Pierrot schreef:Wat ik mij nu afvraag is wat de werkelijke reden is van scheurtjes in wielen? Ligt dit aan rijstijl, gewicht, kwaliteit wielset, combinatie of iets anders???
Ik heb onlangs ook scheurtjes gehad in mijn Shimano WH RS20 wielen (of beter achterwiel). Ongeveer 2,5 jaar gebruikt...
Aangezien ik op mijn vorige wielset juist hetzelfde had, vermoed ik dat het probleem wel deels persoonlijk zal liggen.
Weet iemand een aanrader om dit niet meer voor te hebben? Ben vrij groot en weeg +/-78 kg. Aangezien mijn fiets al redelijk oud is, heb ik ook geen zin om gigantische bedragen aan mijn wielen te hangen...
Ik heb de bekende scheur bij het ventiel ( mtb wielen) ook twee keer gehad. 1 keer na12k en 1 keer na15. Daar hoor je mij ook niet over. Bij mij valt dat nog onder normale slijtage, als je lichte spullen wilt weet je dat het sneller kapot kan gaan.
Aan de andere kant bij mijn 50 gram lichtere notubes wielen gebeurt het niet.
De wielen zijn nieuw ook echt wel stijf, echter mijn twee setjes crosmaxen zijn achter na 20k als zo slap als een vaatdoek, zo slap dat je er gewoon niet veilig meer mee kan dalen. Een setje RM 3,s heeft dat echt niet.
Wat ik nog het ergste vind is het body ontwerp voor gelukkig nu alleen nog de racewielen. Gelukkig pas de oude body niet meer op de huidige mtb standaarder, dus daar zijn we ervanaf.