Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 09 feb 2013 09:24

Ben benieuwd Maxwell.. ;-)

maxwell
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:22

maxwell 09 feb 2013 09:25

Ja een beetje aan het stoeien met de plaatjes tool

zo dan, pfew

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 09 feb 2013 09:37

Wow, mooi man. Veel plezier er op. Mooie set carbon wielen er in.. ;-)

maxwell
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:22

maxwell 09 feb 2013 09:45

Thanks dicky, tzt misschien wat carbon wielen maar eerst maar eens een zomertje op mn scirocco's

Trailcrash
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2012 11:11

Trailcrash 09 feb 2013 10:14

Gastheerg schreef: Hoewel het geen record maar een Croce D'Aune groep is wat op die MErckx zit is dat een koopje. Die fiets is zo te zie origineel en had ook wel 350 mogen kosten.
De Gios is met 50 Euro net niet teveel betaald. Leuk om als boodschappenfiets te gebruiken!
Ik vind de kleurstelling van de merckx nu wel niet zo heel mooi, maar is wel inderdaad een fiets om verder te restaureren en leuke retro ritjes mee te doen.

Die "gios", wel ik vind hem wel echt mooi ook al is het een fakertje. Wordt een leuke fiets om binnen de stad mijn privé verplaatsingen te doen. Was te mooi om waar te zijn.

Voornaaf en trapstel hebben zelfs een bianchi gravering, remhendels en achternaaf zijn wel Campy, de achternaaf is zelfs een record.
De rest van de groep is shitmano.

Het was ook redelijk donker in de kelder en ik geef toe, toen ik de letters Gios zag verloor ik mijn gezond verstand en kwam het klein jongetje in me boven met de woorden "ik wil hebben!!"

Ooit komt er wel een echte Gios hoor, in mijn ogen DE mooiste produktie frames ooit gemaakt.

Bij het googlen heb ik wel gezien dat de team brooklyn versie Gios ipv GIOS op het frame heeft staan. Is dit correct?


Ernie C. schreef:
Trailcrash schreef:
Stond in een kelder van een woning die ik verkoop, de eigenaar 50€ gegeven voor deze fiets en 50€ voor een merckx corsa extra met campa groep en de befaamde delta remmen.
Makelaar, ze proberen je er altijd onder te trekken. :lol:

Groot gelijk hoor, als je te lui bent om uit te zoeken wat iets ongeveer waard is verdien je het om een oor aangenaaid te worden.

Maak er een mooi Merckx projectje van en gebruik die Gios maar lekker om mee naar de Lidi, eh... nee de Appie te fietsen.

Haha, dat ik niet heb laten merken dat die fietsen wel eventueel een cent waard waren is zeker waar :) maar de eigenaar had die Merckx ooit nieuw gekocht dus hij had wel een idee van de originele waarde.

Is een leuke bejaarde man die wegens gezondheidsredenen zijn toffe woning moet verkopen om in een state of the art seniorenflat zijn leventje verder te leven. Hij was eigenlijk heel blij dat ik die fietsen kocht want anders ging zijn gehele kelder inboedel naar een opkoper die ze waarschijnlijk had verkocht als schroot. Hij heeft me zelfs een hele tas retro wollen fietstruitjes en pré historische fietsrollen erbij gegeven.


Heren alvast bedankt voor jullie kennis ter zake en zeker om de moeite te doen om alles toe te lichten!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 feb 2013 11:19

De kleuren van de Merckx zijn misschien niet mooi maar WEL in DAT tijdsbeeld. Als het een egaal kleur was geweest was de fiets zomaar 500 waard geweest.

Gios is in het begin als tekst gebruikt. Ergens in 78 gingen ze over op GIOS.

Die tas met truitjes zijn we natuurlijk ook benieuwd naar 8-)

maxwell
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:22

maxwell 09 feb 2013 11:24

zei iemand tas met truitjes????

