Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fiets met werkplaats achterop

Bertoa
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mei 2012 13:09

Bertoa 05 okt 2012 13:46

Ik ben al wat cynisme en hoon tegengekomen, na jaren webprojecten publiceren.
Het went echter nooit.
Niet bepaald een klimaat waarin 'grassroots innovatie' kan floreren in ons kleine landje.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 05 okt 2012 14:28

Een collega van je pakt 't iets groter aan, ...indoor werkplaats met overnachtingsmogelijkheid:

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2012 14:34

Sommige racefietsers nemen ook zoveel tools mee, als ik afga op de gemiddelde grootte van een zadeltasje...

wilbert
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 sep 2004 15:42

wilbert 05 okt 2012 14:34

Ik erger me hier ook wel eens aan. Ik kijk altijd weer met veel plezier naar bedrijfes uit de USA waar men blijkbaar wel open staat voor nieuwe zijwegen m.b.t. de fiets. Niet altijd achter de meute aanlopen, maar zelf dingen bedenken en het aandurven met iets 'nieuws' te komen. Zo ook met de toepassing van 'nieuwe' materialen voor heel verschillende toepassingen wat soms tot verbluffende resultaten kan leiden.
Lynskey Backroad Project

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 okt 2012 19:12

Mijn opmerking was cynisch bedoeld t.a.v de zadeltasjesdiscussie die hier op het forum woedt. Het schijnt in sommige kringen not done te zijn om een zadeltasje te hebben (waarschijnlijk om de indruk te wekken dat je een ploegleiderswagen achter je aan hebt rijden).
Als ik vaker dicht bij huis ging klussen zou ik dit ook een mooie oplossing vinden alleen dan met plaats voor een aantal Festool systainers :D
Campagnolo Ultra Dork

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 05 okt 2012 19:36

Ernie C. schreef: Als ik vaker dicht bij huis ging klussen zou ik dit ook een mooie oplossing vinden alleen dan met plaats voor een aantal Festool systainers :D
Die worden verkocht onder de naam bakfiets.
Festo, maar ook Makita, DeWalt en zelfs een Black & Dekker workmate passen erin.
Overigens zal ook een biertap wel passen, bedenk ik me nu ineens.
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 okt 2012 08:09

Maar die past niet in mij kleine garage. In het werkblad zou je eventueel een paar uitsparingen kunnen frezen met een paar van die klemmen er in waar je de systainers mee op elkaar vast zet.
Die biertap wordt natuurlijk een probleem, hoe zou bier uit een Camelbak smaken?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 06 okt 2012 16:18

Als je ziet welke tas de gemiddelde Nederlander op reis naar het zuiden achter zijn auto heeft hangen, valt die werkplaats (en zelfs die Chinees) zeer goed mee ;)
zoek eens op repareerbar, bike-kitchen e.d. en je komt er wereldwijd tegen. Vooral hipsters, stadsfietsers, studenten en wereldreizigers, maar iedereen is welkom, en mensen met materiaalkunde worden altijd hard geapprecieerd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie