Alles over vakanties op én met de fiets

Classico Boretti 2013, wat vonden jullie ervan

ckeckin
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 sep 2010 20:46
Locatie: Zuid / Noord Holland

ckeckin 05 mei 2013 23:08

Vandaag, zondag 5-5-2013 de Classico Boretti 165 Km gedaan, zijn maar 1 verzorgings post tegen gekomen na 130 Km, de tocht door het groene hart was een een leuke verandering t.o.v. vorig jaar.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 06 mei 2013 00:23

ckeckin schreef:Vandaag, zondag 5-5-2013 de Classico Boretti 165 Km gedaan, zijn maar 1 verzorgings post tegen gekomen na 130 Km, de tocht door het groene hart was een een leuke verandering t.o.v. vorig jaar.
Bij Abbenes (km42) was de andere verzorgingspost, bij restaurant Hanepoel, op de dijk. Waar de Harley Davidson vlaggen wapperden ( de Boretti vlaggen waren door iemand verwijderd, er stond wel iemand op de dijk om Borettirijders erheen te verwijzen
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Macer77
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 mei 2012 20:48
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Macer77 06 mei 2013 07:54

Gisteren de 110 gereden, leuke tocht maar de route van vorig jaar vond ik persoonlijk mooier. Het weer was in ieder geval top.
- Canyon Ultimate CF SL 9.0
- Canyon Speedmax CF SL 8.0
- Strava

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37657
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2013 08:17

Valt mij op dat ik op meerdere plaatsen klachten tegen kom van medefietsers over het gedrag tijdens deze tocht.... :(
Less is bore

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 06 mei 2013 09:57

Erg prettige tocht over 165 km, met name ook dankzij het weer. Bij de eerste verzorgingspost was er een flinke opstopping, dus was het snel duidelijk dat ik daar moest zijn. Ik vond het wel (te) druk aan het eind toen alles weer bij elkaar kwam.

Verder waren er nog wat redelijk smalle wegen waar toch vrij veel auto's reden, dat was soms lastig en 1 keer erg gevaarlijk (Golfje kwam ons tegemoet en wilde perse nog tegemoetkomende fietsers inhalen vlak voor ons).

mgb
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 apr 2010 22:30

mgb 06 mei 2013 10:26

Eigenlijk zou iedereen die aan een groter fietsevenement wil deelnemen eerst eens een tocht tegengesteld moeten rijden om te kijken hoe mensen zich gedragen. Gisterochtend ben ik gaan fietsen en kwam toevallig op de route van de Classico Boretti terecht. Maar dan wel in tegengestelde richting. Er zijn momenten dat ik me schaam dat ik fiets en gelet op datgene wat ik gister meemaakte was zo'n moment.

Het is een toertocht. Nee, het is geen wedstrijd en nee, je hoeft niet de meest vreemde capriolen uit te halen om je gemiddelde snelheid zo hoog mogelijk te houden. En zeer zeker nee: door deelname aan een toertocht krijg je geen speciale status in het verkeer. Een rood verkeerslicht betekent nog steeds dat je moet stoppen en wachten (vervelend hè dat je gemiddelde nu achteruit holt...) en ook voor jou geldt nog steeds dat je gewoon aan de rechterkant van de weg fietst.

Ach, de laatste keer dat ik iemand persoonlijk aansprak op zijn gedrag kreeg ik de wind van voren. Waar maak ik me druk om?

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 06 mei 2013 10:32

+1
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37657
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2013 10:35

mgb schreef: Een rood verkeerslicht betekent nog steeds dat je moet stoppen en wachten (vervelend hè dat je gemiddelde nu achteruit holt...)
Gewoon auto start-stop inschakelen, dan gebeurt er niks met je gemiddeld :lol:

Als ze zo nodig willen racen moeten ze gewoon basislid worden bij de KNWU, kun je 4-5 dagen per week jezelf uitleven tijdens een clubkoers. Maar ja, dan houden ze het maar 4-5 rondjes vol.... :roll:
Less is bore

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 06 mei 2013 11:02

Zo kwam ik per ongeluk tussen de fietsende polonaise van de Amstel toertocht enkele weken geleden. Je schaamt je inderdaad dood dat je op een fiets met krom stuur zit. Binnen 5 minuten was ik 2 keer de berm ingereden, en had bovendien ternauwernood een vliegende bananenschil kunnen ontwijken. Ik wist dus binnen 5 minuten weer waarom ik me hier doorgaans niet in meng, en sloeg een rustig paadje in..

meon
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2010 11:57

meon 06 mei 2013 11:56

Ik heb zelf de 165 km gereden en vond het een mooie route, er zitten alleen idd een hoop zondags rijders tussen en groepjes vrienden die perse bij elkaar moeten rijden.
Ik heb samen met mijn vader rustig doorgereden wat inhield dat wij met zijn tweeën vaak op kop van een groepje reden. Als wij dan af en toe van kop gingen was het net of de koeien voor het eerst na de winter de wei in mochten en werd er volop gekoerst, op fietspaden van 1,5 m breed met ander verkeer. Hierop hebben wij steeds maar besloten om te laten lopen. Maar veel verantwoordelijkheid ligt bij jezelf wordt het gevaarlijk gewoon laten lopen, voor je het weet lig je zelf op het asfalt.

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 06 mei 2013 12:52

dickygiovanni schreef:Zo kwam ik per ongeluk tussen de fietsende polonaise van de Amstel toertocht enkele weken geleden. Je schaamt je inderdaad dood dat je op een fiets met krom stuur zit. Binnen 5 minuten was ik 2 keer de berm ingereden, en had bovendien ternauwernood een vliegende bananenschil kunnen ontwijken. Ik wist dus binnen 5 minuten weer waarom ik me hier doorgaans niet in meng, en sloeg een rustig paadje in..
+1 Dit is precies waarom ik niet meer aan toertochten meedoe. Ik wil daar niet mee geassocieerd worden. Ik zet daarom al enkele jaren lekker mijn eigen route uit op de Garmin, neem genoeg eten en drinken mee voor een tocht van 150km en houd het inschrijfgeld lekker in mijn zak.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 06 mei 2013 12:54

ik ben er gister tijdens mijn 'normale' fietstochtje ook in terechtgekomen. Op zich viel mij het gedrag van de meeste rijders best mee, Ben ook vrij weinig troep op de weg tegengekomen. Wel opvallend en niet handig om die horden fietsers langs de ringvaart te sturen waar ook nog eens een heleboel senioren aan het recreeren waren tijdens een dagje mooi weer. Ik snap wel dat het een leuk stuk is en dat je niet kunt anticiperen op het gedrag van de weergoden en de rest van ontspannend nederland, maar er had vast een rustiger stuk gebruikt kunnen worden.

En het was overigens ook wel even lekker om bij een groepje aan te haken bij tegenwind ;-)

Plaats reactie