Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2012

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 01 okt 2012 15:44

mr.chrono schreef:Hij wil sowieso iedere discussie beëindigen waar iemand zijn mening niet deelt. Het is me duidelijk dat je hier op het forum wel het laatste woord moet hebben om als 'winnaar' uit een discussie over een verschil van opvatting te komen. (Nu doe ik het zelf ook nog)
Fijne sportlieden zijn jullie zeg! Altijd zo pissig ? Dit is een laatste antwoord op jullie hoogst onaangename deelname aan een discussie. Dus DIT niet verwarren met een voortgaande discussie. Nee, ik wil die discussie niet beëindigen omdat "niemand" mijn mening deelt Mr Chrono, maar omdat er anderen zijn die zich ergeren aan dit oeverloze gezwam. Het gaat er alleen over dat ik de Raboboys en andere NL renners geen goede prestaties vindt leveren en jullie zijn het hiermee niet eens. That's all!
Nee, het gaat er niet om als winnaar van een discussie uit de bus te komen maar ik duidde alleen maar op de feiten dat het NL mannenwielrennen weinig meer voorstelt . Geen grote aansprekende ritoverwinningen meer sinds 2005 in de TdF en al helemaal geen andere zoals WK of OS op het podium.
Hiermee zijn jullie het oneens maar omdat dit de feiten zijn ik die hier aantoonde vind ik dat ik gelijk heb.. Mag natuurlijk niet want dan zijn er weer een stel betweters op hun ... getrapt. Haal ik een voorbeeld aan van een renner met ballen, Voeckler, alleen om aan te tonen dat ik zijn wijze van koersen wel graag zie, dan komen jullie met zaken aan alsdat dat manneke een onaangenaam persoontje is. Wat heeft dat nu met zijn wijze van koersen te maken? Zoals ik het zie hebben jullie gewoon de pest aan mij omdat ik kritiek uitoefen op het NL mannenwielrennen ! Dat mag hier kennelijk niet! Ik heb hier maar 1 woord voor: Zielig !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 okt 2012 15:49

marconi schreef:Dat is helemaal nieuw voor mij. Waarom dan tegen mij in het verweer gaan als ik hetzelfde schrijf?
Omdat ik, en dat heb je al tien keer kunnen lezen maar je weigert het te begrijpen, niet vindt dat je de raboploeg kunt afrekenen op het feit dat het Nederlandse wielrennen in de breedte, dus alle Nederlanders dus ook de Nederlandse renners die bij andere ploegen onder contract staan, achterblijft bij de buitenlandse toppers. Kritiek op de raboploeg is prima (al wordt door een aantal forumleden waaronder jij zwaar overdreven) maar jouw insteek is keer op keer dat de raborenners is aan te rekenen dat ze geen aansluiting vinden bij de wereldtop, dat ze geen touretappes en wielerklassiekers winnen, terwijl je het niet presteren van de andere Nederlandse renners voortdurend met de mantel der liefde bedekt. Zoals ik onder meer al meerdere malen aan jouw verstand probeerde te brengen: in de Tour de France zijn dit jaar meer Nederlanders gestart dan ooit gedurende de voorgaande twee decennia en slechts een kwart van deze Nederlanders droeg een raboshirt. Idem met de klassiekers en het WK. Dan kan het niet zo zijn dat de raborenners voortdurend bakken met gal over zich krijgen uitgestort alsof zij er persoonlijk voor verantwoordelijk zijn dat we geen grote Nederlandse overwinningen meer kunnen vieren. Gesink, Mollema en Boom constant tot de grond toe affakkelen en een renner nooit wint, Hoogerland, aanhalen als lichtend voorbeeld van hoe zij (2x Emila, Montreal, Californië, Zwitserland, Dauphine, Eneco, Parijs-Nice, enz.) wel zou moeten koersen.

