Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Look pedaal

josdevos
Forum-lid

josdevos 22 aug 2010 15:00

Op zondag 25-07-2010 een doodsmak gemaakt met mijn racefiets, wat was er gebeurd? tijdens het fietsen breekt de as van mijn carbon Keeno Look pedaal af. Gevolg val op mijn hoofd ( gelukkig helm op, die een barst vertoond), schouder en schaafwonden over mijn heel lichaam. Bij mijn thuiskomst de schade aan de fiets opgemeten, blijkt stuurboog gebarsten stuurpen gebarsten, koga carbon frame gescheurd. Wat blijkt na raadpleging internet is er een recall actie geweest op deze Look pedalen van 2005, met foto's op het internet die aantonen dat mijn pedaal op exact dezelfde plaats is afgebroken. Deze recall heeft mij nooit bereikt, met deze gegevens naar fietscenter Matt Salden gegaan,waar mijn fiets van kwam, en mijn verhaal gedaan.Hier ben ik op een zeer professionele manier geholpen, de zaakvoerder heeft acte genomen van het gebeurde en mij gezegd " stel mij verantwoordelijk via uw raadsman of verzekeringsmaatschappij en ik stel Look verantwoordelijk" je kan een nieuw frame kiezen uit de showroom we bouwen alles om en je hoeft pas te betalen wanneer alles geregeld is met de verzekering.Dit vind ik een schitterend staaltje van klantenservice en dit mag dan ook eens publiek gemaakt worden. Met dank aan het Salden -Team. Met deze wil ik de lezers nogmaals verwittigen, die misschien ook die recall gemist hebben, het betreft Look-pedalen van het bouwjaar 2005-2006, ik kan dit gelukkig nog schrijven in het slechtste geval kom je met dit soort valpartijen onder een auto terecht. Groeten

madhill
Forum-lid

madhill 22 aug 2010 15:02

Das mooi klote dan! Wel erg goed afgehandeld door Salden. Tis dus niet alleen een dozenschuiver. Mag idd wel eens gezegd worden dan.
Sterkte ermee
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 22 aug 2010 15:32

Tja, en dan wordt er verteld dat het "slechts" 14 pedalen betrof die een asbreuk vertoonden! Verder wordt er verteld dat het geen productiefout zou zijn terwijl het wel een terugroepaktie van pedalen betreft die in 2005 zijn gefabriceerd. Waarom niet die van latere datum? Toen had men vast en zeker die productiefout al ontdekt en hersteld!
Het is een grote schande dat Look dit niet duidelijker in Nederland heeft bekend gemaakt. De gevolgen van een pedaal asbreuk kunnen heel erg zijn zoals blijkt.
Mijn 2005 Keo Sprints zijn na veel gepraat en aandringen door Plieger Meerkerk uiteindelijk vervangen . Men beweerde daar dat indien deze pedaal as(sen) nog steeds niet gebroken waren het ook niet meer zou gebeuren! Het verslag van Jos de Vos bewijst het tegendeel!
Ik heb , omdat het zo lang duurde, maar een paar Shimano Dura Ace pedalen gekocht die mij prima bevallen. Veel steun en grip + veel beter lopen met die brede cleats.Mijn Keo Sprints met nieuwe assen liggen netjes stof te verzamelen ! Voor mij nooit LOOK pedalen meer temeer omdat die gelimiteerd zijn tot 100kg hetgeen geen enkele andere pedaal kent.
En, ja, Mat Salden heeft heel klantvriendelijk gereageerd. Prima !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 22 aug 2010 15:33

Frappant, ik dacht bij het lezen van de eerste zin: Goh, zou hij de assen misschien niet hebben laten vervangen? En verrek. Ja, als je die twee advertenties mist waarin ze dit aankondigen, dan hang je.

madhill
Forum-lid

madhill 22 aug 2010 15:36

Heb die van mij ook maar eens gecheckt. Gelukkig van na 2005. Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren. Volgens mij hadden we ook al een topic met dit onderwerp.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

swoosh
Forum-lid

swoosh 22 aug 2010 15:51

Hier op het forum al 2 jaar bekend.
En als je even gezocht had of het onderwerp al bestond had je geen nieuw topic hoeven aanmaken. :rolleye:

http://forum.fiets.nl//topic.asp?sort=&page=1&TID=24578

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35067
Afbeelding

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 23 aug 2010 13:27

Swoosh schreef:Hier op het forum al 2 jaar bekend.
En als je even gezocht had of het onderwerp al bestond had je geen nieuw topic hoeven aanmaken. :rolleye:

http://forum.fiets.nl//topic.asp?sort=&page=1&TID=24578

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35067

Hoeveel mensen met die 2005 Look pedalen rijden kijken nooit op dit forum? Dat behoort toch in alle fietsenzaken en desnoods in de krant bekend worden gemaakt !
Ook hier op het forum moest men dit eerst van berichten uit buitenland vernemen!

montalbano
Forum-lid

montalbano 23 aug 2010 13:52

Netjes opgelost. Maar dat had elke FM natuurlijk netjes op kunnen lossen, want het is verzekeringenwerk naar Look en kost de FM in dit geval niks. Sterker nog, het levert geld op, want verkoop nieuwe fiets.

Lijkt me een bijzonder onaangename ervaring trouwens, zo'n valpartij.

campasuper
Forum-lid

campasuper 23 aug 2010 21:40

Misschien een overbodige vraag.

Ging het om pedalen met Titanium assen?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 aug 2010 12:31

campa=super schreef:Misschien een overbodige vraag.

Ging het om pedalen met Titanium assen?

Nee ! Gewoon PB staal!

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 24 aug 2010 12:35

Madhill schreef:Heb die van mij ook maar eens gecheckt. Gelukkig van na 2005. Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren. Volgens mij hadden we ook al een topic met dit onderwerp.

Ik heb mij Keo Sprints overgenomen van een forumlid. Enig idee hoe ik kan checken wanneer deze geproduceerd zijn?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

race-niek
Forum-lid

race-niek 24 aug 2010 12:45

je hebt wel heel veel geluk gehad zeg!
je helm heeft je een enkeltje ziekenhuis bespaard:)

ook zeer goede afhandeling van Salden.
zeer goed herstel gewenst!
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Plaats reactie