Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

2 fietsen vervoeren met de auto: erin, erop of erachter?

Skate1966
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 nov 2012 20:18

Skate1966 03 feb 2013 13:53

Vorig jaar naar Italie:
2 fietsen op dissel vouwwagen (wél ingepakt in fietshoes en veel touw eromheen tegen klapperen) en 2 fietsen op dak (Thule met voorwielklem).
Komend jaar wordt het een uitdaging. Er gaat ook een hond mee. Die zal in transportbox moeten. Dat betekent héél erg passen en meten.
Waar moet dan de grote koelbox :D en bagage???
Zeker nu er een Skoda Octavia Combi i.p.v. Volvo V70 meegaat :cry:
TIPS???

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 03 feb 2013 21:14

Wij gaan altijd met de caravan.Fietsframe en wielen achter in de auto.
Fietsspullen in de caravan.Daar heb ik een kast waar alles in ligt.
Het frame is goed ingepakt in dekens, en de wielen in wieltassen.
We gaan met z'n tween, en mijn vrouw leest liever dan ze fietst.Dus heb ik alle tijd om te fietsen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 feb 2013 06:43

Skate, niet ongerust zijn. De Skoda is een pakezel, de Volvo een lifesyle stationcar,maw in de Skoda laad je meer dan in de Volvo! ;)

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 04 feb 2013 07:47

scottpch schreef:Skate, niet ongerust zijn. De Skoda is een pakezel, de Volvo een lifesyle stationcar,maw in de Skoda laad je meer dan in de Volvo! ;)

Ik denk dat je beide auto's nog eens moet gaan bekijken.

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 04 feb 2013 17:17

stillekracht schreef:
scottpch schreef:Skate, niet ongerust zijn. De Skoda is een pakezel, de Volvo een lifesyle stationcar,maw in de Skoda laad je meer dan in de Volvo! ;)

Ik denk dat je beide auto's nog eens moet gaan bekijken.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id2=61586" onclick="window.open(this.href);return false;

Skoda octavia heeft zo'n 50 liter meer laadruimte, zowel zonder als met achterstoelen


En het maximaal laadvermogen van de Skoda is gigantisch in vergelijking met de volvo (700kg vs 699kg)

Skoda is top voor fietsers :)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 feb 2013 22:31

Stille kracht, nog nooit een Skoda Octavia combi gezien?? Alleen al in diepte kan de Volvo niet aan de Skoda tippen, en dan bedoel ik van bodem tot dak. Kwa prijs wel, daar is de Volvo de top of de bill. :) De Volvo valt net als de BMW combi, de Audi Avant en de Merc. combi onder de lifestyle combi's, dwz wel een stationcar look maar de opbergruimte van die auto's is navenant, vergeleken met de echte stationcars zoals bv de Skoda.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 feb 2013 00:15

scottpch schreef:Stille kracht, nog nooit een Skoda Octavia combi gezien?? Alleen al in diepte kan de Volvo niet aan de Skoda tippen, en dan bedoel ik van bodem tot dak. Kwa prijs wel, daar is de Volvo de top of de bill. :) De Volvo valt net als de BMW combi, de Audi Avant en de Merc. combi onder de lifestyle combi's, dwz wel een stationcar look maar de opbergruimte van die auto's is navenant, vergeleken met de echte stationcars zoals bv de Skoda.
Dit is wel erg snel door de bocht.... Ik heb even een vergelijk tussen de Volvo V70 die ik heb tov de nieuwe Skoda Octavia en daaruit blijkt dat :

* De Skoda mijn caravan niet kan trekken ( 1500 kg )
* De Skoda een 23 cm kortere laadruimte heeft.
* De Skoda een 18 cm kortere wielbasis heeft.
* De Skoda 10 cm smaller is voor de achterpasagiers.

Vooral de laatste 3 punten zijn erg fijn met 3 opgroeiende kinderen dat daar nu juist de extra ruimte zit. Ook qua prijs valt het wel mee dat de Volvo duurder is.

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id2=22760" onclick="window.open(this.href);return false;

p.s. Bij mijn auto gaan de fietsen met gemak achterin de auto. Tijdens de vakantie 2 fietsen op de auto , 2 achterop de caravan en de 2 racefietsen in de caravan. Met 5 personen in de auto , hondje nog mee en karre moar. Doe dat maar eens in een Sk%}%#^#da :D
Laatst gewijzigd door rene op 05 feb 2013 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 feb 2013 00:20

Dan kies je natuurlijk wel eventjes de duurste Octavia uit. Voor dat geld had je ook een leuke Superb uit kunnen zoeken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 feb 2013 00:22

Ernie C. schreef:Dan kies je natuurlijk wel eventjes de duurste Octavia uit. Voor dat geld had je ook een leuke Superb uit kunnen zoeken.
Dan nog ist geen Volvo :twisted: , en we hadden het een paar berichten terug over de ruimte - niet over de prijs. Ik heb ook geen vergelijk gemaakt met de Octavia van 1 generatie terug want die is nog kleiner.
Skate1966 schreef: Zeker nu er een Skoda Octavia Combi i.p.v. Volvo V70 meegaat :cry:
TIPS???
Ik heb medelijden met je .... :cry:

Groeten van de Volvoman.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 feb 2013 00:55

Volvo of Skoda allebei saaie, nietszeggende auto's (ik heb zelf een Fabia). Zoals alle gezinsauto's eigenlijk, nou vooruit een Mercedes E AMG combi kan dan nog wel.
Maar je hebt er zelf voor gekozen om een prijsvergelijk te maken Zij het niet geheel realistisch, een 1.8 tsi was voldoende geweest i.p.v. de RS.

Maar omdat het een fietsforum is moet ik de Volvo toch laten winnen, er kunnen immers meer fietsen en fietsspullen in. ;)
Campagnolo Ultra Dork

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 05 feb 2013 01:37

Wat mij betreft mag de discussie weer terug richting de oorspronkelijke vraag i.p.v. van een discussie over wie de grootste heeft.......

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 05 feb 2013 08:27

Rij ook skoda Fabia combi, suffe prutswagen maar does the job. Het is een beetje als Cube of Bulls rijden (of een X-trail!), niet erg spannend maar het werkt. En zoals gezegd, 2-3 fietsen achterin met de originele skoda Fabia fietsendrager vastgemaakt aan de laadvloer, 2-3 fietsen op het dak, en de bagage kan gewoon in de bak erbij. Moeten wel de achterstoelen eruit.


Ps. en dat voor een kwart van de prijs van de goedkoopste V70. En dan heeft ie climate control, cruise control etc allemaal standaard... Meer geld over voor fiets(vakanties)

Plaats reactie