En nu reageer ik (tot grote opluchting van het forum) niet meer op je, al was het maar omdat inmiddels duidelijk is dat je discussieert zonder enige notie van wat mensen waarop je reageert nu eigenlijk zeggen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 01 okt 2012 16:26

timo2.0 schreef:
marconi schreef:Dat is helemaal nieuw voor mij. Waarom dan tegen mij in het verweer gaan als ik hetzelfde schrijf?
Omdat ik, en dat heb je al tien keer kunnen lezen maar je weigert het te begrijpen, niet vindt dat je de raboploeg kunt afrekenen op het feit dat het Nederlandse wielrennen in de breedte, dus alle Nederlanders dus ook de Nederlandse renners die bij andere ploegen onder contract staan, achterblijft bij de buitenlandse toppers. Kritiek op de raboploeg is prima (al wordt door een aantal forumleden waaronder jij zwaar overdreven) maar jouw insteek is keer op keer dat de raborenners is aan te rekenen dat ze geen aansluiting vinden bij de wereldtop, dat ze geen touretappes en wielerklassiekers winnen, terwijl je het niet presteren van de andere Nederlandse renners voortdurend met de mantel der liefde bedekt. Zoals ik onder meer al meerdere malen aan jouw verstand probeerde te brengen: in de Tour de France zijn dit jaar meer Nederlanders gestart dan ooit gedurende de voorgaande twee decennia en slechts een kwart van deze Nederlanders droeg een raboshirt. Idem met de klassiekers en het WK. Dan kan het niet zo zijn dat de raborenners voortdurend bakken met gal over zich krijgen uitgestort alsof zij er persoonlijk voor verantwoordelijk zijn dat we geen grote Nederlandse overwinningen meer kunnen vieren. Gesink, Mollema en Boom constant tot de grond toe affakkelen en een renner nooit wint, Hoogerland, aanhalen als lichtend voorbeeld van hoe zij (2x Emila, Montreal, Californië, Zwitserland, Dauphine, Eneco, Parijs-Nice, enz.) wel zou moeten koersen.

En nu reageer ik (tot grote opluchting van het forum) niet meer op je, al was het maar omdat inmiddels duidelijk is dat je discussieert zonder enige notie van wat mensen waarop je reageert nu eigenlijk zeggen.
Ik hoop dat je dit nooit meer zal doen!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 01 okt 2012 16:32

"There must be some kind of way out of here,"
Said the joker to the thief,
"There's too much confusion,
I can't get no relief.
Businessman they drink my wine,
Plowman dig my earth
None will level on the line, nobody offered his word, hey"

"No reason to get excited,"
The thief, he kindly spoke
"There are many here among us
Who feel that life is but a joke
But you and I, we've been through that
And this is not our fate
So let us not talk falsely now, the hour is getting late"

All along the watchtower
Princes kept the view
While all the women came and went
Barefoot servants, too

Outside in the cold distance
A wildcat did growl
Two riders were approaching
And the wind began to howl
*buisness man there, drink my wine,
Come and take my herb.

http://www.youtube.com/watch?v=n2bYJQFQMs8" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Lyrics from: http://www.lyricsfreak.com/j/jimi+hendr ... 71646.html" onclick="window.open(this.href);return false; ]
Do kin der mar druk mei weze

