Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 okt 2012 14:57

razenderoeland schreef:Het wordt tijd dat de media eens een tijd totaal geen aandacht aan de wielersport besteed, totdat blijkt dat de sport schoon is. Misschien dat er dan bij de sponsors eens een lichtje gaat branden.
Oneens!!
Ik zit gewoon weer af te tellen tot de ronde van Vlaanderen :)
IK hoop dat er ondertussen flink wordt opgeruimd, maar ik zal er verder geen kilometer minder door kijken op de tv.

En laten we eerlijk zijn; een van de mooiste duels van de laatste 10 jr imho is toch uitgevochten door 2 gestraften. Dope heeft ook wel voordelen voor de kijker :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=6WRqxW9Jyt8" onclick="window.open(this.href);return false;
Less is bore

At1
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jun 2010 08:44

At1 12 okt 2012 15:59

Dat was zekers een mooi gevecht Daniel!

Ik kijk gewoon lekker naar het wielrennen met het idee dat ze allemaal gebruiken.
Het maakt voor mij niet zoveel uit wie er wint, als ik maar een mooie strijd heb gezien!

In de ideale wereld rijden ze allemaal clean, maar ja in de ideale wereld is ook geen honger en oorlog.....
ting ting,
Sup xroad SE

siemert1971
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14

siemert1971 12 okt 2012 16:07

MIchael Boogerd bestaat toch uit 14 letters....ff inhaken op rider 14...kan het mishebben...en waar veel geld en belangen op het spel staan wordt gerommeld, overal.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 okt 2012 16:45

Wat mij trouwens nu in deze 2 dagen blijft verbazen zijn de mensen die op verschillende plaatsen blijven herhalen dat hij onschuldig is aangezien er geen positive test is. Zijn die nu echt zo naief? Of willen ze het niet geloven ivm een soort van adoratie?
Er zijn zoveel gevallen bekend van verklaringen van sporters dat ze wel gebruikten, maar nooit positief zijn getest (een vd bekendste Marion Jones).
Less is bore

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 12 okt 2012 16:52

Gerucht dat Bruyneel vandaag nog ontslagen wordt; heeft Cancellara het laatste zetje gegeven (wat een slappeling die A. Schleck met zijn verklaring)
http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws ... adioshack/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 12 okt 2012 17:09

beren040 schreef:Onze zuiderburen hebben het lijstje ingevuld:
http://t.co/rwPRnFAn" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad ze hebben het lijstje Riders bijna compleet, bij Others valt nog wat in te vullen:

Rider-
1 Paolo Savoldelli
2 Manuel Beltran
3 Adriano Baffi
4 Bobby Julich
5 Jose Luis Rubiera
6 Pavel Padrnos
7 Roberto Heras
8 Victor Hugo Pena
9 Matthew White
10 Jose Azevedo
11 Vyatcheslav Ekimov
12 Benjamin Noval
13 Chann McRae
14 Michael Rasmussen
15 Chris Horner
16 Yaroslav Popovych
17 Marty Jemison?
18 Dylan Casey
19 Steffen Kjaergaard
20 Benoit Joachim
21 Tony Cruz
22 =EPO song

Other-
1 Roberto Corsetti (arts)
2 Bjarne Riis
3
4 Lothar Heinrich
5
6
7 Rick Crawford
8 Geert Leinders
9
10
11
12
13
14
15
16 Dirk Demol
17 Andy Rihs
18 Philippe Maire (motoman)
19
20

Merkwaardig, trouwens, dat in de affidavits namen geblokt zijn die wel terug te vinden zijn in de exhibits.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 okt 2012 17:41

Op nu.nl staat ook dat ie ontslagen is.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5687
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 okt 2012 17:46

Ik kan er mij echt (en dit in tegenstelling tot vroeger) niet meer in vinden om te zeggen dat iedereen met gelijke wapens streed en de beste zonder dat iemand doping zou genomen hebben nog gewonnen zou hebben.
Dit was maffia, georganiseerd tot en met, intimidatie, bedreigingen, omkoping, het prepareren van renners tot in de puntjes uitgekiend door de allerbeste dokters, labo's en proffessors.
De omvang van dit dopinggebeuren is zodanig dat er geen concurrentie meer kon zijn. Zonder deze praktijken had armstrong misschien (nog heel twijfelachtig trouwens) misschien 1, 2 of 3 maal de tour kunnen winnen, geen 7-maal. Niemand, laat staan een hele ploeg kan 7 tour de france's rijden zonder inzinkingen of mindere dagen en rondes.
De tour in 2003 was hij de mindere van Ulrich en plots, op Luz ardiden was er de grote verrijzenis ( volgens mij was die val op luz ardiden georkestreerd en zat er in die zak waar hij blijven aan hangen een thermos in :D ).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 12 okt 2012 18:01

fiedoo schreef:Ik kan er mij echt (en dit in tegenstelling tot vroeger) niet meer in vinden om te zeggen dat iedereen met gelijke wapens streed en de beste zonder daeigenlijk nog gewonnen zou hebben.
Nee, natuurlijk niet.
Zijn wapen was nl. niet dat hij gebruikte, maar het ging veel verder.
Hij had zijn hele ploeg rond het gebruik van epo gebouwd.
En hij dwong zijn ploeggenoten naarmate zij in de hierarchie opschoven om ook te gaan gebruiken.
Daarnaast was hij (samen met Bruyneel) ook nog eens de organisator van het geheel.
Daarnaast was de organisatie en uitvoering ook nog dusdanig dat hij het systeem kon omzeilen, hetzij door doseringstrucks, hetzij door voortijdig gewaarschuwd te worden bij dopingcontroles, hetzij door de UCI een toelage te geven bij twijfelgevallen omtrent zijn bloedwaarden.

Gelijke wapens?
A-me-hoela, dit zijn mafia praktijken.

N.B.: ik vind trouwens dat Armstrong steeds meer het gedrag van een psychopaat vertoont.
Afbeelding

siemert1971
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14

siemert1971 12 okt 2012 18:10

Als ze trouwens bij de Rabo wel doping gebruikt zouden hebben, was het geen spul van hoge kwaliteit.. :lol:

Mvg

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 okt 2012 18:24

siemert1971 schreef:Als ze trouwens bij de Rabo wel doping gebruikt zouden hebben, was het geen spul van hoge kwaliteit.. :lol:
Mvg
Want rabo won in de periode waarover het gaat niets?
timo2.0 schreef:Precies, en dan hebben we het nog niet eens over de ritzeges in de Tour voor Dekker (4x), Boogerd (2x), Van Bon (2x), Wauters (1x), Amstel Gold Race (Boogerd, Dekker), San Sebastian (Dekker), Parijs-Tours (Dekker, Wouters), HEW (Van Bon), Parijs-Nice (Boogerd), Milaan-San Remo (Freire), talrijke kleinere klassiekers en etappes in kleinere koersen, enz., enz., enz. Je kan rustig stellen dat de rabo's tijdens de EPO-jaren te sterk reden om onverdacht te zijn en dat er weinig mis was met hun prestatieniveau.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 okt 2012 18:45

daniel1975 schreef:Op nu.nl staat ook dat ie ontslagen is.
...en vervangen door Kim Andersen, dopingzondaar als renner (tweemaal positief) en als manager van de CSC-ploeg kom je ook niet betrouwbaar voor de dag. Het bewijst maar weer eens dat het zelfreinigend vermogen van het wielrennen nog ver te zoeken is en dat we voorlopig nog wel even tegen dezelfde managers en dokters aan moeten kijken die groot zijn geworden tijdens het EPO tijdperk.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie