Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2013 16:20

tennisser schreef:
marconi schreef:
tennisser schreef:En ja hoor, Marconi is weer terug...... :roll:
Ik ben nooit weggeweest hoor!
Heb je er last van ?
Lees dan niet wat ik schrijf!
16 posts welles-nietes gezwets.... :roll:
Man, ga tennissen!
Niks welles nietes.!
Ik was alleen positief over de prestatie van Vos en citeerde een nieuwsbericht maar dat mag hier kennelijk niet!
Verder zijn er feiten aan het licht gekomen dat die andere 14 die vóór Vos finishten niet zomaar 3de rangs amateurs waren zoals Am Cl Fan beweerde.
Dat noem JIJ gezwets maar ik vind dit een discussie over hoe de zaken er in werkelijkheid waren.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 13 jan 2013 16:35

marconi schreef:Niks welles nietes.!
Ja, laten ook nog eens gaan wellesnietessen over of het wel of niet wellesnietesgezwets is.... :roll:

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 13 jan 2013 16:44

tennisser schreef:
marconi schreef:Niks welles nietes.!
Ja, laten ook nog eens gaan wellesnietessen over of het wel of niet wellesnietesgezwets is.... :roll:
1 van jou talenten toch, zo blijkt uit eerdere reacties van jou.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 jan 2013 16:51

Op het stand komen haar prestatie niet helemaal goed naar voren, nog makkelijk snelste vrouw. Maar strand is power, power, power en weten waar je moet rijden niets anders.

Toch vond ik dat ze netjes heeft gereden om je met relatief weinig vermogen zo te tonen.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2013 16:54

tourpretendent schreef:
tennisser schreef:
marconi schreef:Niks welles nietes.!
Ja, laten ook nog eens gaan wellesnietessen over of het wel of niet wellesnietesgezwets is.... :roll:
1 van jou talenten toch, zo blijkt uit eerdere reacties van jou.
Nederlandse taal is kennelijk niet een van jouw talenten !
Het is JOUW talenten en niet JOU talenten !
Ja, ik kan ook vervelende opmerkingen maken hoor! Je vraagt erom.
Als ik een standpunt heb of ergens van overtuigd ben dan verdedig ik dat standpunt.
Mag hier zeker ook al niet!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2013 16:56

wasbeer2006 schreef:Op het stand komen haar prestatie niet helemaal goed naar voren, nog makkelijk snelste vrouw. Maar strand is power, power, power en weten waar je moet rijden niets anders.

Toch vond ik dat ze netjes heeft gereden om je met relatief weinig vermogen zo te tonen.
Helemaal mee eens! Begrepen anderen dit nu ook maar eens.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2013 17:15

Marconi ga toch ff een kwartiertje buiten staan man. Ik kleineer helemaal niets, ik heb alleen een vreselijk hekel aan 't feit dat tegenwoordig alles overhyped dient te worden. Natuurlijk heeft Marianne goed gereden, maar de vergelijking met Ten Dam slaat helemaal nergens op. Als je specifiek 1 iemand uit de uitslag gaat pikken om haar mee te vergelijken, dan wil ik dat wel even met een argument duidelijk maken dat het zo niet werkt. De nummer 3 overall heeft namelijk een sportklasse licentie. En voor diegene die niet de licentie op volgorde hebben, het is in Nederland: Beroepsrenner A, beroepsrenner B, Elite z/C & Belofte, Amateurs en dan pas Sportklasse.

Vos (en iedere andere vrouw) met de mannen vergelijken is gewoon compleet doelloos. Ze rijden niet voor niets in een aparte categorie zonder mannen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2013 17:38

amclassic-fan schreef:Marconi ga toch ff een kwartiertje buiten staan man. Ik kleineer helemaal niets, ik heb alleen een vreselijk hekel aan 't feit dat tegenwoordig alles overhyped dient te worden. Natuurlijk heeft Marianne goed gereden, maar de vergelijking met Ten Dam slaat helemaal nergens op. Als je specifiek 1 iemand uit de uitslag gaat pikken om haar mee te vergelijken, dan wil ik dat wel even met een argument duidelijk maken dat het zo niet werkt. De nummer 3 overall heeft namelijk een sportklasse licentie. En voor diegene die niet de licentie op volgorde hebben, het is in Nederland: Beroepsrenner A, beroepsrenner B, Elite z/C & Belofte, Amateurs en dan pas Sportklasse.

Vos (en iedere andere vrouw) met de mannen vergelijken is gewoon compleet doelloos. Ze rijden niet voor niets in een aparte categorie zonder mannen.
Ga jij zelf maar een half uurtje buiten staan ! Geef nu eens sportief toe dat het geen 14 3de rangs amateurs waren die vóór Vos finishten. Dan krijg ik nog een beetje respect voor jou ! Hoeveel finishten NA haar ?
IK pikte van Dam niet.... dat deed het nieuws op de radio!!!! Ik had nog geen uitslag gelezen . Lees toch eens wat ik citeerde! Moeilijk he?
Jij pikt nr 3 eruit maar je gaat voorbij aan die andere toppers op een MTB die vóór Vos finishten !
Nogmaals: ik citeerde het nieuws op de radio. Ik vergeleek Vos niet met mannen zoals Ten Dam maar schreef dat ik het een puike prestatie vond om als vrouw en wegrenner 14de overall te finishen op een ATB op het zware strand. Dat het nieuws Ten Dam er als vergelijking bij haalde moet je dáár maar gaan becommentariëren. Jouw etikettenplakkerij alsdat die andere 14 eerst aankomenden allemaal 3de rangs amateurs zouden zijn slaat dus nergens op.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2013 17:44

Ik ben heb al bijna 70 km op de fiets gezeten, dat is wel genoeg geweest voor vandaag. Maar er wordt iets gezegd over Vos wat jij negatief uit denkt te moeten leggen en meteen klim je weer in de hoogste boom.

Jij bent toch diegene die dat citeert? Je citeert toch niet alles wat op de radio gezegd wordt, maar specifiek dit feit? Wat er op de radio gezegd wordt is niet zalig makend.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2013 17:50

Marconi, je hebt tussen 1 oktober en vandaag slechts tweemaal iets gepost. En vandaag heb je meteen weer gezeik met meerdere mensen omdat je kost wat kost je eigengereide opvattingen erdoor wil drukken. Nu wil je, door eindeloos je mening te herhalen, deze welles-nietes "discussie" aan blijven zwengelen door te doen wat je altijd doet: keer op keer stellen dat je ophoudt met de "discussie" maar toch telkens weer opnieuw reageren omdat je absoluut het laatste woord wil en het derhalve niet uit kan staan als een ander nog iets zegt na jouw "afscheid" van de "discussie", waarbij je je niet laat stoppen door vreemde draaien in je argumentatie. Zo beweer je nu opeens weer dat je enkel het nieuws citeerde. Maar je gaf wel degelijk een waardeoordeel. Eerst door te stellen...
marconi schreef:Waar haalt zij die power vandaan ??? Wat een sportvrouw!
Je stelt nu dat je nog geen uitslag had gelezen toen je het bovenstaande schreef. Als dat zo is, wat is dan het probleem? Waarom mogen andere forumleden dan niet nuanceren door te wijzen op het verschil in vormniveau van Vos en Ten Dam en het feit dat ze weliswaar een prof achter zich liet maar ook veertien amateurs voor moest laten gaan? Waarom is dat meteen een schandalige denigrerende aanval op jouw heldin? Want alles goed en wel als de radio Ten Dam noemde, maar jij koppelt aan die melding op de radio (of was het de tv, je berichten zijn daarin niet eenduidig) de vraag waar ze die "power" vandaan haalt. Was die vraag retorisch, dat je zo slecht tegen de reacties kan?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2013 18:10

amclassic-fan schreef:Ik ben heb al bijna 70 km op de fiets gezeten, dat is wel genoeg geweest voor vandaag. Maar er wordt iets gezegd over Vos wat jij negatief uit denkt te moeten leggen en meteen klim je weer in de hoogste boom.

