Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 28 jun 2013 21:33

@rednas,
Ik rij nu een aantal maanden op mijn Van Nicholas Astraus. Afgemonteerd met Ultegra. Dat is ruim binnen je budget en oh oh oh wat een fijne fiets heb ik. Het frame van de Astraus vind ik persoonlijk mooier dan de Acquila.
@asmeets:
Ik wil graag een keer DI2, en dan komt de Astraeus helaas op €5292.
Maar ik twijfel wel, misschien nog even verder sparen?
Welke wielen heb jij op jou Astraeus?

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 28 jun 2013 22:06

Daar heb je gelijk in en alleen maar standaard wielen (mavic aksium). Ik wil later misschien nog een upgrade doen naar SRAM Red. Omdat ik al het vermoeden had dat er voor SRAM Red een upgrade kwam naar 11 speed, heb ik voor ultegra gekozen. Als ik verstandig ben hou ik het bij ultegra want dat is meer dan goed genoeg voor mij. Maar fietsen is ook emotie ;)

En mijn wielen: Ik rij met ZIPP 404 Firecrest en Fulcrum racing 1. Zie ook mij foto op deze pagina: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... start=3240

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 28 jun 2013 22:43

legrimpeur schreef:
vincenth schreef:...morgen fietsen!
Toch niet op Corsica :lol: ? Nee, zonder gekheid, ben wel benieuwd wat je voelt als je op zo'n mooie titanium pen zit, dus of het qua comfort (erg) veel verschil maakt.
Was het maar waar! 8-) Nee, het plan is Haren-Haren via Haren (Ems) in Duitsland. Al heeft mijn fietsmaatje al wat bedenkingen gesmst. Maar volgens mij wordt het morgenochtend droog, dus kan er gerust 150km gereden worden! :D

Ben ook benieuwd of ik het ga voelen. Het oogt in ieder geval wel heel sexy!
Tita Gazelle V8
Afbeelding

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 28 jun 2013 22:47

asmeets schreef:Daar heb je gelijk in en alleen maar standaard wielen (mavic aksium). Ik wil later misschien nog een upgrade doen naar SRAM Red. Omdat ik al het vermoeden had dat er voor SRAM Red een upgrade kwam naar 11 speed, heb ik voor ultegra gekozen. Als ik verstandig ben hou ik het bij ultegra want dat is meer dan goed genoeg voor mij. Maar fietsen is ook emotie ;)

En mijn wielen: Ik rij met ZIPP 404 Firecrest en Fulcrum racing 1. Zie ook mij foto op deze pagina: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... start=3240

Ik heb Sram Red op mijn Aeroad, schakelt prima en maakt de fiets lekker licht.
Je hebt een zeer mooie fiets, zoiets wil ik ook, misschien toch maar mijn budget verhogen.

sheep
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:46

sheep 29 jun 2013 12:11

Ti fiets uit china is eindelijk klaar. Of in ieder geval bijna. Zadel moet nog omlaag en nog wat andere kleine dingen.
Onderdelen nog een redelijke zoektocht geweest. Maar ik ben tevreden met resultaat. Remmen en crank zijn niet 105 en de rest wel. Wat van forum, Marktplaats en van serge. fijne service trouwens :)
Hoe de fiets fietst... gaan we nog ervaren, maar eerste meters zijn comfortabel.

Om een idee te geven:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een fiets bij waltly bestellen was een redelijke gok maar, Resultaat was verbluffend: strakke lassen, niets vervormd oid.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 29 jun 2013 15:46

Het ziet er in elk geval héél fraai uit, zo zonder decals en 'alles' mooi in 't zwart. Ook een fraaie gelijnde vork. Als je 't niet weet, zie je helemaal niet dat het 'een Chinees' is ;) . Mooi 'fietsje', geniet er maar van!
60 x Ventoux

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 29 jun 2013 22:01

Mooi geworden sheep! Mooi clean. Morgen wordt het mooi weer! ;)

Vandaag dik 150 km gereden van Haren (Groningen) naar Haren (Duitsland) en terug. Leuk tochtje voor de wind heen en tegen de wind in terug.
De Lynskey zadelpen is super! Montage gisteravond was heel eenvoudig: mooie slimme constructie.
En hij zit heel comfortabel. Klinkerweggetjes werden bijna helemaal weggefilterd. Ben blij verrast over het verschil met de aluminium ITM pen (ook 27,2mm)
Tita Gazelle V8
Afbeelding

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 29 jun 2013 23:11

vincenth schreef:Mooi geworden sheep! Mooi clean. Morgen wordt het mooi weer! ;)

Vandaag dik 150 km gereden van Haren (Groningen) naar Haren (Duitsland) en terug. Leuk tochtje voor de wind heen en tegen de wind in terug.
De Lynskey zadelpen is super! Montage gisteravond was heel eenvoudig: mooie slimme constructie.
En hij zit heel comfortabel. Klinkerweggetjes werden bijna helemaal weggefilterd. Ben blij verrast over het verschil met de aluminium ITM pen (ook 27,2mm)
Zit jij op je zadelpen? :oops: :lol: :P :P :P
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 30 jun 2013 09:40

Met een zadel ertussen doorgaans... :D
Tita Gazelle V8
Afbeelding

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 01 jul 2013 19:52

Vrijdag mijn nieuwe Ti fiets opgehaald:

Gilbertson Allure sloping
Ultegra Di2 compact
Time Rxs carbon pedalen
Ergonova Pro zadelpen, stuur en stuurpen
Selle Italia Flite zadel
carbon voorvork (welke?)
custom wielen: DT Swiss 240 naven, Sapim CX Ray en Dura-Ace C50 no-label velgen, conti GP4000s banden.

Voorzichtig eens gaan wegen, ook al is dat uiteraard volkomen onbelangrijk. En die wegligging: fenomenaal!!!

Afbeelding
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 01 jul 2013 23:03

vrderuiter schreef:Vrijdag mijn nieuwe Ti fiets opgehaald...
Ziet er héél fraai uit hoor! Mooie wielen en luxe 'spulletjes' 8-) !
vrderuiter schreef:...carbon voorvork (welke?)...
Ik denk dat het een Trigon RS13 ('unlogo-ed') is, afgaande op de verticale 'ribbel' op de scheden. Op één van mijn fietsen heb ik de RC13 (dat is de variant met gebogen scheden) en die vork bevalt mij uitstekend (qua comfort en stijheid). Veel plezier met je nieuwe 'racert'!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 01 jul 2013 23:42

vrderuiter schreef:Vrijdag mijn nieuwe Ti fiets opgehaald:

Gilbertson Allure sloping
Ultegra Di2 compact
Time Rxs carbon pedalen
Ergonova Pro zadelpen, stuur en stuurpen
Selle Italia Flite zadel
carbon voorvork (welke?)
custom wielen: DT Swiss 240 naven, Sapim CX Ray en Dura-Ace C50 no-label velgen, conti GP4000s banden.

Voorzichtig eens gaan wegen, ook al is dat uiteraard volkomen onbelangrijk. En die wegligging: fenomenaal!!!

Afbeelding
Mooi! bekende achtergrond ook :D Ook snel een plaatje geschoten voordat je 'm in je auto hebt gezet.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie