Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ronde bocht minder diep zitten

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 19 mar 2013 08:59

Klopt. Maar het lijkt me dat je door die platte kant iets minder diep zit (zeker weten doe ik het niet).

Weet iemand of de nieuwe modellen (2013) anders zijn dan van afgelopen jaar (2012). Zie dat bij bc de modellen uit 2013 goedkoper zijn dan de uitlopende modellen van 2012.

Twijfel nu eigenlijk tussen de ronde versie en de compact van de vibe7s. Neig naar de compact omdat ik denk dat het verschil tussen de Ritchey classic en de classic versie van pro te minimaal is.

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 19 mar 2013 11:13

En de eerder aangehaalde Ritchey WCS Logic Curve? Drop = 128 mm. Weet alleen niet of dat voor alle maten geldt.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 19 mar 2013 12:17

De logo's van ritchey vind ik niet zo mooi (kleur). Heb deze er de vorig keer afgehaald maar daardoor toch iets van de lak beschadigd. Vandaar dat de voorkeur uit gaat naar een ander merk.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 mar 2013 12:29

Een Ritchey logic curve is toch geen ronde bocht, maar een compact stuur.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 19 mar 2013 12:35

amclassic-fan schreef:Een Ritchey logic curve is toch geen ronde bocht, maar een compact stuur.
True. Maar TS gaf in z'n voorlaatste bericht aan toch een compact te overwegen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 19 mar 2013 12:39

gaisdergerman schreef:De logo's van ritchey vind ik niet zo mooi (kleur). Heb deze er de vorig keer afgehaald maar daardoor toch iets van de lak beschadigd. Vandaar dat de voorkeur uit gaat naar een ander merk.
Da's toevallig. Ik heb binnenkort zelf een WCS Logic Curve. En ook ik vind die logo's niet mooi. Ik was dan ook van plan om ze met aceton te verwijderen. Hoe ben jij te werk gegaan bij het verwijderen van de logo's dat beschadiging van de lak tot gevolg had?

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 19 mar 2013 14:06

Ik heb het met aceton gedaan. Van een echte beschadiging is geen sprake maar je ziet het wel.

AM classic: De voorkeur ging idd uit naar een ronde bocht (vind dit mooier) maar als daardoor de drop te groot blijft schiet ik er niet veel mee op. Als ik nu een wedstrijd rijd dan zit ik voornamelijk op de shifters omdat ik onderin de beugel rijden niet prettig vind.

marrcel
Forum-lid

marrcel 25 mar 2013 19:38

probeer eerst dan een stuurpen met iets meer rise, zou ik zeggen. Of de stuurpen omdraaien. Hielp bij mij in ieder geval. Zeg maar van aflopend naar oplopend.
Meer plezier op twee wielen

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 30 mar 2013 10:36

Sinds kort rijd ik met een FSA Team Issue compact stuur. Drop is minder groot en het is aluminium omwikkeld met carbon. Dus de voordelen van aluminium en de looks van carbon.
Bevalt uitstekend en inderdaad kan ik wat makkelijker in de beugels rijden.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 30 mar 2013 11:22

Weet je zeker dat je stuurpen niet 1 cm korter kan?
In dat geval kun je ook veel gemakkelijker in de beugels zitten.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 31 mar 2013 22:48

arjan schreef:Sinds kort rijd ik met een FSA Team Issue compact stuur. Drop is minder groot en het is aluminium omwikkeld met carbon. Dus de voordelen van aluminium en de looks van carbon.
Wat zijn die voordelen van aluminium dan? (Ik zoek namelijk net andersom, full carbon maar met een sobere, effen en matte lak )
Afbeelding

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 01 apr 2013 04:13

ericpeters schreef:
arjan schreef:Sinds kort rijd ik met een FSA Team Issue compact stuur. Drop is minder groot en het is aluminium omwikkeld met carbon. Dus de voordelen van aluminium en de looks van carbon.
Wat zijn die voordelen van aluminium dan? (Ik zoek namelijk net andersom, full carbon maar met een sobere, effen en matte lak )
Aluminium is wat minder gevoelig voor beschadigingen en zal wat minder snel spontaan helemaal afbreken. Zeker bij een stuur en stuurpen is dat toch wel prettig.
Verder heeft het ook nog een prijs voordeel.
Zelf ben ik geen fan van matte lak maar met de huidige modetrend van matte lak moet een stuur met mat carbon toch wel te vinden zijn lijkt mij. Een aantal carbon sturen van Specialized komen volgens mij wel redelijk in de buurt van sober en mat.

Plaats reactie