Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Argon 18 - Gallium vs Krypton?

sir.rocky
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2012 16:37

sir.rocky 29 dec 2012 20:35

Kent iemand dit merk? Ervaringen? Zien er zeeer mooi uit maar alleen voor de G-pro echt reviews gevonden.. de ene is vol lof, de andere zegt zeer comfortabel maar te stijf voor ruwere stukken.. is de Krypton een betere optie met langere (150-200km) ritten in het vooruitzicht?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 dec 2012 09:59

Ik heb geen ervaring met dit merk maar ik vind de fietsen er wel mooi uit zien. Wat ik goed vind is de keuze tussen 3 verschillende balhoofdbuis-lengtes, waardoor je niet met grote hoeveelheden spacers aan de gang hoeft.
Je kunt dan altijd een combinatie framemaat/balhoodbuis uitzoeken die nagenoeg perfect past.
Over het comfort zou ik mij niet al te druk maken, dit kun je zelf nog voor een groot gedeelte beïnvloeden met de juiste banden (25mm), zadel en eventueel de zadelpen b.v. Syntace P6 Hiflex (wel wat duurder).
Tenzij je echt een heel comfortabele fiets wilt, dan moet je echt gaan kijken naar fietsen als de Specialized Roubaix en de Trek Domane. Dan krijg je echt een soort van "magic carpet ride".
Campagnolo Ultra Dork

sir.rocky
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2012 16:37

sir.rocky 30 dec 2012 16:58

Dank je voor de tips.. ik zal bij de fietsenmaker eens informeren voor zo'n zadelpen..De magic carpet ride is geen vereiste, maar ik plan deze zomer wel van noord naar zuid-europa te fietsen, enig comfort is dus ZEKER welkom!! :) Daarentegen wil ik ook wel een performante en leuke fiets voor de overige weekend-ritjes, de kleine tri's en de weekendjes naar de vogezen of ardennen..
Het gaat om die redenen waarschijnlijk de Gallium worden.. de Krypton zou iets minder presteren bergop en de gallium pro gaat net iets te stijf zijn en is ook iets prijziger..de gewone Gallium lijkt me dus de beste keuze.. ik kom echter wel van een alu-frame met carbon voor- en achtervork dus het comfort zal er sowieso wel behoorlijk op vooruit gaan?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jan 2013 12:30

Met de zelfde fiets van Noord- naar Zuid-Europa fietsen, triatlons doen en alles wat daar tussenzit vraagt natuurlijk veel van je fiets. Ik kan je dan vooral adviseren om goede, lange proefritten te maken.
Je moet je ook niet te veel aantrekken van wat er in de reviews wordt geschreven, presteren bergop moet toch echt vooral zelf doen. Als een fiets stijf genoeg is voor jouw gewicht en kracht op het vlakke, is er niks waar je je verder zorgen over hoeft te maken in de bergen. Stuurgedrag op hoge snelheid (afdalingen) vind ik dan wel weer belangrijk.
Het is ook niet zo dat een fiets naarmate hij duurder en lichter wordt, ook per definitie minder comfortabel wordt. Vooral bij carbon fietsen is het zo dat ze stijf kunnen zijn waar ze stijf moeten zijn en dat er enige mate van flex in kan zitten voor het comfort in richtingen waar het voor de kracht-overbrenging niks uitmaakt.
Of dat een full carbon fiets comfortabeler is dan je huidige fiets kan ik zo niet zeggen, ik vond de Colnago Arte (ook half carbon) ook een comfortabele fiets. Als ik jou was zou ik gewoon vragen of je een keer een Gallium voor een dag kunt lenen, dan kan je de fiets echt ervaren. Ik heb dit ook een keer met een Specialzed Roubaix gedaan. bij Specialized hebben de fietsenmakers hier speciaal fietsen voor staan, helaas gaat dit niet bij alle merken.
Maar aangezien je in je andere post aangaf dat iedere werknemer bij jouw fietsenmaker op Argon18 rijdt moet er toch wel wat te regelen zijn...
Campagnolo Ultra Dork

sir.rocky
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2012 16:37

sir.rocky 03 jan 2013 16:55

De verkoper heeft geen modellen van 2012 meer kunnen vast krijgen.. en de verkoper was dan ook zo eerlijk om mij te zeggen dat zonder die korting hij in mijn plaats voor de Krypton zou gaan..en met een goede wielset een betere rijkwaliteit zal halen (wat hier ook al werd gezegd trouwens)..bovendien heb ik intussen ook nog wat opzoekingswerk gedaan en ik denk dat ik daar echt wel een behoorlijke fiets mee kan hebben.. alleen spijtig dat de kapels niet intern lopen.. altijd iets strakker.. maar dat kan ik binnen x jaar ook nog kopen.. heb ik nog iets om naar uit te kijken..
Dus Argon 18 - Krypton - full shimano Ultegra tripple
wielen worden mijn huidige fulcrum 5 of upgrade
ik kijk er al naar uit! :)

Gebruikersavatar
jakke96
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 okt 2013 16:42

Gebruikersavatar jakke96 21 okt 2013 15:44

hey,

ik zit ook al even te kijken nr die Krypton of Gallium...
Heb jij je fiets ondertussen al eens kunnen testen?
Wat zijn jouw bevindingen?
Live hard, ride fast...

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 22 okt 2013 09:02

Hier een Instagram profiel die ik volg.

http://instagram.com/steiner_argon18

Plaats reactie