Jij bent toch diegene die dat citeert? Je citeert toch niet alles wat op de radio gezegd wordt, maar specifiek dit feit? Wat er op de radio gezegd wordt is niet zalig makend.
Ja, ik reageer als ik dat nodig vind. Doe jij toch ook ?
Ik citeer wat ik op het nieuws hoorde. Die woorden smeer jij MIJ aan .
Er werd verder weinig over gezegd, dus was er weinig meer te citeren.
Het kan radio Rijnmond geweest zijn of BNR.
Wat jij beweerde is ook niet zaligmakend. Een andere forummer toonde duidelijk aan dat er wel degelijk MTB toppers bij de eerste 14 zaten en die noem jij gewoon 3de rangs amateurs. Afijn, ik hou het hierbij maar want deze oeverloze discussie kost mij alleen maar onnodige tijd.
Ga jij je maar eens meten met die 14 3de rangs amateurs op een ATB op het strand.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2013 18:31

timo2.0 schreef:Marconi, je hebt tussen 1 oktober en vandaag slechts tweemaal iets gepost. En vandaag heb je meteen weer gezeik met meerdere mensen omdat je kost wat kost je eigengereide opvattingen erdoor wil drukken. Nu wil je, door eindeloos je mening te herhalen, deze welles-nietes "discussie" aan blijven zwengelen door te doen wat je altijd doet: keer op keer stellen dat je ophoudt met de "discussie" maar toch telkens weer opnieuw reageren omdat je absoluut het laatste woord wil en het derhalve niet uit kan staan als een ander nog iets zegt na jouw "afscheid" van de "discussie", waarbij je je niet laat stoppen door vreemde draaien in je argumentatie. Zo beweer je nu opeens weer dat je enkel het nieuws citeerde. Maar je gaf wel degelijk een waardeoordeel. Eerst door te stellen...
marconi schreef:Waar haalt zij die power vandaan ??? Wat een sportvrouw!
Je stelt nu dat je nog geen uitslag had gelezen toen je het bovenstaande schreef. Als dat zo is, wat is dan het probleem? Waarom mogen andere forumleden dan niet nuanceren door te wijzen op het verschil in vormniveau van Vos en Ten Dam en het feit dat ze weliswaar een prof achter zich liet maar ook veertien amateurs voor moest laten gaan? Waarom is dat meteen een schandalige denigrerende aanval op jouw heldin? Want alles goed en wel als de radio Ten Dam noemde, maar jij koppelt aan die melding op de radio (of was het de tv, je berichten zijn daarin niet eenduidig) de vraag waar ze die "power" vandaan haalt. Was die vraag retorisch, dat je zo slecht tegen de reacties kan?
Joh, ik heb schoon genoeg van jou! Wie begint hier steeds weer met dit soort reacties? Jij of Am ClassicFan !
Dat ik 2x gepost heb sinds oktober komt omdat ik genoeg krijg van personen zoals jullie op dit forum. Als ik een eigen kijk hebt op een bepaalde situatie dan vliegen er gegarandeerd jij, AM Classic Fan of een ander van jouw vriendenkringetje in mijn nek.
Verder waren het geen 14 derde rangs amateurs maar ook op ATB gebied een aantal gevestigde namen! Dat durf jij en Am Classic Fan niet verder te becommentariëren! Wie hadden nog meer de uitslag niet gelezen? En hoeveel 3de rangs amateurs liet zij achter zich?
Ja, ik heb Vos ontmoet op een fietsbeurs en zag hoe klein en tenger zij is. Het ATBen op het strand is zwaar werk en dan vraag ik mij af waar zij die power vandaan haalt uit dat lijfje. Mag dat ook al niet meer?
Ik kan prima tegen reacties maar niet tegen onwaarheden en afkatten van sportieve prestaties van b.v. Vos. Duidelijk?
Als je wilt dat ik niet meer reageer stop dan zelf met reacties te posten.
Forummer Timbo schreef:

Heel even wat recht zetten kijk eens naar de uitslagen, http://evenementen.uitslagen.nl/2013/egmondpieregmond/" onclick="window.open(this.href);return false; , en zie daar wie er allemaal voor vos staan, rudi van houts (prof mtber bij merida multivan ) ramses bekkenk ( één van DE toppers op het strand ) Bram Rood tevens ook een een grotere op het strand, bart brentjes nog steeds een topper, jetse bol(prof bij blanco) dus veel jongens die op hoog niveau presteren(over het algemeen mtbers), dus dat zij daar tussen rijdt is meer dan een topprestatie.
De jongens voor haar, die doen qua trainingsarbeid denk ik maar heeeeel(tot niet) weinig onder voor wat zij doet.


Zijn dat die 3de rangs amateurs die AmCl. Fan zo noemde?
Laatst gewijzigd door marconi op 13 jan 2013 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie