Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

lastig; andere fiets

Raar
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2013 21:30

Raar 27 jan 2013 21:56

Ik ben op zoek naar een andere racefiets. Na jaren genoten te hebben op m'n "met verstand gekochte triple Ultegra", wil ik deze nu vervangen voor een dubbel, waarbij het oog ook wat wil; mooi frame en gave velgen!
Ik gebruik de fiets met name om kilometers mee te maken ipv te koersen, kom zelden in de heuvels / bergen en wil komend jaar met een fietskar erachter 'toeren'.

Ik hoef niet het nieuwste vh nieuwste en vind een Marktplaats-karretje prima!

Ik vraag me nu heel hard af wat wijsheid is;
  • carbon frame of alu frame?
  • carbon velgen of alu velgen? Verschil in gewicht, stijfheid, comfort, remvermogen in droog/regen?
  • tube of tubelss?
  • hoge velgen of niet?
  • welk merk fiets?
enkele persoonlijke 'feiten':
  • Ik ben vrij klein (1,70 mtr, 65 kg) en vind een sloping frame mooi (dan heb ik ook een x wat zadelpen uit je frame ipv je zadel meteen op je bovenbuis hebben. ;) )
  • Mooi frame vind ik de Kuota Kharma, met name in't wit! Mooie zwart-witte hoge velgen erin en je hebt een prachtige kar. :D
  • ik rij nu met Ultagra en wil eigenlijk niet anders en zeker niet minder. Schakelen moet gewoon altijd raak zijn.
Belangrijkste punt; ik wil maximaal 1000.- uitgeven voor m'n nieuwe karretje.

Hebben jullie suggesties? Alvast bedankt!

MartijnPinarello
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:26

MartijnPinarello 27 jan 2013 22:16

Voor €1000 zou ik sowieso voor een alu fiets gaan. Fatsoenlijke hoge velgen zitten daar voor die prijs niet bij. Heb je al eens op de site van Canyon gekeken?
It's all about the bike!

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 28 jan 2013 08:43

Compact is om te bouwen naar dubbel, andersom niet.
Wellicht toch een compact kopen, je weet nooit of je ooit een compact blad nodig hebt.

Voor een budget van ''maar'' 1000 euro wordt het flink zoeken om een trappertje die een beetje smoelt te vinden.

Happy hunting
op een waterfiets kom je ook vooruit

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 28 jan 2013 20:46

Raar schreef: Ik hoef niet het nieuwste vh nieuwste en vind een Marktplaats-karretje prima!

- carbon frame of alu frame?
- carbon velgen of alu velgen? Verschil in gewicht, stijfheid, comfort, remvermogen in droog/regen?
- tube of tubeless?

Ik rij nu met Ultegra en wil eigenlijk niet anders en zeker niet minder. Schakelen moet gewoon altijd raak zijn.

Belangrijkste punt; ik wil maximaal 1000.- uitgeven voor m'n nieuwe karretje.
Je geeft zelf aan dat een tweedehandsfiets oke is, mooi. Maar dan nog zul je met jouw budget concessies moeten doen. Als ik jou was zou ik kijken naar een mooi tweedehands karretje zonder (hoge) carbon wielen. Dan moet je met jouw budget kunnen slagen, ook met een carbon frame. Goed het forum hier en marktplaats in de gaten houden!

Mooie wielen er in kan altijd later nog, dat is het makkelijkst te upgraden als de fiets je goed bevalt. En verder zou ik zeker niet voor een dubbel gaan, daarmee beperk je jezelf echt als je in de toekomst toch nog eens een berg(je) wil gaan pakken, neem dan toch maar een compact.

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 28 jan 2013 21:19

Koop een tripple en haal je kleinste blad eraf.
Dan heb je je dubbel.
.................

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 28 jan 2013 22:43

Hoeft hij niet te kopen, heeft hij al.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 jan 2013 09:35

Wel een ex schadeframe volgens mij:http://link.marktplaats.nl/638544308, je groep over zetten, een paar leuke wieltjes en klaar is kees.

Ik zie verder niet in wat de winst is om nu 1000 euro uit te geven voor een fiets met een leuk frame, een goede groep en dan ook nog met goede wielen. Het is op zich wel mogelijk maar dan gaat het toch om een wat oudere fiets waar een aantal onderdelen al redelijk versleten van zullen zijn.
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre jouw fiets nu versleten is maar als hij naar jouw idee echt aan vervanging toe is, kan je toch beter een betrouwbare fiets gaan kopen en niet een met allerlei statusverhogende maar versleten onderdelen.
Campagnolo Ultra Dork

Raar
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2013 21:30

Raar 20 mar 2013 22:02

Dank voor alle reacties. Duidelijk verhaal; wensen wat bijstellen en voor kwaliteit gaan ipv looks van een 'oud' karretje....

En tóch blijf ik zoeken naar geile 'zgan witte Kuota Kharma met hoge carbon velgen' voor 1000.-! ;-)

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 mar 2013 22:59

Hoge carbonvelgen zijn übergeil maar een beetje wind en je waait wel gelijk in een greppel. Dat is dan weer meteen übersloom. Mijn twee cent.
Veni. Vidi. Fietsie.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 mar 2013 00:24

Fietskar, carbon, hoge velgen, Kuota Kharma.....zitten we in Bananasplit? 8-)

Als je een fietskar erachter wil hangen dan zou ik carbon gelijk afschijven en ook zorgen dat je zadelpen aluminium kleurig is. Zo een fiets kar belast het frame onevenredig op een plaats, tijdens het normaal fietsen zal dat nog wel meevallen maar als je fiets omvalt met de kar erachter zou het zo maar eens tot vervelend resultaat kunnen lijden. Je zadelpen zal flink bekrast worden dat zie je bij een alukleurige niet zo goed.
Het aerodynamisch voordeel van hoge carbon velgen is ook niet meer zo groot als je een aanhangwagen erachter hangt. :shock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 mar 2013 18:58

Raar schreef:Dank voor alle reacties. Duidelijk verhaal; wensen wat bijstellen en voor kwaliteit gaan ipv looks van een 'oud' karretje....

En tóch blijf ik zoeken naar geile 'zgan witte Kuota Kharma met hoge carbon velgen' voor 1000.-! ;-)
IK blijf je volgen tot je er 1 gevonden heb voor dat geld.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 21 mar 2013 19:17

nijkie schreef:
IK blijf je volgen tot je er 1 gevonden heb voor dat geld.
Ik niet!
Dat gaat veel te lang duren.
FacebookS3RSSite

Plaats reactie