Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Carrera

managiky
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2012 09:56

managiky 10 sep 2012 20:34

hallo sjoerd

dit probleem heb ik ook gehad maar dan met een giant tcr advanced. bij deze ging het om een lack crack en is voor garantie toen vervangen.

rijd momenteel ook op een veleno en ben er ook zeer postief over te spreken.

succus ermee en vermeld even in deze topic wat je voor stappen gaat ondernemen ik ben wel benieuwd.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5063
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 jun 2013 11:46

Hoe zit het met de marge van de seatpost, na het afzagen op de juiste hoogte? Heb je dan nog de mogelijkheid om het zadel bijv. een cm hoger of lager te doen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jun 2013 12:39

Cm lager lijkt mij niet echt een probleem, dan pak je de zaag gewoon weer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 01 sep 2013 19:43

Frame opgebouwd mijn jongste:
Afbeelding

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 01 feb 2014 12:12

iemand ervaring met de Carrera sl ?

http://www.carrerabikes.nl/fietsen-en-f ... a-sl-2014/

super licht frame

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 01 feb 2014 12:46

mouse schreef:iemand ervaring met de Carrera sl ?

http://www.carrerabikes.nl/fietsen-en-f ... a-sl-2014/

super licht frame
Ja, ik zag hem op de beurs in kleur rood en geel. Beide om van te watertanden! Echt een bijzonder geslaagd frame en als jij dat ook vindt zou ik hem zeker overwegen.

Wat wel belangrijk is bij Carrera om goed na te gaan wat je kunt verwachten. Tussen de modellen zit veel verschil in stijfheid. Een voorbeeldje hiervan is de Nitro welke echt (te)slap is en de Veleno welke heerlijk stijf is. Ik heb niet met een SL gereden dus heb geen idee. Bij Salden zijn ze er over het algemeen wel eerlijk over mijns inziens. Ik wilde daar ooit een overjarige Nitro kopen waar ze graag vanaf wilde. Toen zij er naar vroegen en ik had uitgelegd wat ik er mee wilde kreeg ik hem niet meer mee. Later werd dit voor mij nog bevestigd door een test in de Fiets.

Doe wat onderzoek zou ik zeggen. Prachtig is hij zeker! :)
Laatst gewijzigd door Stuntman Mike op 01 feb 2014 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 01 feb 2014 12:49

Afbeelding

Afbeelding

musicus
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 sep 2011 18:57
Locatie: Nijmegen

musicus 05 feb 2014 18:51

Kan iemand mij wat meer vertellen over de Carrera Blade en/of Carrera Nitro SL?
Mijn vriendin wil een nieuwe fiets (budget max €1500) en de frames van Carrera zien er goed uit.
Het zijn overjarige modellen maar daardoor zijn ze prijstechnisch erg interessant. Ik las hierboven dat de Nitro erg slap is, maar in hoeverre ga je dat merken als hobby rijder? De fiets wordt gebruikt voor tochten van 50 tot 100 km, misschien een paar dagen per jaar in de heuvels of Frankrijk.

Ander alternatief is een fiets van Rose, prijs/kwaliteit erg goed, maar ze zien er minder uit vind ik.

Looks of Ratio???

Nighty
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jun 2012 16:49
Locatie: Kempen BE

Nighty 05 feb 2014 19:31

Stuntman Mike schreef: Afbeelding
Wat voor crankstel is dat?

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 05 feb 2014 19:49

musicus schreef:Kan iemand mij wat meer vertellen over de Carrera Blade en/of Carrera Nitro SL?
Mijn vriendin wil een nieuwe fiets (budget max €1500) en de frames van Carrera zien er goed uit.
Het zijn overjarige modellen maar daardoor zijn ze prijstechnisch erg interessant. Ik las hierboven dat de Nitro erg slap is, maar in hoeverre ga je dat merken als hobby rijder? De fiets wordt gebruikt voor tochten van 50 tot 100 km, misschien een paar dagen per jaar in de heuvels of Frankrijk.

Ander alternatief is een fiets van Rose, prijs/kwaliteit erg goed, maar ze zien er minder uit vind ik.

Looks of Ratio???
De Blade is de instap alu Carrera, leuke fiets en niets mis mee. De Blade Donna is een leuke damesfiets.

De Nitro is een carbonframe wat niet bekend staat om stijfheid. Echter als je vriendin licht en normaal van lengte is zal zij daar niet veel van merken. Het is niet geschikt om te koersen maar dat is zoals je zegt ook de bedoeling niet. Comfortabel is het frame wel, en dat is voor de meeste veel belangrijker. Als je een mooie deal kan maken zou ik het zeker doen, het is wel een heel mooi frame om te zien. Verder zul je jezelf aan de gemiddelde Rose geen miskoop doen, echter is een Carrera wel wat specialer en vooral ook exclusiever. ;) Verder is de prijs/kwaliteit verhouding van een Carrera bij Salden gewoon goed.

Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 feb 2014 20:16

Weet iemand al wat de Carrera one-D (met schijfremmen dus) gaat kosten (als los frame), ik vind hem nergens online.
Afbeelding

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 05 feb 2014 20:19

even mailtje naar salden doen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie