 aug 2010 23:46

rubenio schreef:
nikos_bont schreef:maar is het niet mogelijk later eventueel een ander frame te kopen, als de bulls frames toch zo goedkoop zijn zitten de kosten toch elders in.

wat is er niet goed aan de frames?

groetjes


@nikos_bont

Natuurlijk kun je later een ander frame kopen.
Bedenk wel dat de prijzen waar ik het over had inkoopprijzen zijn, komt nog wel wat marge overheen. Punt is gewoon dat de verhouding tussen kwaliteit groep/frame scheef is.

De frames zijn ook weer niet slecht ofzo, maar gewoon minder goed.
Waarom ze minder zijn kan echt aan een enorme reeks dingen liggen.
Om maar wat voorbeelden te noemen ( hoeven helemaal niet per se bij deze fietsen in kwestie aan de orde te zijn) :

- materiaal is simpelweg minder , door minder vakkundige mensen in elkaar gezet , minder controle bij productie etc.
- frame an sich is niet goed doorgemeten voor de aandrijving , daardoor loopt de ketting op het middenblad tegen het buitenblad aan.
- kabelnokjes die niet helemaal aangelast zijn op de beste plek (gekke kabelloop)
- kwaliteit lak

Dat zijn wat dingen die ik o.a. tegenkom , maar eigenlijk spreekt het natuurlijk voor zichzelf ; als iets flink goedkoper is zijn er gewoon punten waarom gebudgeteerd is.

Verder kun je met een gerust hart een bulls kopen en jaren erop rond rijden, het zijn geen slechte frame's , maar relatief minder , daarom reageerde ik.
Zal mijn eerderepost even aanpassen ;)

Overigens zou ik persoonlijk idd op zoek gan naar een overjarig model met 105 o.i.d. zoals hierboven al genoemd.




Gewoon een goede en duidelijke uitleg van je top daar kunnen mensen wat mee
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

nikos_bont
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:29

nikos_bont 11 aug 2010 00:46

Oke ik zal de boel nog eens heroverwegen.. bedankt dusver voor jullie reacties.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 11 aug 2010 01:12

rubenio schreef:
nikos_bont schreef:maar is het niet mogelijk later eventueel een ander frame te kopen, als de bulls frames toch zo goedkoop zijn zitten de kosten toch elders in.

wat is er niet goed aan de frames?

groetjes


@nikos_bont

Natuurlijk kun je later een ander frame kopen.
Bedenk wel dat de prijzen waar ik het over had inkoopprijzen zijn, komt nog wel wat marge overheen. Punt is gewoon dat de verhouding tussen kwaliteit groep/frame scheef is.

De frames zijn ook weer niet slecht ofzo, maar gewoon minder goed.
Waarom ze minder zijn kan echt aan een enorme reeks dingen liggen.
Om maar wat voorbeelden te noemen ( hoeven helemaal niet per se bij deze fietsen in kwestie aan de orde te zijn) :

- materiaal is simpelweg minder , door minder vakkundige mensen in elkaar gezet , minder controle bij productie etc.
- frame an sich is niet goed doorgemeten voor de aandrijving , daardoor loopt de ketting op het middenblad tegen het buitenblad aan.
- kabelnokjes die niet helemaal aangelast zijn op de beste plek (gekke kabelloop)
- kwaliteit lak

Dat zijn wat dingen die ik o.a. tegenkom , maar eigenlijk spreekt het natuurlijk voor zichzelf ; als iets flink goedkoper is zijn er gewoon punten waarom gebudgeteerd is.

Verder kun je met een gerust hart een bulls kopen en jaren erop rond rijden, het zijn geen slechte frame's , maar relatief minder , daarom reageerde ik.
Zal mijn eerderepost even aanpassen ;)

Overigens zou ik persoonlijk idd op zoek gan naar een overjarig model met 105 o.i.d. zoals hierboven al genoemd.




