Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 30 mei 2013 11:15

Ach, Armstrong roert zich weer eens, omdat er inmiddels alweer een paar maanden geen aandacht meer is geweest voor zijn persoontje...
Gewoon negeren, die vent! :evil:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2013 13:06

Hoooo, niet helemaal mee eens.
Ongeacht wie het roept ben ik het er wel mee eens dat die waarheidscommissie er best mag komen. Het idee is al eerder afgeschoten door de UCI, wil wel eens weten waarom.... Een organisatie die een man onder vuur als McQuaid weer zelf voordraagt voor een nieuwe termijn is IMHO niet in staat tot enige zelfreiniging en daar kan zo'n commissie best eens voor gaan zorgen....
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mei 2013 13:22

Overigens is het in andere branches heel gebruikelijk om een voormalig crimineel in te zetten om daar voordeel mee te doen:
Hackers >>>> beter beveiligde computers
Inbrekers >>> betere kluizen, hangsluitwerk
Algemene criminelen >>>> trainen/coaching jongeren
Pyromanen >>>> kennis brandweer

Als je expertise van boeven/tuig/criminele/schoften wilt inzetten werkt dat natuurlijk het beste als je de ergste in hun soort neemt.

In die zin lijkt LA me dan een prima keuze daarvoor MITS hij net als in bovenstaande gevallen hij wel eerst ECHT schoon schip heeft gemaakt! Anders zit dat toekomstig functioneren in de weg.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 mei 2013 16:09

daniel1975 schreef:Hoooo, niet helemaal mee eens.
Ongeacht wie het roept ben ik het er wel mee eens dat die waarheidscommissie er best mag komen. Het idee is al eerder afgeschoten door de UCI, wil wel eens weten waarom.... Een organisatie die een man onder vuur als McQuaid weer zelf voordraagt voor een nieuwe termijn is IMHO niet in staat tot enige zelfreiniging en daar kan zo'n commissie best eens voor gaan zorgen....
+1, tuurlijk is er ook een voordeel voor Armstrong hij is niet meer de enige, maar een onderdeel van de groep, dus zijn aanzien zal weer omhoog gaan.

Ik gebrijp best dat iedereen over Armstrong heen valt de hoogste boom, Maar kijk eens even om je heen wat er gebeurt. Uitendelijk heeft hij toegegeven, wat je er ook van vind en lopene r nog duizenden sporters rond die dat niet hebben gedaan en nog met alle prijzen op hun borst lopen.

Het gaat er nu om dat er boven water komt wat er is gebeurt, want feitelijk weten we dat nog niet.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 30 mei 2013 17:46

Zolang je strafrechtelijk vervolgd kunt worden als je bekent gebruikt te hebben (en dat is in veel landen het geval), dan is er niet zoals bij enkele Nederlandse renners het geval was, bereidheid over dopinggebruik te praten. Als je schoonschip wilt maken en de sport verder wilt helpen, dan zou je ongestraft moeten kunnen uitkomen. Een verzoeningscommissie en toezeggingen om geen strafrechtelijke vervolging aan je broek te krijgen, lijken mij mogelijkheden om een echt begin te krijgen. En dan nog is het de vraag of de sport echt bereid is de stap te zetten. Winnen is wel heel bijzonder en lucratief. Als er dan geen opsporing mogelijk is van middelen die wel voordeel geven ....

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 30 mei 2013 19:24

daniel1975 schreef:Hoooo, niet helemaal mee eens.
Ongeacht wie het roept ben ik het er wel mee eens dat die waarheidscommissie er best mag komen. Het idee is al eerder afgeschoten door de UCI, wil wel eens weten waarom.... Een organisatie die een man onder vuur als McQuaid weer zelf voordraagt voor een nieuwe termijn is IMHO niet in staat tot enige zelfreiniging en daar kan zo'n commissie best eens voor gaan zorgen....
Omdat de UCI hetzelfde reageert als Armstrong. Armstrong wil een waarheidscommissie, want daardoor wordt zijn rol als doper minder opvallend tussen de andere renners. Maar tegelijkertijd valt de UCI weer op als bond met de grote dopingsproblemen. Vandaar dat ze vinden dat het dan niet alleen om het wielrennen moet gaan, zodat de UCI minder opvalt als dopingsbond:
De UCI is minder enthousiast omdat de benodigde fondsen zouden ontbreken en omdat de commissie zich niet alleen zou bezig moeten houden met de wielersport."
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 31 mei 2013 05:51

Door deze nog steeds totaal verschillende beleving van het bedrog,doping genaamd, zijn acties zoals een waarheidscommissie waarschijnlijk nog te vroeg .
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mei 2013 09:21

simen schreef:Door deze nog steeds totaal verschillende beleving van het bedrog,doping genaamd, zijn acties zoals een waarheidscommissie waarschijnlijk nog te vroeg .
Ik vrees dat je gelijk hebt!

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 31 mei 2013 09:37

Armstrong wil geen waarheidscommissie, hij wil de hoofdrol getuige zijn uitspraak:
"Er wordt al veel te veel over dit onderwerp gesproken, het is tijd dat er gewerkt gaat worden. Laat me duidelijk zijn: ik wil de eerste persoon zijn die er binnenkomt. Zeg maar waar en wanneer."

Pervers!
Armstrong wil de hoofdrol, en hij wil daar iets voor terug.
Hij wil zijn miljoenen veilig stellen, en hij hij wil weer deelnemen aan triathlonwedstrijden.
Gezien zijn macht, zijn sociopatische persoonlijkheid en zijn legertje advocaten, zou hij wel eens een heel eind daarin kunnen komen.
Afbeelding

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 31 mei 2013 10:58

Dat was inderdaad ook mijn punt: ik ben het er mee eens dat voormalige stropers de beste boswachters zijn, en dat hij dus ongetwijfeld een nuttige inbreng kan hebben, maar hij heeft zelf niet te bepalen wat er moet gebeuren: laat hem antwoorden wanneer hem iets wordt gevraagd, en verder zijn mond houden.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 03 jun 2013 16:14

En in ander schokkend nieuws vandaag: Santambrogio van Vini-Fantini ook positief op EPO, tijdens de eerste rit van de Giro. Tja...

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 03 jun 2013 16:26

tieky schreef:En in ander schokkend nieuws vandaag: Santambrogio van Vini-Fantini ook positief op EPO, tijdens de eerste rit van de Giro. Tja...
Nou, daar is weinig schokkends aan imho. Dit nieuws kon een kind van vier zien aankomen helaas.

Lekker ploegje trouwens, dat Vini Fantini. Ik zou onze vriend Moser (winnaar van de Strade Bianche) ook nog maar eens testen...

Plaats reactie