Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2012 17:07

Oei...... :(
Less is bore

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 15 dec 2012 17:33

Ik zou het zo laten. Kun je aan zien dat je een echte hebt :) De nepperts hebben dit niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2012 18:28

:D :D

Heel foute opmerking, maar wel heel grappig :D
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 15 dec 2012 18:38

wolly68 schreef:Ik zou het zo laten. Kun je aan zien dat je een echte hebt :) De nepperts hebben dit niet.
R-Know schreef: Juist nu de opkomst van immitatie uit het oosten zo in opkomst is moet je je als fabrikant, zeker als HighEnd fabrikant van de nep-meuk onderscheiden.

Inderdaad, met een chinees ben je volgens mij qua prijs-kwaliteit beter af! :mrgreen: Dat onderscheiden dat lukt nu in ieder geval ook. :cry:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

RacingRalph
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2011 12:33

RacingRalph 15 dec 2012 19:48

R-Know schreef:Ik heb de laatste 5 bladzijden gelezen en het vergeel-probleem overdacht maar ik zou als Pinarello deze discussie niet willen.
De klant betaald meer dan 3500,- voor een verzameling aan elkaar geplakte buizen! Het is geen auto.
Juist nu de opkomst van immitatie uit het oosten zo in opkomst is moet je je als fabrikant, zeker als HighEnd fabrikant van de nep-meuk onderscheiden.
Een goed Taiwanees frame, ze zijn er, bij een goed spuitbedrijf brengen en je frame is klaar in TOP lak. Compleet voor 1000,- incl frame etc. Die 3 jaar garantie is niet meer nodig en je hebt een fiets zoals jij hem graag wil hebben.
Natuurlijk is dit geen echte, en dus geen alternatief maar het zet wel te denken.
Zelf zou ik ook graag een heel mooie nieuwe fiets willen kopen, Een heel mooie.
Zou ik er de centen voor hebben dan wil ik graag een Pinarello of een Bianchi een De Rosa of....een onderwerp zoals hierboven zou bij mij een doorslag (kunnen) zijn.
Ik het het geld er niet voor.
Mijn Pinarello is 14 jaar oud. Het chroom is wat pikkeg maar de lak is nog heel mooi. Er ontbreekt anderhalve plakletter maar verder is de fiets geweldig.
Iedereen hier zou zo blij met zijn Pinarello moeten zijn als ik.
Ik wacht nog wel met een nieuwe.

Veel succes met de afwikkeling hiervan.
jij snapt er echt niks van haha prachtig hoe krom jij tot een conclusie komt. dus bij een suzuki en een ferrari gelden ook geen verschillen in service gewoon omdat het allebei auto's zijn? Sterk argument! (En dat na 5 pagina's lezen)

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 15 dec 2012 19:58

Ik denk dat je de essentie van zijn betoog dan mist. Wat ik lees is dat het een relatief eenvoudig product is/lijkt voor een relatief hoge prijs met vergelijkbare producten c.q. dezelfde die nog geen tiende kosten. Juist dan moet je jezelf onderscheiden door dit soort zaken direct op te lossen.

Of je bij een Ferrari een andere service mag verwachten dan een suzuki, weet ik niet. Zal ook hier van de importeur afhangen. Ik ben in ieder geval op Pon afgeknapt, dus ook geen Cervelo.....
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2012 21:24

Lol, tsi-ketting probleempje oid?
Less is bore

RacingRalph
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2011 12:33

RacingRalph 15 dec 2012 21:51

rbr schreef:Ik denk dat je de essentie van zijn betoog dan mist. Wat ik lees is dat het een relatief eenvoudig product is/lijkt voor een relatief hoge prijs met vergelijkbare producten c.q. dezelfde die nog geen tiende kosten. Juist dan moet je jezelf onderscheiden door dit soort zaken direct op te lossen.

Of je bij een Ferrari een andere service mag verwachten dan een suzuki, weet ik niet. Zal ook hier van de importeur afhangen. Ik ben in ieder geval op Pon afgeknapt, dus ook geen Cervelo.....
Dan zijn we het eensch, zijn betoog mist... Jij hij rijdt op oud ijzer en heeft geen geld voor carbon maar dat alles doet niet ter zakem
Nee ff serieus, met de chinamensen in de nek zou je idd snel wat aan je naam/service Moeten doen.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 17 dec 2012 12:19

Ben nieuw hier op de site, is mijn eerste post.
Ik reageer omdat mijn Pina ook ernstig verkleurd was.
Kreeg van de Vos direkt nieuw frame, geen bijbetaling.
Mocht ook nog eens het nieuwste model uitkiezen, dus eigenlijk prima garantie.

En het is me eindelijk gelukt een foto te zetten.
Hieronder mijn laatste aanwinst.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 17 dec 2012 14:42, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 17 dec 2012 12:50

daniel1975 schreef:Lol, tsi-ketting probleempje oid?
Nee, ik had een A5 2.0 TFSI die van begin af aan 1 liter olie consumeerde op 2500 km. Dit was normaal volgens Pon. Na aandringen van mij, onze advocaat en onze garage ging Pon overstag met het installeren van zogenaamde schraperveren. Resultaat was een gereduceerd olieverbruik tot 1 liter per 20.000 km.

Ik was zover dat ik een nieuwe A5 wilde kopen maar dan een import auto die vooral niet door Pon geleverd zou worden...... totdat ik 0% bijtelling tegenkwam op een V60 PIH.
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 17 dec 2012 14:26

Jaap Telder schreef: Ik reageer omdat mijn Pina ook ernstig verkleurd was.
Kreeg van de Vos direkt nieuw frame, geen bijbetaling.
Mocht ook nog eens het nieuwste model uitkiezen, dus eigenlijk prima garantie.
Die Vos zeg, wat een lieverd...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 17 dec 2012 17:48

Jaap Telder schreef:Ben nieuw hier op de site, is mijn eerste post.
Ik reageer omdat mijn Pina ook ernstig verkleurd was.
Kreeg van de Vos direkt nieuw frame, geen bijbetaling.
Ik ben wel ernstig benieuwd welk type en kleur frame dan was verkleurd en uit welk jaar, dat je nu Dogma zonder bijbetaling gekregen heb.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie