Over de wielersport en zijn beoefenaars.

RABOBANK STOPT MET SPONSORING WIELRENNEN

trannel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 04 aug 2009 20:10

trannel 19 okt 2012 11:40

Wel netjes dat ze gewoon hun betaalverplichtingen nakomen volgend jaar, maar niet meer op het shirt willen. Ik begrijp Rabobank wel en volgens mij stoppen ze op een goede manier.

Overigens een opvallende reactie van de TD of ploegleider van Argos-Shimano. Die stelde dat doordat Rabo zo'n schone ploeg is tegenwoordig de resultaten niet meer dezelfde zijn als het verleden en dat dat een consequentie was die Rabo geaccepteerd heeft.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 okt 2012 11:41

beren040 schreef::shock: Deze vind ik zelf wel erg grappig....

19-10 11:29 McQuaid: Rabobank veel dank verschuldigd
McQuaid: Rabobank veel dank verschuldigd

RABOBANK

NYON (ANP) - Voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielrenunie UCI
sprak vrijdag zijn grote waardering uit voor de Rabobank. ,,Het wielrennen
is de Rabobank dankbaar voor al die jaren van succesvolle samenwerking, die
voor ons allemaal ontzettend veel heeft opgeleverd. De betrokkenheid van de
bank heeft het leven van vele sporters veranderd en is uitgegroeid tot een
van de grootste herkenbare merken in de sport'', aldus de preses.

De UCI liet verder weten het te betreuren dat de bank stopt als
geldschieter, maar de federatie zegt in een verklaring ook begrip te hebben
voor het besluit in deze moeilijke tijd. Zeker gezien dit pijnlijke besluit
benadrukt de UCI tegen doping te blijven strijden.


:



Categorie: SPO
Prioriteit: 3
Bruggink sprak over bepaalde instanties binnen wielrennen die er voor zorgen dat de sport verziekt is, jammer dat geen van de journalisten heeft gevraagd of de uci daar ook toe behoort. Het leek mij wel of hij daar op doelde.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 19 okt 2012 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 19 okt 2012 11:43

trannel schreef:Overigens een opvallende reactie van de TD of ploegleider van Argos-Shimano. Die stelde dat doordat Rabo zo'n schone ploeg is tegenwoordig de resultaten niet meer dezelfde zijn als het verleden en dat dat een consequentie was die Rabo geaccepteerd heeft.
Waarmee hij dus impliciet zegt dat er of in het verleden volop werd gepakt bij Rabo, of dat er nu nog steeds volop wordt gepakt in het profwielrennen (maar niet meer door Rabo). Of een combinatie van beide, wat het meest voor de hand lijkt te liggen.

@ErnieC.: Inderdaad een gemiste kans dat daar niet naar gevraagd werd. Zeker na Heingate van gisteren.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 19 okt 2012 11:45

arjan schreef:Het stoppen van Rabobank voelt voor mij als weglopen nu het moeilijk wordt. Gewoon erg zwak!!!!!
Nu het moeilijk wordt....Denk meer een gevalletje van de laatste druppel die de emmer deed overlopen. Zoals enkele voor mij ook al hebben gezegt. Commercieel bedrijf doet aan sponsoring voor good will en reclame. Ik denk dat men binnen de rabobank de laatste jaren al vaker hebben getwijfeld of ze er wel door mee moeten gaan. De hele Usada zaak tegen Armstrong brengt het wielrennen veel schade toe.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 19 okt 2012 11:51

En ongetwijfeld gaan er nog meer volgen..

Erg jammer voor het wielrennen dit. Maar eigen schuld, dikke bult.. Volkomen te begrijpen voor een commercieel bedrijf als Rabobank dat dit hun te ver gaat. Vooral gezien het feit wat de Rabobank wil uitdragen richting zijn klanten. Ik heb zo'n gevoel dat een sponsor als Sky (potentieel) veel minder geraakt wordt door imago schade.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 19 okt 2012 11:53

Ernie C. schreef:Bruggink sprak over bepaalde instanties binnen wielrennen die er voor zorgen dat de sport verziekt is, jammer dat geen van de journalisten heeft gevraagd of de uci daar ook toe behoort. Het leek mij wel of hij daar op doelde.
Volgens Nusport etc. heeft Bruggink gezegd dat de wielersport verziekt is tot op het hoogste niveau, de controles inclusief. Ik denk dat het wel voor de hand ligt wie hij hiermee bedoelt. Idd jammer dat geen van de journalisten nog even doorgevraagd heeft.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 19 okt 2012 11:54

nog een sponsor die vertrekt

http://www.autoweek.nl/autonieuws/20978 ... +nieuws%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Allard

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 19 okt 2012 11:56

Ik snap het wel maar begrijp het niet.... Wat er nu uitgekomen is, mag voor een organisatie die deel uitmaakt van het circuit geen verrassing zijn. Als je dan je contract nog verlengd met de ploeg (ergens begin dit jaar meen ik) dan neem je de consequenties van dit soort zaken. Op mij komt het over als paniek voetbal en moet ik Jeroen Pauw wel gelijk geven.

Overigens vraag ik me wel af of de Rabobank twijfelt aan de sport, zijn deelnemers of de organisatoren zoals UCI. Als je praat over geen eerlijke sport meer mogelijk, dan lijkt het me dat je twijfelt aan de UCI.
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 19 okt 2012 12:00

Ik lees ergens dat Rabo wel een ProTour licentie voor 2013 heeft aangevraagd, maar dat die nog niet toegekend is. Kan dit nog problemen veroorzaken voor het "white label" team?

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 19 okt 2012 12:01

tinoh schreef:De hele Usada zaak tegen Armstrong brengt het wielrennen veel schade toe.
nou moet je niet boodschapper veroordelen. Je bedoelt: het systematische wijdverbreide dopinggebruik brengt het wielrennen veel schade toe.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 okt 2012 12:06

beren040 schreef:nog een sponsor die vertrekt

http://www.autoweek.nl/autonieuws/20978 ... +nieuws%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelukkig hebben we deze nog: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=51791 :mrgreen:
Het zal heel moeilijk worden om om een deze tijd een nieuwe autosponsor te vinden, zowel crisis op de automarkt als het wielrennen.
Ik zal de wielerclinics en de wk-kaartjes gaan missen.
Campagnolo Ultra Dork

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 19 okt 2012 12:07

bmwpower schreef: Ik heb zo'n gevoel dat een sponsor als Sky (potentieel) veel minder geraakt wordt door imago schade.
ik denk dat er een verschil is tussen fietsgerelateerde sponsors, en 'branche-vreemde' sponsors. Die laatsten zijn gevoeliger voor doping- en andere schandalen want het voornaamste wat ze willen van sponsoring is imagowinst. Een sponsor als Sky wil ook gewoon rechtstreeks sport-tv abonnementen verkopen/meer kijkers trekken, Garmin wil meer gps-computertjes verkopen etc.

Dat is een verschil met bijvoorbeeld Rabobank of Skoda, en die stappen dus ook sneller uit.

Plaats reactie