Wat een onzin allemaal. Het enige punt waar ik je min of meer gelijk kan geven is dat de kwaliteit van de lak niet helemaal geweldig is. Maar ketting die tegen het buitenblad loopt, gekke kabelloop enz... willen we de bulls eigenaars hier eens hun mening over vragen. De mijne heeft er in ieder geval geen last van. En dat een goedkoop bulls frame niet te vergelijken valt met een duur frame van een ander merk, dat klopt. Maar dan ben je wel appelen met citroenen aan 't vergelijken. Als je wil vergelijkingen maken dan doe je dat in dezelfde prijsklasse.
Bovendien heb ik nog niet te veel klachten gelezen op dit (en andere forums) over een bulls (frame), in tegenstelling tot andere (lees duurdere) merken.

nikos_bont
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:29

nikos_bont 11 aug 2010 01:15

2009 WILIER ESCAPE
ALUMINIUM FRAME EN CARBON EN VOORVORK
SHIMANO ULTEGRA SL GREY
WIELSET FULCRUM 7
ZADEL SELLE SAN MARCO PONZA
KLEUR WIT
BESCHIKBARE FRAME MATEN,
S/M/L/XL
VAN 134O- DE ... PRIJS 999-


Wat vinden jullie van deze optie?

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 11 aug 2010 01:33

Volgens mij is de kwaliteit van een frame tegenwoordig goed

Tuurlijk zijn er lichtere en mooiere maar ook een andere prijskaart

Moet wel bekennen wat ik lees over scheuren etc. vaak de duurdere zijn of exoten maar die zullen ook zwaardere omstandigheden mee maken tijden een koers of zoiets of breekbaarder ?

Maar wat kan er tegenwoordig nog mis gaan aan een "normaal"frame zit ik me net te bedenken je kan geen fabriek meer draaiende houden om troep te maken

Tuurlijk zal iedereen zijn persoonlijke voorkeur qua merk hebben

Maar ik denk dat een fiets met Shimano Tiagra/Sora al van een behoorlijke kwaliteit is, als je daar niet op kan fietsen dan lukt het je ook niet op een super lichtgewicht van 6 kilo en zoveel schakelen we toch niet in Nederland
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 11 aug 2010 01:52

Lugosi schreef:
rubenio schreef:
nikos_bont schreef:maar is het niet mogelijk later eventueel een ander frame te kopen, als de bulls frames toch zo goedkoop zijn zitten de kosten toch elders in.

wat is er niet goed aan de frames?

groetjes


@nikos_bont

Natuurlijk kun je later een ander frame kopen.
Bedenk wel dat de prijzen waar ik het over had inkoopprijzen zijn, komt nog wel wat marge overheen. Punt is gewoon dat de verhouding tussen kwaliteit groep/frame scheef is.

De frames zijn ook weer niet slecht ofzo, maar gewoon minder goed.
Waarom ze minder zijn kan echt aan een enorme reeks dingen liggen.
Om maar wat voorbeelden te noemen ( hoeven helemaal niet per se bij deze fietsen in kwestie aan de orde te zijn) :

- materiaal is simpelweg minder , door minder vakkundige mensen in elkaar gezet , minder controle bij productie etc.
- frame an sich is niet goed doorgemeten voor de aandrijving , daardoor loopt de ketting op het middenblad tegen het buitenblad aan.
- kabelnokjes die niet helemaal aangelast zijn op de beste plek (gekke kabelloop)
- kwaliteit lak

Dat zijn wat dingen die ik o.a. tegenkom , maar eigenlijk spreekt het natuurlijk voor zichzelf ; als iets flink goedkoper is zijn er gewoon punten waarom gebudgeteerd is.

Verder kun je met een gerust hart een bulls kopen en jaren erop rond rijden, het zijn geen slechte frame's , maar relatief minder , daarom reageerde ik.
Zal mijn eerderepost even aanpassen ;)

Overigens zou ik persoonlijk idd op zoek gan naar een overjarig model met 105 o.i.d. zoals hierboven al genoemd.




Wat een onzin allemaal. Het enige punt waar ik je min of meer gelijk kan geven is dat de kwaliteit van de lak niet helemaal geweldig is. Maar ketting die tegen het buitenblad loopt, gekke kabelloop enz... willen we de bulls eigenaars hier eens hun mening over vragen. De mijne heeft er in ieder geval geen last van. En dat een goedkoop bulls frame niet te vergelijken valt met een duur frame van een ander merk, dat klopt. Maar dan ben je wel appelen met citroenen aan 't vergelijken. Als je wil vergelijkingen maken dan doe je dat in dezelfde prijsklasse.
Bovendien heb ik nog niet te veel klachten gelezen op dit (en andere forums) over een bulls (frame), in tegenstelling tot andere (lees duurdere) merken.


Beetje raar om het allemaal als onzin af te doen en vervolgens anderen om bewijslast te gaan vragen ??

Allereerst : ""als je vergelijkingen wilt gaan maken doe dat dan in dezelfde prijsklassen"

Nee, natuurlijk doe ik dat niet want hier zit nu juist het hele punt waar het voor mij om draait. Eigenlijk is het in deze klasse juist appels met citroenen vergelijken omdat de fietsen in dezelfde prijsklasse juist wezelijk van elkaar verschillen.

Daarnaast wat ik ook al eerder gezegd heb, omdat de TS vraagt waar de mindere punten liggen noem ik er lukraak een paar die ik tegen gekomen ben. Dat wil niet per definitie zeggen dat jij daar ook allemaal last van zou moeten hebben.

Veel mensen die overigens wel kleine probleempjes hebben merken het zelf soms ook niet puur omdat daarvoor de lat qua verwachting lager ligt. Daarnaast zijn rijders van duurdere fietsen sowieso kieskeuriger, en rijden ook veel fanantieker.

Als je met mij over de kwaliteit van deze fietsen wilt discussieren begrijp ik dat best, maar toen mij eenmaal de prijs van een los bulls frame ter oren kwam was voor mij de kous sowieso al af.

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 11 aug 2010 01:58

nikos_bont schreef:Beste fietsers,

Als beginnende racefietser ben ik op zoek naar een nieuwe fiets.



Mijn vraag aan jullie is dan ook simpel!

- Welke fiets is de beste koop?
De beste koop is de fiets die past.
Weet je al iets van je maten? De lengte van de bovenbuis en de hoogte van het balhoofd zijn het meest bepalend. Die moeten bij je passen. Dat moet je uitgangspunt zijn bij het zoeken naar een fiets.
Afbeelding

cdale
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jan 2007 00:33

cdale 11 aug 2010 01:59

Ik durf het bijna niet, maar doe het toch...

Ik maak een vergelijk met auto-merken.

Een Bulls is een Dacia (een auto voor mensen die niet van auto's houden).
Wel heel functioneel, maar niet echt...

Een Cube/Haibike/Xtrail etc. Een Hyundai/Kia/Skoda.
(Bezit zelf ook een Cube Reaction).

Waar het vaak op neer komt:
- een knaken-frame met een mooie groep = mwah
- een super-frame met een goedkope groep = mwah

Da's dus een kwestie van marketing.
Een goed/mooi frame en wielen, met een 105 groep, zou meer dan voldoende kunnen (!) zijn.

Als je langere tijd met je fiets wenst te doen: goed frame/goede wielen!
Afmontage vervang je na de nodige slijtage.

Die Wilier is zeker het overwegen waard!

nikos_bont
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:29

nikos_bont 11 aug 2010 02:05

Wat vinden jullie van de Wilier? is dat een betere kwaliteit fiets? wat me opvalt is dat deze allemaal bijna met een FSA crankset worden afgemonteerd, onder de noemer Ultegra!

Volgens de berekening kom ik op een 59,2 cm. is dan 58 of 60 cm framemaat beter.

Wilier escape 2009 ultegra of de Bulls desert falcon ultegra 2010

Plaats reactie