Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5687
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 jan 2013 12:26

amclassic-fan schreef:
fiedoo schreef:Zal Thomas Dekker nog zijn plaats hebben in het peleton indien hij "alles" vertelt? Zeer twijfelachtig.
Volgens mij had z'n huidige werkgever liever gehad dat hij al eerder z'n mond open had getrokken, dus ik verwacht niet dat hij bij Garmin op eens de laan uitgestuurd wordt.
Ik bedoelde vooral de reactie van zijn "collega's-renners", indien hij sommigen die nog actief zijn in het profpeleton aan de galg praat zal dat niet in dank afgenomen worden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 jan 2013 12:30

mrcoffee schreef:[Robert schijnt ook tegenwoordig door het kleven te gaan als Roberta.
Nee, als Philippa York.
mrcoffee schreef:
fiedoo schreef:Zal Thomas Dekker nog zijn plaats hebben in het peleton indien hij "alles" vertelt? Zeer twijfelachtig.
David Millar rijdt toch ook nog steeds in het rond en wint een of twee keer per jaar nog een koersje?
Wat noem je "een koersje"? In 2012 de 12e etappe van de Tour en in 2011 de 21e etappe van de Giro en de 2e etappe (ploegentijdrit) van de Tour
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 24 jan 2013 14:30

timo2.0 schreef:
mrcoffee schreef:[Robert schijnt ook tegenwoordig door het kleven te gaan als Roberta.
Nee, als Philippa York. I stand corrected :)
mrcoffee schreef:David Millar rijdt toch ook nog steeds in het rond en wint een of twee keer per jaar nog een koersje?
Wat noem je "een koersje"? In 2012 de 12e etappe van de Tour en in 2011 de 21e etappe van de Giro en de 2e etappe (ploegentijdrit) van de Tour
Ja precies, het is geen veelwinnaar (meer) maar pakt toch af en toe zijn overwinningen mee. "Koersje" was inderdaad een eufemisme.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 25 jan 2013 23:58

amclassic-fan schreef:
fiedoo schreef:Zal Thomas Dekker nog zijn plaats hebben in het peleton indien hij "alles" vertelt? Zeer twijfelachtig.
Volgens mij had z'n huidige werkgever liever gehad dat hij al eerder z'n mond open had getrokken, dus ik verwacht niet dat hij bij Garmin op eens de laan uitgestuurd wordt.
Dan had zijn baas (Jonathan Vaughters) het goede voorbeeld moeten geven door zelf ook eerder zijn mond te openen!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16237
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jan 2013 01:11

Tegen Vaughters is hij al vanaf het begin eerlijk geweest. Vaughters bracht op een internetforum al naar buiten dat Dekker bloeddoping heeft gebruikt.
Campagnolo Ultra Dork

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 26 jan 2013 02:22

Verplaatst van het 'RTL 7: D. Nelissen'-topic:

door tennisser » 26 jan 2013 02:14
timo2.0 schreef:Indurain was al sinds de Ronde van de Toekomst in 1986 een protegee van dokter Conconi, de pionier van het epogebruik in het wielrennen. Je mag dus gerust stellen dat hij één van de eerste renners was die epo gebruikte.

Sowieso snap ik niet waarom mensen die hier bediscussiëren of iemand wel of niet aan de epo was, niet gewoon even nakijken welke arts de betreffende renner begeleidde. Vooral in de periode 1988 - 1995 zegt dat meestal alles. Ik heb het al eerder gepost:

Assistants at the Biomedical Research Centre at Ferrara University

Michele Ferrari
Luigi Cecchini
Ilario Casoni
Giovanni Grazzi
Carlo Santuccione
Gianni Mazzoni

(...)
Wat mij al een tijdje intrigeert is de felheid waarmee Thomas Dekker Cecchini verdedigde. Cecchini zou absoluut niets met doping te maken willen hebben gehad, volgens Dekker. Ook Tyler Hamilton benadrukt in zijn boek dat Cecchini niets met doping te maken had. Bij beide lijkt dit niet zomaar 'een vriend de hand boven het hoofd willen houden'. Ben benieuwd wat Dekker over hem te zeggen heeft nu hij zegt geheel open kaart te gaan spelen bij de Dopingautoriteit.

