Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2013 08:21

rob74 schreef:En dat Blanco Dekker als een betonblok heeft laten vallen, is ook van den zotte..
Heb ik iets gemist? ED is toch nog gewoon bij Blanco?
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 mei 2013 08:32

daniel1975 schreef:Interview met Boogie in AD. Is door meerdere organisaties bedankt voor zijn medewerking, zelfs Right to Play van J.A. Koss.... Blijf het heel triest vinden dat MB is geslachtoffert er mannen als Dekker een vrijgeleide hebben gekregen van de pers.
Boogerd heeft dan ook niet veel spijt getoond en heeft pas echt bekend omdat het niet anders meer kon. Een snelle en eerlijke bekentenis was hem wschlk wel sneller vergeven geweest.
Maar het kwalijke van heel de dopinghystorieën is dat wie bekent er altijd de dupe van wordt, eerlijkheid ( zelfs al komt ze dan pas achteraf) wordt niet beloond, integendeel.
De gladste jongens die blijven zwijgen kunnen gewoon verder gaan met hun leven in het wielrennen en daar buiten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 17 mei 2013 08:39

Uiteindelijk komt de vergeving, kijk maar naar Museeuw.... toch? Of is dat alleen in Belgie?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 mei 2013 08:40

Sky: verdacht wegens goede resultaten tijdens het voorjaar lijkt nu, en vooral zijn kopman, één hoopje ellende.
Of zit Wiggins al met de tour in het hoofd?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 mei 2013 08:42

mrcoffee schreef:Uiteindelijk komt de vergeving, kijk maar naar Museeuw.... toch? Of is dat alleen in Belgie?
Museeuw vergeven? Volgens mij heeft die al genoeg "vergif" genomen tijdens zijn carriere; :lol:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 mei 2013 09:06

daniel1975 schreef:
rob74 schreef:En dat Blanco Dekker als een betonblok heeft laten vallen, is ook van den zotte..
Heb ik iets gemist? ED is toch nog gewoon bij Blanco?
Klopt. Er ontrbak een niet in de zin. Het feit dat Blanco ED niet als een blok beton heeft laten afzinken,...is te zot voor woorden
Live fast; die young. mijn blog

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 17 mei 2013 12:38

mrcoffee schreef:Uiteindelijk komt de vergeving, kijk maar naar Museeuw.... toch? Of is dat alleen in Belgie?
Ik heb Museeuw nog niet vergeven. Hij heeft ook enkel pas bekend onder druk en dan nog met mondjesmaat. Hij heeft zogezegd enkel op het einde van z'n carrière gebruikt omdat hij zich voelde verslechteren. Daar geloof ik echter niks van. Wie clean 10 WB zeges haalt, gaat op het einde niet even zijn principes overboord gooien en zijn hele voorafgaande successen in gevaar brengen. Die was bij al z'n grote zeges geprepareerd. Zie de RVV waar hij met het schuim op de mond rondreed....

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 mei 2013 12:48

gede schreef:
mrcoffee schreef:Uiteindelijk komt de vergeving, kijk maar naar Museeuw.... toch? Of is dat alleen in Belgie?
Ik heb Museeuw nog niet vergeven. Hij heeft ook enkel pas bekend onder druk en dan nog met mondjesmaat. Hij heeft zogezegd enkel op het einde van z'n carrière gebruikt omdat hij zich voelde verslechteren. Daar geloof ik echter niks van. Wie clean 10 WB zeges haalt, gaat op het einde niet even zijn principes overboord gooien en zijn hele voorafgaande successen in gevaar brengen. Die was bij al z'n grote zeges geprepareerd. Zie de RVV waar hij met het schuim op de mond rondreed....
Inderdaad, dat vind ik altijd zo zielig: ik deed het slechts één keer, op het eind van mijn carriere, enz..
Langs de andere kant: wie bekent is de pineut!
Er kan verondersteld worden dat tot enkele jaren terug zowat , voorzichtig uitgedrukt dan nog, 90% van de toppers aan de dope zat. Dus zou beter iedereen die de moed heeft te bekennen gewaardeerd en verder gerust gelaten moeten worden voor zijn , wat late natuurlijk, eerlijkheid. Wie gedwongen bekent daarna zou op de blaren moeten zitten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 17 mei 2013 12:56

gede schreef:Zie de RVV waar hij met het schuim op de mond rondreed....
Mwa, een beetje kwijl maakt iemand nog niet verdacht in mijn ogen.

Het feit dat hij eind jaren 80 begon als sprinter/rittenkaper en in 19f*cking96 wereldkampioen werd op een loeizwaar parcours zegt mij meer ;)

Maar terug naar Boogerd: hij heeft pas 2 maanden geleden bekend, het moet gewoon nog ff slijten allemaal.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 mei 2013 13:48

Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 mei 2013 15:18

Ik zag onlangs in de docu over Milaan San Remo dat Pozzato al aan zijn derde Ferrari bezig was.
Afbeelding

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 17 mei 2013 21:21

daniel1975 schreef:
rob74 schreef:En dat Blanco Dekker als een betonblok heeft laten vallen, is ook van den zotte..
Heb ik iets gemist? ED is toch nog gewoon bij Blanco?
Ontbrekende smiley? Zal gaan om Thomas Dekker.
Dan wel weer interessant om te zien dat die na zijn biecht een bewonderenswaardig doorzettingsvermogen laat zien dat hem zelfs behoorlijk wat sympathie (voor een dopingzondaar dan) oplevert.

Plaats reactie