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 01 okt 2012 16:53

marconi schreef:
timo2.0 schreef:
marconi schreef:Dat is helemaal nieuw voor mij. Waarom dan tegen mij in het verweer gaan als ik hetzelfde schrijf?
Omdat ik, en dat heb je al tien keer kunnen lezen maar je weigert het te begrijpen, niet vindt dat je de raboploeg kunt afrekenen op het feit dat het Nederlandse wielrennen in de breedte, dus alle Nederlanders dus ook de Nederlandse renners die bij andere ploegen onder contract staan, achterblijft bij de buitenlandse toppers. Kritiek op de raboploeg is prima (al wordt door een aantal forumleden waaronder jij zwaar overdreven) maar jouw insteek is keer op keer dat de raborenners is aan te rekenen dat ze geen aansluiting vinden bij de wereldtop, dat ze geen touretappes en wielerklassiekers winnen, terwijl je het niet presteren van de andere Nederlandse renners voortdurend met de mantel der liefde bedekt. Zoals ik onder meer al meerdere malen aan jouw verstand probeerde te brengen: in de Tour de France zijn dit jaar meer Nederlanders gestart dan ooit gedurende de voorgaande twee decennia en slechts een kwart van deze Nederlanders droeg een raboshirt. Idem met de klassiekers en het WK. Dan kan het niet zo zijn dat de raborenners voortdurend bakken met gal over zich krijgen uitgestort alsof zij er persoonlijk voor verantwoordelijk zijn dat we geen grote Nederlandse overwinningen meer kunnen vieren. Gesink, Mollema en Boom constant tot de grond toe affakkelen en een renner nooit wint, Hoogerland, aanhalen als lichtend voorbeeld van hoe zij (2x Emila, Montreal, Californië, Zwitserland, Dauphine, Eneco, Parijs-Nice, enz.) wel zou moeten koersen.

En nu reageer ik (tot grote opluchting van het forum) niet meer op je, al was het maar omdat inmiddels duidelijk is dat je discussieert zonder enige notie van wat mensen waarop je reageert nu eigenlijk zeggen.
Ik hoop dat je dit nooit meer zal doen!
Ik heb verder niets tegen jullie maar kun je niet gewoon via PB ff een en ander uit vechten , word er een beetje moe van al dat in herhaling vallen.

Grtz; Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 01 okt 2012 17:20

Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 okt 2012 18:14

@materialist: je wordt bedankt. Loop dat liedje nu al een uur te zingen :mrgreen:

@De zwarten: heerlijke plaat van een heerlijk moment!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 01 okt 2012 22:19

Om ook maar een poging te doen de discussie in een andere richting te sturen:
Was dit nou het perfecte WK parcours? Moet het parcours zodanig zijn dat zowel sprinters, klimmers en "flyers" een goede kans maken? Of is het eerlijker om de parcours af te wisselen? Hoe ziet het perfecte WK parcours eruit?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

nr071
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 08 sep 2010 22:26

nr071 01 okt 2012 22:32

Ik vind het wel wat hebben als het parcours wordt afgewisseld. Zo hebben verschillende types renners eens een kans. Zb, Cav had hier nooit kunnen winnen, maar die heeft zn kans gehad in Kopenhagen (en gegrepen). Een parcours waar elke klasbak gelijke kansen heeft, lijkt me heel mooi, maar praktisch niet haalbaar. En als het parcours telkens wisselt, is er weer wat om een paar weken van te voren over te palaveren (getting there is half the fun).

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 01 okt 2012 22:41

Wat mij betreft elk jaar een parcours als dit jaar, ik vond het vermakelijk om te zien dat men elkaar afmatte en stuk probeerde te rijden, de sterkste heeft gewonnen.
Een sprint parcours vind ik niet interessant omdat de sprintploegen de kansen op ontsnappen, terecht neutraliseren, het is minder spannend in mijn ogen, uiteraard mag een ander kan daar anders over denken.

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 01 okt 2012 22:44

De klimmetjes op een WK zijn eigenlijk nooit van dien aard dat de echte klimmers kans maken op de titel. De rasklimmers zijn gebaat bij een parcours als bv. de koninginnerit uit de Tour, en dat zal wel nooit gebeuren. Nu maken punchers als Gilbert, Rodriguez of Valverde kans op de korte maar soms wel venijnige klimmetjes en sprinters op een nagenoeg vlak parcours. Een parcours maken waar vrijwel ieder type renner een kans kan maken op de titel lijkt mij onmogelijk.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 01 okt 2012 22:46

Een meerdaags WK is de oplossing...
FacebookS3RSSite

Plaats reactie