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 26 jan 2013 13:37

Volgens mij is er ook wel degelijk een verschil tussen Ferrari en Cecchini. Ik heb het idee dat Cecchini echt wel op de hoogte was van wat een renner gebruikte, maar een mindere rol speelde in het maken van dopingschema's, levering en toediening etc. Volgens mij wel iemand die naar de renner als persoon keek in al zijn facetten en niet zoals Ferrari als een machine die opgevoerd moet worden. Verder zijn dit soort figuren ook gewoon experts in training en voedingsschema's. Zij gingen al heel vroeg met trainingen obv vermogen aan de slag; dit in combinatie met het werken met toprenners en zeer uitvoerige kennis van doping maakt dat je tourwinnaars kan leveren en ik denk dat zij daar wel een zekere kick van kregen (en een gevulde bankrekening). Dit laatste geldt denk ik mn voor Ferrari, schijnbaar betaalden Hamilton en Dekker Cecchini niks.

grtz

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 jan 2013 14:01

dogestyle schreef:Volgens mij is er ook wel degelijk een verschil tussen Ferrari en Cecchini. Ik heb het idee dat Cecchini echt wel op de hoogte was van wat een renner gebruikte, maar een mindere rol speelde in het maken van dopingschema's, levering en toediening etc. Volgens mij wel iemand die naar de renner als persoon keek in al zijn facetten en niet zoals Ferrari als een machine die opgevoerd moet worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Francesco_Conconi" onclick="window.open(this.href);return false;
In 1999 the investigations into the doping activities of Conconi began. About twenty doctors and researchers from Professor Conconi's Biomedical Research centre were under investigation.[4] In an investigation in front of Judge Piero Messini D'Agostini two hematologists submitted a report in which they concluded that the blood values of athletes treated by Conconi indicated doping.[25] In 2000 Italian Public Prosecutor Pierguido Soprai alleged that Conconi drugged himself. This was because Conconi at the age of 59 recorded a hematocrit value of 57% while competing in a Mountain Bike Race on September 3, 1994.[10] Computer files of Conconi that were seized in the investigation were later reported about in the press. These files were for patients of Conconi and included Ivan Gotti, Pavel Tonkov, Abraham Olano, Marco Pantani, Tony Rominger, Gianluca Bortolami and Giorgio Furlan. These files showed hematocrit variations in individuals during treatments. Tonkov's hematocrit went from 51.5% in June, 1996 to 40.9% in September. Ivan Gotti's hematocrit went from 35.2% in January 1997 to 50.7% in June 1998. Marco Pantani's level went from 40.7 in March, 1994 to 58% in June and July 1994. During the 1995 Tour de France, Pantani had a level of 56% and after his accident in Milano–Torino it was 60%. Claudio Chiappucci had a hematocrit level of 35% in January 1994 to 60% in June, 1994 after he came fifth in the 1994 Giro d'Italia.[26]

In 2004 Judge Oliva alleged that the athletes treated at the Institute indeed had taken EPO during the 1993 season but due to the statute of limitations, none would be prosecuted.[27] The Judge found Conconi 'morally guilty'.[28] The judge had looked at medical reports of 33 cyclists in the period 1993-1995, including Chiappucci's, and all blood tests showed largely fluctuating hematocrit-values, indicative for EPO-use.[29]
Clients of Conconi, Casoni, and Grazzi

Guido Bontempi
Maurizio Fondriest, 1988 World Champion

Clients of Conconi and Casoni

Marco Albarello
Eugeni Berzin, winner 1994 Giro d'Italia
Vladislav Bobrik
Bruno Cenghialta
Maurilio De Zolt
Manuela Di Centa
Silvio Fauner
Francesco Frattini
Giorgio Furlan, winner of 1994 Milan – San Remo
Ivan Gotti, winner of 1997 Giro d'Italia
Nicola Minali
Gianfranco Polvara
Antonio Santaromita
Piotr Ugrumov
Giorgio Vanzetta
Alberto Volpi

Clients of Conconi and Grazzi

Stefano Checchin
Claudio Chiappucci
Mario Chiesa
Massimo Ghirotto
Marco Pantani, winner of 1998 Tour de France
Wladimir Poulnikov
Stephen Roche, winner of 1987 Tour de France
Fabio Roscioli
Marcello Siboni
Rolf Sørensen
Enrico Zaina

Clients of Conconi

Gianni Bugno, former World Champion & winner Giro d'Italia
Maurizio Damilano
Luigi Della Bianc
Emma Scaunich
Mario Cipollini, former world champion
Laurent Fignon, Tour de France winner
Miguel Indurain, Tour de France winner
Francesco Moser
Denis Zanette,
En het mooiste vind ik dan nog...
In 2000 Italian Public Prosecutor Pierguido Soprai alleged that Conconi drugged himself. This was because Conconi at the age of 59 recorded a hematocrit value of 57% while competing in a Mountain Bike Race on September 3, 1994.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 26 jan 2013 14:32

Maar Conconi en Cecchini zijn niet een en dezelfde, of snap ik jouw reply niet?

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 26 jan 2013 16:02

Volgens mij was ferrari een leerling van Conconi...
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 jan 2013 17:13

Klopt "dogestyle", ik las het verkeerd. Niet dat het veel verschil maakt wat betreft de misvatting dat Cecchini niet zo ver ging met plannen, leveren, toedienen en "opvoeren" van renners. Hij was niet voor niets de man die van Riis "Mr. 60%" maakte.
Clients

Michele Bartoli, two time winner of the Giro di Lombardia and Liège–Bastogne–Liège
Ivan Basso, winner of the Giro d’Italia of 2006.
Paolo Bettini, Olympic road race champion 2004, world champion in 2006 & 2007
Michael Blaudzun, Denmark national road race champion 1994, 2004; Denmark national time trial champion 2001, 2003, 2005
Matti Breschel, winner stage 21 of the 2008 Vuelta a España; Bronze medalist 2008 World Championships road race
Fabian Cancellara, Time trial champion 2006 & 2007; Gold Medalist 2008 Olympic time trial; Bronze Medalist 2008 Olympic road race
Francesco Casagrande, runner up at the Giro d’Italia 2001
Angel Casero, winner Vuelta a España 2001
Mario Cipollini, world champion 2002
Damiano Cunego, winner of Giro d’Italia of 2004
Thomas Dekker, winner Tirreno–Adriatico 2006 and Tour de Romandie 2007.
Juan Antonio Flecha
Linus Gerdemann, winner of the 2008 Tour of Germany (Deutschland Tour); winner of stage 7 in the 2007 Tour de France
Tyler Hamilton, Olympic time trial champion 2004.
Jörg Jaksche
Kim Kirchen, winner La Flèche Wallonne 2008, held green and yellow jerseys in 2008 Tour de France
Alessandro Petacchi, winner Milan – San Remo 2005 and Paris–Tours 2007
Pascal Richard, Olympic road race champion 1996
Nicki Sørensen, Denmark national road race champion 2003 & 2008
Andrea Tafi, winner Paris–Roubaix 1999
Gianni Bugno, winner of Giro d’Italia 1990, world champion in 1991 and 1992
Bjarne Riis, winner 1996 Tour de France
Maximilian Sciandri, bronze medal Olympic road race 1996
Rolf Sørensen, winner Ronde van Vlaanderen 1997
Jan Ullrich, winner 1997 Tour de France, 1999 Vuelta a España, World champion time trial 1999, 2001 and Olympic road race champion 2000.
http://en.wikipedia.org/wiki/Luigi_Cecchini" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is interessant, voor wat het waard is:
Thomas Dekker started working with Cecchini in January 2006[6] but only on training programs.[7] Dekker was under pressure and broke his association with Cecchini.[8]
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 26 jan 2013 18:08

timo2.0 schreef:Klopt "dogestyle", ik las het verkeerd. Niet dat het veel verschil maakt wat betreft de misvatting dat Cecchini niet zo ver ging met plannen, leveren, toedienen en "opvoeren" van renners. Hij was niet voor niets de man die van Riis "Mr. 60%" maakte.
(...)
Toch blijf ik een slag om de arm houden. Ook David Millar schrijft in zijn boek over Luigi Cecchini. Hij ging na zijn schorsing trainen bij Cecchini, schoon. Er was nooit een connectie met doping. Ook schrijft hij: "There was never ever money involved and it was never even discussed. I'm sure I'm probably the only professional rider he has ever trained for free". Tyler Hamilton schrijft ook dat hij Cecchini nooit betaald heeft en Dekker schoof geregeld bij hem aan aan de keukentafel voor een goede Italiaanse hap (eten bedoel ik dan). Wat wel opvalt is dat bijna alle renners die trainden bij Cecchini klant waren bij Fuentes. Het lijkt alsof ze voor de trainings- en voedingsadviezen naar Cecchini gingen en voor de doping/bloedtransfusies naar Fuentes. Verdenkingen zijn er altijd geweest rond Cecchini, maar aantoonbare bewijzen of bekentenissen van renners in die richting volgens mij niet. En het feit dat drie renners die onafhankelijk van elkaar openheid van zaken geven (Dekker: Rabobank; Hamilton: CSC/Phonak; Millar: Saunier Duval), hem nadrukkelijk vrijpleiten zou toch ook wel iets kunnen zeggen... Hmmm, we blijven het in de gaten houden!

Plaats reactie