Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Carbon rond de 2000 euro

Daan7
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2012 13:22

Daan7 13 okt 2012 09:39

Beste mensen,

Ik zal me even voorstellen: ik ben Daan, 25 jaar oud en net verhuisd naar Utrecht, waar ik lid wil worden van fietsclub het Stadion.
Het streven is om daar ook wedstrijden te gaan rijden en vol mee te gaan trainen.

Op dit moment fiets ik nog op mijn Cannondale Caad7, die ik al een jaar of 6 heb. Deze fiets is echter zo slap als een vaatdoek geworden en ook dient de groepset eigenlijk vervangen te worden. Dit is absoluut niet de moeite waard, dus het is eindelijk tijd voor iets nieuws!

Op dit moment heb ik de keuze tussen een aantal fietsen en ik heb wat hulp nodig bij mijn keuze.

Optie1: Een overjarige Cannondale Supersix van 2011 met Ultegra en Ksyrium Elite voor 2000 euro.
Optie2: Een Apex Flare 0.9 met een mix van SRAM Force en RED met een DT Swiss wielset. Deze fiets is een half jaar gebruikt en kost 1699 euro.
Optie3: Een Thompson Pilot RC met Ultegra voor 2279 euro. Deze fiets kwam ik tegen op BikeMotion en ik vond het frame prachtig. Ik heb alleen geen idee van de kwaliteit van deze fietsen en bijvoorbeeld de wielen van hun eigen merk. Daarbij heeft het merk een beperkt dealernetwerk.
Optie4: Rose Xeon CRS met Ultegra of Force voor 2199. Volgens mij prima kwaliteit maar dat heb ik alleen van horen zeggen.
Optie5: Een overjarige (2010-2011) Focus Cayo Team Replica met SRAM Force en DT Swiss wielen voor 1799.

Ik neig zelf wat naar de Cannondale vanwege het simpele feit dat ik daar nu ook op fiets en omdat ik stiekem toch wel gevoelig ben voor merken ;) Ook heb ik bij deze fiets het gevoel echt een goede deal te hebben gezien zijn oorspronkelijke prijs.
De Apex is een superlichte fiets maar ik ben helemaal niet bekend met de kwaliteit ervan.

Heeft iemand ervaringen met een van deze fietsen? Of zijn er sterke afraders zoals bijvoorbeeld de Apex en de Thompson?

Groeten,

Daan

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 okt 2012 09:45

Standaardantwoord: eerst geometrie vergelijken!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 okt 2012 10:06

Natuurlijk heeft Havana gelijk maar stel dat je op alle 5 goed past zou ik de voorkeur hebben voor optie 1 en 4.
2 zou afvallen vanwege 2de hands en 5 omdat een 2012 model met Force 1850 euro kost, daar mag nog wel wat van de prijs af.
De Thompson vind ik een mooie fiets maar ik weet er te weinig van om hem je aan te kunnen raden. Ik kan je wel vertellen dat de de wielen met hoge aluminium velgen en Miche Primato naven zeer degelijk maar zwaar zullen zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Daan7
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2012 13:22

Daan7 13 okt 2012 12:07

Mijn twijfels over die Thompson zijn hetzelfde. Maar vanwege het matige netwerk kan ik die twijfels ook niet wegnemen helaas.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de cannondale of de rose. Probleem van de rose is echter dat je daar geen idee hebt hoe zoiets fietst totdat je hem aangeleverd krijgt...
Voordeel is echter weer dat voor een kleine meerprijs je Cosmic Carbone SL's krijgt...

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 13 okt 2012 12:18

Ik heb zelf een aantal jaar op een Apex Flare 0.9 rondgereden, de kwaliteit van deze fiets is gewoon goed te noemen. Niet onbelangrijk is ook de uitstekende service die door CC53-11 wordt geboden. De afgelopen twee jaar is in het blad fiets ook een aantal keer een Apex getest (ik meen een Flare 1.0 en een Opus), waarbij deze er telkens goed uit kwamen.
Afbeelding

Daan7
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2012 13:22

Daan7 17 okt 2012 22:09

Bedankt voor de reacties! De keuze is inmiddels verder gevorderd.

De cannondale supersix 2012 wordt geleverd met Ksyrium Elites voor 2079 euro.
De rose is dus een 2013 en die wil ik met Cosmic Carbon's bestellen, dus dan zit ik op 2500 euro.
Vraag is dus of die meerprijs de moeite waard is of dat ik de oudere Supersix moet kopen en meteen de wielen zelf om te wisselen.
Waarschijnlijk ben ik dan onder de 2500 e totaal klaar? Of dan maar meteen een 2013 rose kopen die helemaal af is?!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 okt 2012 23:53

Met de Cannondale ga je waarschijnlijk wel net iets duurder uit zijn dan de Rose. Het zijn beide prima frames, welke vind je 't mooiste en welke past 't best? Hopelijk heb je hetzelfde antwoord op beide vragen, dan ben je er namelijk uit. ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Daan7
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2012 13:22

Daan7 18 okt 2012 14:25

Haha, de pest is inderdaad gewoon dat ik een mietje ben als het gaat om keuzes maken;)

Supersix zit supergoed, maar daar wil ik een nieuwe set wielen bij hebben waardoor ik inderdaad ook richting de 2500 ga.
Bij de Rose zit ik daar ook op, maar heb ik wel een 2013 fiets die ik helemaal naar mijn wensen kan afstemmen.

Het maakt dus feitelijk niet veel uit wat ik doe, maar omdat het gaat om zoveel geld ben ik bang spijt te krijgen van een keuze :x

Daan7
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2012 13:22

Daan7 18 okt 2012 18:33

De keuze is zojuist weer moeilijker geworden:

Ik ben een Scott Foil 20 tegen gekomen voor 2500. Doen of niet doen?!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 okt 2012 19:37

Als je die Scott met Cosmic Carbon wilt zit je op 3000 euro. Verder is het de vraag hoeveel baat je hebt bij een aero-frame of dat je misschien meer hebt aan het waarschijnlijk hogere comfort van de Cannondale of de Rose.
Denk eraan dat jij degene bent met 2500 euro op zak om een fiets te kopen, dus lekker fietsen bekijken en uitproberen. Geniet van deze tijd i.p.v. dat je er gestrest van wordt! Vroeg of laat komt er iets op je pad waar je voor wilt gaan.
Persoonlijk vind ik de Supersix al een heel mooi aanbod en deze spreekt mij meer aan dan de de Rose, dat blijft toch het huismerk van een grote fietsenwinkel hoe goed ze ook zijn. Maar nogmaals dat is persoonlijk en daar zou jij je eigenlijk niks van aan mogen trekken.
Campagnolo Ultra Dork

Daan7
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2012 13:22

Daan7 18 okt 2012 20:52

Haha, die twijfel deel ik volkomen. De Rose is feitelijk de betere deal aangezien ik dan voor 2500 een fiets compleet naar wens heb, inclusief Carbon wielen.
De Scott heeft echter een prachtig frame en heel oppervlakkig: er zit een mooi merkje op. Daarnaast ben ik gevoelig voor het feit dat er 500e van de prijs af gaat, maar ook het gegeven dat ik met de scott een fietsenmaker op de hoek heb speelt mee...

Twijfels twijfels dus.

Dank voor de hulp in ieder geval, de rest zal ik helaas zelf moeten doen!;)

Daan7
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2012 13:22

Daan7 20 okt 2012 13:00

Rose it is!

Plaats reactie