ronde bocht minder diep zitten
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Klopt. Maar het lijkt me dat je door die platte kant iets minder diep zit (zeker weten doe ik het niet).
Weet iemand of de nieuwe modellen (2013) anders zijn dan van afgelopen jaar (2012). Zie dat bij bc de modellen uit 2013 goedkoper zijn dan de uitlopende modellen van 2012.
Twijfel nu eigenlijk tussen de ronde versie en de compact van de vibe7s. Neig naar de compact omdat ik denk dat het verschil tussen de Ritchey classic en de classic versie van pro te minimaal is.
Weet iemand of de nieuwe modellen (2013) anders zijn dan van afgelopen jaar (2012). Zie dat bij bc de modellen uit 2013 goedkoper zijn dan de uitlopende modellen van 2012.
Twijfel nu eigenlijk tussen de ronde versie en de compact van de vibe7s. Neig naar de compact omdat ik denk dat het verschil tussen de Ritchey classic en de classic versie van pro te minimaal is.
En de eerder aangehaalde Ritchey WCS Logic Curve? Drop = 128 mm. Weet alleen niet of dat voor alle maten geldt.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
gaisdergerman
- Forum-lid
De logo's van ritchey vind ik niet zo mooi (kleur). Heb deze er de vorig keer afgehaald maar daardoor toch iets van de lak beschadigd. Vandaar dat de voorkeur uit gaat naar een ander merk.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
True. Maar TS gaf in z'n voorlaatste bericht aan toch een compact te overwegen.amclassic-fan schreef:Een Ritchey logic curve is toch geen ronde bocht, maar een compact stuur.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Da's toevallig. Ik heb binnenkort zelf een WCS Logic Curve. En ook ik vind die logo's niet mooi. Ik was dan ook van plan om ze met aceton te verwijderen. Hoe ben jij te werk gegaan bij het verwijderen van de logo's dat beschadiging van de lak tot gevolg had?gaisdergerman schreef:De logo's van ritchey vind ik niet zo mooi (kleur). Heb deze er de vorig keer afgehaald maar daardoor toch iets van de lak beschadigd. Vandaar dat de voorkeur uit gaat naar een ander merk.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Ik heb het met aceton gedaan. Van een echte beschadiging is geen sprake maar je ziet het wel.
AM classic: De voorkeur ging idd uit naar een ronde bocht (vind dit mooier) maar als daardoor de drop te groot blijft schiet ik er niet veel mee op. Als ik nu een wedstrijd rijd dan zit ik voornamelijk op de shifters omdat ik onderin de beugel rijden niet prettig vind.
AM classic: De voorkeur ging idd uit naar een ronde bocht (vind dit mooier) maar als daardoor de drop te groot blijft schiet ik er niet veel mee op. Als ik nu een wedstrijd rijd dan zit ik voornamelijk op de shifters omdat ik onderin de beugel rijden niet prettig vind.
Sinds kort rijd ik met een FSA Team Issue compact stuur. Drop is minder groot en het is aluminium omwikkeld met carbon. Dus de voordelen van aluminium en de looks van carbon.
Bevalt uitstekend en inderdaad kan ik wat makkelijker in de beugels rijden.
Bevalt uitstekend en inderdaad kan ik wat makkelijker in de beugels rijden.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Wat zijn die voordelen van aluminium dan? (Ik zoek namelijk net andersom, full carbon maar met een sobere, effen en matte lak )arjan schreef:Sinds kort rijd ik met een FSA Team Issue compact stuur. Drop is minder groot en het is aluminium omwikkeld met carbon. Dus de voordelen van aluminium en de looks van carbon.

Aluminium is wat minder gevoelig voor beschadigingen en zal wat minder snel spontaan helemaal afbreken. Zeker bij een stuur en stuurpen is dat toch wel prettig.ericpeters schreef:Wat zijn die voordelen van aluminium dan? (Ik zoek namelijk net andersom, full carbon maar met een sobere, effen en matte lak )arjan schreef:Sinds kort rijd ik met een FSA Team Issue compact stuur. Drop is minder groot en het is aluminium omwikkeld met carbon. Dus de voordelen van aluminium en de looks van carbon.
Verder heeft het ook nog een prijs voordeel.
Zelf ben ik geen fan van matte lak maar met de huidige modetrend van matte lak moet een stuur met mat carbon toch wel te vinden zijn lijkt mij. Een aantal carbon sturen van Specialized komen volgens mij wel redelijk in de buurt van sober en mat.