Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 20 nov 2012 15:00

even mijn red bull pro SL hier plaatsen:
Afbeelding

Volgend voorjaar doe ik nog 1 poging om een ander zadel te proberen, maar verder verandert er niets meer aan (behalve andere lage wielen als er teveel regen en wind is).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 20 nov 2012 18:32

Net mijn carbon pro RS weggebracht voor een frame wissel.
Na van de zomer een scheurtje te hebben ontdekt bij het bracket is deze vervangen en een week later weer op dezelfde plaats kleine scheurtjes in de lak op dezelfde plaats bij het nieuwe frame.
Ze kenden het probleem en als heet niet te erg zou worden zou ik afwachten tot de 2013 frames er waren en afgelopen week meteen een frame laten reserveren en ik krijg nu het 2013 frame .
Ze lopen meteen even de wielen na ivm minime slag . Service is goed te noemen want ook zonder problemen komt er een nieuwe voorvork bij omdat deze anders is van belettering dan de 2012.
Een Xeon kon ook maar met de DI2 zit de accu bijna midden onder het bracket en aangezien ik een tacx spider heb voor schoonmaken ed waarbij hij onder het bracket steunt is dat geen optie , evenals de matte kleur die ik persoonlijk niet mooi vind.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 nov 2012 18:44

Haha en alweer een pro RS die naar de knoppen is bij het bracket. :D Ik denk dat ze er allemaal aan moeten geloven uiteindelijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 21 nov 2012 17:50

Hij schijnt aangepast te zijn dus ik wacht af hoe het gaat.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 21 nov 2012 19:46

Ik heb er twee gebroken. Ben nu blij met een xeon crs. ;)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 21 nov 2012 20:32

was ook mijn 2e maar zoals boven genoemd de xeon is niet iets voor mij.
de xeon cw zou anders zijn door de accu in zitbuis maar goed.
zoals ze aangaven zou het probleem aangepakt zijn.

22-11 Net een telefoontje van Rose dat hij al klaar staat dus snel geregeld.

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 19 jan 2013 16:52

Het valt mij op dat er sinds begin dit jaar verschillende prijzen door Rose worden gehanteerd. Op de Nederlandse website staan hogere prijzen, dan op de Duitse Rose site. Wanneer je in Biketown een offerte laat maken voor een fiets, die je daar ook wil afhalen, dan wordt er voor Nederlanders het BTW tarief van 21% vermeld. Bij mijn weten is het Duitse Mwst tarief nog steeds 19%. Weet iemand hoe dit zit?
Laatst gewijzigd door mont aigoual op 19 jan 2013 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
emiel_de_vlas
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 sep 2011 21:38

Gebruikersavatar emiel_de_vlas 19 jan 2013 17:36

Waar is de configurator-functionaliteit gebleven bij Rose.nl?

Gebruikersavatar
wpigge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 aug 2008 16:31
Locatie: Wierden

Gebruikersavatar wpigge 20 jan 2013 12:57

mont aigoual schreef:Het valt mij op dat er sinds begin dit jaar verschillende prijzen door Rose worden gehanteerd. Op de Nederlandse website staan hogere prijzen, dan op de Duitse Rose site. Wanneer je in Biketown een offerte laat maken voor een fiets, die je daar ook wil afhalen, dan wordt er voor Nederlanders het BTW tarief van 21% vermeld. Bij mijn weten is het Duitse Mwst tarief nog steeds 19%. Weet iemand hoe dit zit?
Heb een brief gehad van Rose, zolang je koopt in Biketown, is de mwst van toepassing. Ga je via de de versand, betaal je Nederlands tarief! Dus op een fiets.... Zou ik naar Bocholt rijden!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 20 jan 2013 14:42

wpigge schreef:
mont aigoual schreef:Het valt mij op dat er sinds begin dit jaar verschillende prijzen door Rose worden gehanteerd. Op de Nederlandse website staan hogere prijzen, dan op de Duitse Rose site. Wanneer je in Biketown een offerte laat maken voor een fiets, die je daar ook wil afhalen, dan wordt er voor Nederlanders het BTW tarief van 21% vermeld. Bij mijn weten is het Duitse Mwst tarief nog steeds 19%. Weet iemand hoe dit zit?
Heb een brief gehad van Rose, zolang je koopt in Biketown, is de mwst van toepassing. Ga je via de de versand, betaal je Nederlands tarief! Dus op een fiets.... Zou ik naar Bocholt rijden!
Die brief heb ik - en ik denk velen met mij - ook gehad. Toch kan ik de redenering van Rose niet volgen. Tenzij ze in NL vanuit een Nederlands filiaal zouden leveren. Bij andere webshops binnen de EU betaal je toch ook gewoon het in dat betreffende land geldende BTW-tarief? Weet iemand hier het fijne van?
60 x Ventoux

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 21 jan 2013 09:15

Heb een brief gehad van Rose, zolang je koopt in Biketown, is de mwst van toepassing. Ga je via de de versand, betaal je Nederlands tarief!
Zojuist van Rose bericht gehad dat dit idd de gang van zaken is. Je moet kennelijk zelf goed opletten dat wanneer je in biketown besteld en de fiets ophaald, dat er 19% wordt gerekend en niet 21% op basis van je klantgegevens. Op de website van Canyon kun je aangeven uit welk land je komt en afhankelijk daarvan wordt het btw tarief bepaald, heel vreemd vind ik dat. Bij Bike Components of Edelrad wordt gewoon 19% Mwst gerekend en vinden ze je land van herkomst niet belangrijk.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

sjapper
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 dec 2007 17:55
Locatie: Amersfoort
Contact

sjapper 23 jan 2013 20:30

emiel_de_vlas schreef:Waar is de configurator-functionaliteit gebleven bij Rose.nl?
het viel mij ook al op. zou wat mij betreft een groot minpunt zijn.

Plaats reactie