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 09 feb 2013 14:33

maxwell schreef:Mijn tweede gios is van Carbon...komt uit een Italiaanse mal die in Taiwan gebruikt is en er staat een handtekening van Alfredo en niet van Aldo op het frame....

Dat gezegd hebbende....ik ben er heel blij mee en ik vind het een schitterend frame.

Afbeelding
Hoi @Maxwell,
Mooie fiets zeg! En inderdaad.... met carbon wielen.... je weet niet wat je ziet!
Ik heb zelf ook een "Alfredo-Gios", de Altero (aluminium) en ben er ook erg blij en tevreden mee. Die is vorig jaar nog getest in de Fiets, toen met carbonnen Kuiper wielen op de foto..... Vond ik ook zo mooi!
Zal binnenkort ook eens een foto van mijn fiets maken en plaatsen, als het weer het toelaat.

Nb. Chris Kuiper was importeur voor Gios, maar is gestopt. Ik heb nog niks gehoord over een nieuwe importeur. Voorlopig blijven we dus tamelijk exclusief!

Trailcrash
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2012 11:11

Trailcrash 09 feb 2013 14:44

Gastheerg schreef:De kleuren van de Merckx zijn misschien niet mooi maar WEL in DAT tijdsbeeld. Als het een egaal kleur was geweest was de fiets zomaar 500 waard geweest.

Gios is in het begin als tekst gebruikt. Ergens in 78 gingen ze over op GIOS.

Die tas met truitjes zijn we natuurlijk ook benieuwd naar 8-)
maxwell schreef:zei iemand tas met truitjes????
Banesto is compleet met bibshort, zit ook nog een zwarte wollen broek met lange pijpen bij. De rest van de truitjes en regenjas stellen niet zoveel voor.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Trailcrash op 09 feb 2013 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 09 feb 2013 17:16

hanz1963 schreef: Nb. Chris Kuiper was importeur voor Gios, maar is gestopt. Ik heb nog niks gehoord over een nieuwe importeur. Voorlopig blijven we dus tamelijk exclusief!
Volgens mij is Jos van Gastel de nieuwe importeur, stond ergens op IR.

EDIT: berichtje gevonden, meer kan ik zo snel niet van vinden. http://www.italiaanseracefietsen.com/20 ... -bij-gios/" onclick="window.open(this.href);return false;

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 09 feb 2013 17:44

Jos van Gastel heeft ook een website, maar die heeft geen enkele link met Gios
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 10 feb 2013 20:50

Hallo allen, vandaag heb ik een Gios Torino op de kop getikt (ervan uit gaande dat het geen nepperd is) en ik vroeg mij af wie me er wat meer over kan vertellen. Alvast excuses voor de wat donkere foto's, het is hier in huis momenteel even niet lichter te krijgen, maar als je de vergroting bekijkt kun je ze volgens mij prima zien.

Voorproefje:
Afbeelding

Alle foto's:
https://www.dropbox.com/sh/62kkqt090bg06lf/86iLgZh57x#/

De foto van de derailleur is misschien niet helemaal duidelijk maar er staat: Campagnolo Nuovo Gran Sport. Zoals jullie kunnen zien verkeerd hij niet in al te beste staat en zit er her en der een roestplekje. Ik heb er niet al te veel verstand van, maar volgens mij zijn die van het frame wel weg te poetsen. Bij de derailleur (als dat sowieso nog de moeite waard zou zijn) is dat misschien wat moelijker.

De framemaat gemeten van het hart van de trapas tot de bovenkant van de zadelpenbuis is 55,5.

Ik zit een beetje met de vraag wat ik ermee ga doen, wil ik hem helemaal opknappen, is dat de moeite waard? Of kan ik hem beter helemaal uit elkaar halen en er bijvoorbeeld een fixie van maken, misschien is dit vloeken in de kerk in een gios thread ;)

Plaats reactie