Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Chorus vs record

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 12 dec 2012 15:47

Als je Record kunt kopen en alle andere zaken op de fiets zijn hoe je ze wilt hebben, dan is het prima! Moet je concessies doen voor Record, neem dan Chorus en steek het prijsverschil in betere wielen of de onderdelen die je nog meer nodig hebt.
Je kan ook Chorus nemen en een Record crankset en achterderailleur.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Bolus1
Forum-lid

Bolus1 12 dec 2012 16:46

boswielrenner schreef:Als je Record kunt kopen en alle andere zaken op de fiets zijn hoe je ze wilt hebben, dan is het prima! Moet je concessies doen voor Record, neem dan Chorus en steek het prijsverschil in betere wielen of de onderdelen die je nog meer nodig hebt.
Je kan ook Chorus nemen en een Record crankset en achterderailleur.
Heb al mooie campognolo bullet wielen liggen.
De chorus/record groep komt trouwens ook onder een
Specialized , boswielrenner maar dan wel een tarmac
Sl4 pro frame.

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 09 feb 2013 16:58

chrissiewizzie schreef:Hou eens op man...vermoeiend.

Verschil is ook in mijn ogen te verwaarlozen. Chorus is gewoon een top groep. Record is zeker mooi met een hol geconstrueerd cranckstel (hollowtech) en nog wat andere zaken en iets minder gewicht. Maar heb je dat echt nodig? Nee, alleen als je wilt rijden waar de profs mee rijden. Zou ik daarom voor Record gaan? Eerlijk gezegd wel ;-)
Gewichtsbesparing op een crank is ook niet nodig... Het is continue in beweging, op en neer...
Maar Campa schakelt duidelijke en voelbaar anders als ShimaNO (mes door warme boter), wat niet betekent dat Campa slechter schakelt. Integendeel!!!

Als je eventueel gewichtsbesparing wilt behalen, doe dat dan op ronddraaiende delen als de wielen :D (voor een Alpe D'Hu6 klimwielen itt aerowielen gebruiken).
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Skate1966
Forum-lid

Skate1966 10 feb 2013 17:24

Budget bepaalt mede de keus.
Emotioneel vs rationeel: succes met overwegingen en keuzes.
Ik ben de afgelopen maanden actief geweest om Campa super record uit 2010 aan te schaffen.
Waarom? Zeg het maar...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 feb 2013 17:38

En de groep nu compleet? Wat heeft ie je nu totaal gekost?
Less is bore

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 10 feb 2013 21:58

Geen probleem Chris, maar wilde even uitleggen dat een "lichter" gewicht daar geen voordeel heeft. Dat je al met al grammen bespaart is weer meegenomen.
En ja, de Record is heel fraai. Zoals al het Campa spul...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 11 feb 2013 13:41

@TS: En, al een keuze gemaakt? Ikzelf ben me eens wat beter gaan orienteren op de verschillen tussen Record en Chorus, en kom tot de conclusie dat de verschillen wel heel erg klein zijn. 150 gram ofzo (gokje) en bij Record meer carbon in de derailleurs. (Potentieel) nadeel is dat bij record je automatisch aan de rode '11' op de onderdelen vast zit. Staat lang niet mooi op elke fiets. (Om die reden bouwt bijvoorbeeld een forumlid zijn Passoni - = buitencatagorie frame qua prijs en kwaliteit - op met chorus).
Op de fiets die ik in gedachten aan het samenstellen ben komt om deze redenen naar alle waarschijnlijkheid toch Chorus

@mikethebike: Dat minder gewicht in de cranks geen voordeel hebben (itt andere lichtere onderdelen) kun jij niet uitleggen met Newtoniaanse mechanica ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 feb 2013 15:12

Die rode 11 is idd een grote misser.
SR2010 (hier en daar nog te vinden) of Chorus is wel met een witte 11.
Less is bore

Skate1966
Forum-lid

Skate1966 12 feb 2013 16:49

@daniel1975>
Is dat niet een hééél brutale vraag :) :)
Ik heb nog geen optelling gemaakt van de losse onderdelen.
Denk ook niet dat ik het ga doen.....
Als je snapt wat ik bedoel
(Ik zoek eigenlijk de icons.....Soms zijn de smileys of andere icons een goede ondersteuning voor een bericht.)

Plaats reactie