Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2012

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 29 sep 2012 14:58

marconi schreef: Dat hangt er helemaal vanaf hoe oud een persoon is en of hij/zij gezegend is met een lichaam met veel uithoudingsvermogen.
Die renners kunnen dat over 20/25 jaar ook niet meer. Zij behoren dan tot dat overgrote deel van de bevolking.
Maar als je van je hobby (sport) je beroep kan maken, dan kan je je niets beters wensen.
Als dit niet zo zou zijn dan haakte 99% subiet af en ging een 9 to 5 job zoeken.
Sommigen gaan door tot hun 40ste! Zoetemelk werd nog wereldkampioen toen hij tegen de 40 aanzat. Financieel zal hij het niet nodig hebben gehad denk ik.
Sorry dat ik het zeg, maar deze gedachte vind ik wel heel erg simplistisch en kortzichtig.
Topsport moet je voor leven.
Heel veel voor doen en vooral heel veel voor laten.
Er dag en nacht mee bezig zijn is mijn inziens wel wat meer omvattend als geld verdienen met je hobby.
FacebookS3RSSite

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 29 sep 2012 19:41

marconi schreef:
mr.chrono schreef:
marconi schreef:[Ik zie liever mannen koersen zoals Voeckler.
Ik wist niet dat er buiten Frankrijk mensen waren die gecharmeerd waren van de persoon Voeckler. Als renner een voorbeeld voor al die wieltjesplakkers, maar door al die maniertjes vind ik hem onuitstaanbaar.
Ik heb het niet over de persoon Voeckler maar over zijn wijze van koersen. Zo zijn er nog wel meer aan te wijzen hoor.
Dat snap ik, zijn manier van koersen is inderdaad lovenswaardig. Alleen, als je 'm ziet demarreren weet je alweer dat de hele trukendoos weer opengaat en daar erger ik me mateloos aan.
Wat doet hij dan ? Die gekke bekken treken? Tong uit zijn mond laten hangen?
Je hebt ´m nog nooit zien koersen? :)

Als je het niet ziet, of niet hinderlijk vindt is er niets aan de hand. Ik kan het bekken trekken, die vreemde holle rug, dat voortdurend omkijken, de obscene gebaren met z'n tong, het gescheld op alles en iedereen die niet meewerkt aan de ontsnapping van de grote Mr. Voeckler en zijn hele air van 'kijk mij eens mijn best doen' niet uitstaan. En ik ben niet de enige...

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 29 sep 2012 19:47

danny1407 schreef:
marconi schreef: Dat hangt er helemaal vanaf hoe oud een persoon is en of hij/zij gezegend is met een lichaam met veel uithoudingsvermogen.
Die renners kunnen dat over 20/25 jaar ook niet meer. Zij behoren dan tot dat overgrote deel van de bevolking.
Maar als je van je hobby (sport) je beroep kan maken, dan kan je je niets beters wensen.
Als dit niet zo zou zijn dan haakte 99% subiet af en ging een 9 to 5 job zoeken.
Sommigen gaan door tot hun 40ste! Zoetemelk werd nog wereldkampioen toen hij tegen de 40 aanzat. Financieel zal hij het niet nodig hebben gehad denk ik.
Sorry dat ik het zeg, maar deze gedachte vind ik wel heel erg simplistisch en kortzichtig.
Topsport moet je voor leven.
Heel veel voor doen en vooral heel veel voor laten.
Er dag en nacht mee bezig zijn is mijn inziens wel wat meer omvattend als geld verdienen met je hobby.
Mag jij vinden hoor!
Je moet er idd heel veel voor doen en heel veel voor laten. Mag het voor zoveel geld?
Dag en nacht mee bezig? Wanneer slapen die topsporters dan ? Op de fiets? t Lijkt er soms wel op. :)
In het bedrijfsleven zijn medewerkers die aan bepaalde belangrijke projekten op opdrachten bezig zijn ook heel intens bezig zijn om alles tot een goed positief einde te brengen. En dat vaak voor een 2x modaal salaris!
Dat is dan meer geestelijk dan fysiek werk maar evenzo enorm inspannend. Wel eens van mensen met een "burn-out" gehoord?
Wel eens van mensen gehoord die in de z.g. continu dienst werken? Kortom, er zijn heel veel beroepen op te noemen waar geen prof wielrenner mee zou willen ruilen!
Toen ik nog zeevarende was , was ik wel >11 maanden weg van huis. Werk a/b was 7 dagen per week. Ik zal je niet verder vermoeien met de vele ongemakken a/b van een schip in een zware storm .
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 29 sep 2012 19:50

mr.chrono schreef:[
Je hebt ´m nog nooit zien koersen? :)

Als je het niet ziet, of niet hinderlijk vindt is er niets aan de hand. Ik kan het bekken trekken, die vreemde holle rug, dat voortdurend omkijken, de obscene gebaren met z'n tong, het gescheld op alles en iedereen die niet meewerkt aan de ontsnapping van de grote Mr. Voeckler en zijn hele air van 'kijk mij eens mijn best doen' niet uitstaan. En ik ben niet de enige...
Het zal mij een worst wezen welke gekke bekken hij trekt. Ik heb het hier over iets presteren op de fiets en een etappe winnen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 29 sep 2012 20:50

Marconitje... het is duidelijk te zien dat jij nooit serieus hebt gekoerst ;). Koersen is zelfs voor niet-profs echt niet meer te catalogeren als 'hobby'. En een 'luizenleven' is al helemaal geen gepast woordgebruik. Ik denk dat veel renners tijdens de ronde van lombardije vandaag liever op een schip in de storm hadden gezeten.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 29 sep 2012 20:51

marconi schreef: Mag jij vinden hoor!
Je moet er idd heel veel voor doen en heel veel voor laten. Mag het voor zoveel geld?
Dag en nacht mee bezig? Wanneer slapen die topsporters dan ? Op de fiets? t Lijkt er soms wel op. :)
In het bedrijfsleven zijn medewerkers die aan bepaalde belangrijke projekten op opdrachten bezig zijn ook heel intens bezig zijn om alles tot een goed positief einde te brengen. En dat vaak voor een 2x modaal salaris!
Dat is dan meer geestelijk dan fysiek werk maar evenzo enorm inspannend. Wel eens van mensen met een "burn-out" gehoord?
Wel eens van mensen gehoord die in de z.g. continu dienst werken? Kortom, er zijn heel veel beroepen op te noemen waar geen prof wielrenner mee zou willen ruilen!
Toen ik nog zeevarende was , was ik wel >11 maanden weg van huis. Werk a/b was 7 dagen per week. Ik zal je niet verder vermoeien met de vele ongemakken a/b van een schip in een zware storm .
Ik snap je argumenten niet zo goed wat dit betreft.
Ben het helemaal met je eens, maar zie het verband niet.
Dat jij het veel zwaarder hebt in je leven en het veel moeilijker hebt, neem ik zonder meer van je aan.
Ook al heb ik er wat deze discussie betreft totaal geen boodschap aan.

De stelling dat topsporters een luizenleventje leiden omdat ze van hun hobby hun beroep gemaakt hebben, blijf ik kortzichtig vinden.
Als je als 16,17 of 18 jarige puber je vrienden ziet vertrekken richting cafe, discotheek of uitbundige vakanties en je doet daar niet aan mee vanwege het doel wat je voor ogen hebt...dan ben je wat mij betreft dag en nacht met je sport bezig.
Continue bezig zijn met wat je wel en niet kan eten/drinken, je verblijf verantwoorden, verplichtingen hebben...
Makkelijk verdiend of zelfs overbetaald kan ik wellicht enigzins met je eens zijn.
Maar luizenleventje staat in mijn woordenboek toch echt beschreven met een andere betekenis.
FacebookS3RSSite

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 29 sep 2012 22:15

marconi schreef:
mr.chrono schreef:[
Je hebt ´m nog nooit zien koersen? :)

Als je het niet ziet, of niet hinderlijk vindt is er niets aan de hand. Ik kan het bekken trekken, die vreemde holle rug, dat voortdurend omkijken, de obscene gebaren met z'n tong, het gescheld op alles en iedereen die niet meewerkt aan de ontsnapping van de grote Mr. Voeckler en zijn hele air van 'kijk mij eens mijn best doen' niet uitstaan. En ik ben niet de enige...
Het zal mij een worst wezen welke gekke bekken hij trekt. Ik heb het hier over iets presteren op de fiets en een etappe winnen.
Dus een strontirritante collega die zijn werk goed doet is voor jou geen probleem? Lijkt me heerlijk ;)

Maar goed, jij hebt jouw mening, ik de mijne. Let's agree to disagree?

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 30 sep 2012 12:07

nieuweling schreef:Marconitje... het is duidelijk te zien dat jij nooit serieus hebt gekoerst ;). Koersen is zelfs voor niet-profs echt niet meer te catalogeren als 'hobby'. En een 'luizenleven' is al helemaal geen gepast woordgebruik. Ik denk dat veel renners tijdens de ronde van lombardije vandaag liever op een schip in de storm hadden gezeten.
Oh, ik heb ik wel eens in Zwijndrecht- Zwijndrecht ( 250 km) bijna de gehele dag in de regen gereden. Ook tijdens mijn fietstocht naar Italie in 1955 heb ik een aantal slechte dagen mee gemaakt met regen en onweer. Niet leuk, maar je gaat er niet dood van.Alleen een " beetje" nat.
Verder heb ik alleen gezegd dat het fijn is als je van je hobby je beroep kan maken. Je moet mijn woorden niet verdraaien ! Verder kan ik duidelijk zien dat jij nooit in een razende storm hebt gezeten op een Liberty schip volgestouwd met hout die ieder moment had kunnen vergaan.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 30 sep 2012 12:14

http://www.youtube.com/watch?v=qfResyFrqlM" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo nu ik me er ook maar eens mee bemoeien :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
cornelli racing cycles Uden

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 30 sep 2012 12:15

marconi schreef:
nieuweling schreef:Marconitje... het is duidelijk te zien dat jij nooit serieus hebt gekoerst ;). Koersen is zelfs voor niet-profs echt niet meer te catalogeren als 'hobby'. En een 'luizenleven' is al helemaal geen gepast woordgebruik. Ik denk dat veel renners tijdens de ronde van lombardije vandaag liever op een schip in de storm hadden gezeten.
Oh, ik heb ik wel eens in Zwijndrecht- Zwijndrecht ( 250 km) bijna de gehele dag in de regen gereden. Ook tijdens mijn fietstocht naar Italie in 1955 heb ik een aantal slechte dagen mee gemaakt met regen en onweer. Niet leuk, maar je gaat er niet dood van.Alleen een " beetje" nat.
Verder heb ik alleen gezegd dat het fijn is als je van je hobby je beroep kan maken. Je moet mijn woorden niet verdraaien ! Verder kan ik duidelijk zien dat jij nooit in een razende storm hebt gezeten op een Liberty schip volgestouwd met hout die ieder moment had kunnen vergaan.
Als je niet dagelijks met de karwats krijgt heb je gewoon een luizenleven. 8-)

En als je dagelijks met de karwats krijgt mag je ook niet klagen, want vergeet niet dat er mensen met de karwats slaag krijgen en op een plank slapen.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 30 sep 2012 12:16

mr.chrono schreef:
marconi schreef:
mr.chrono schreef:[
Je hebt ´m nog nooit zien koersen? :)

Als je het niet ziet, of niet hinderlijk vindt is er niets aan de hand. Ik kan het bekken trekken, die vreemde holle rug, dat voortdurend omkijken, de obscene gebaren met z'n tong, het gescheld op alles en iedereen die niet meewerkt aan de ontsnapping van de grote Mr. Voeckler en zijn hele air van 'kijk mij eens mijn best doen' niet uitstaan. En ik ben niet de enige...
Het zal mij een worst wezen welke gekke bekken hij trekt. Ik heb het hier over iets presteren op de fiets en een etappe winnen.
Dus een strontirritante collega die zijn werk goed doet is voor jou geen probleem? Lijkt me heerlijk ;)

Maar goed, jij hebt jouw mening, ik de mijne. Let's agree to disagree?
Je kletst maar weer wat zonder in te gaan op mijn schrijven dat ik alleen de wijze van koersen van b.v. Voeckler waarderen kan. Maar er zijn nog veel meer van dit soort renners die het bekijken van een TdF , Giro of Vuelta interessant maken. Renners zoals "Johnnie Hoogerland" laten tenminste ook eens wat zien ipv maar mee te zitten ergens in het peloton.
Mij interesseert het niets hoe irrittant of hoe aardig een renner zich gedraagt in het peloton zolang hij/zij maar eerlijk koerst en wat laat zien.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 sep 2012 12:20

Hoogerland...? Mwooeehahhaha... Die staat al weer een paar jaar geparkeerd, hoor. Na 2009 (of 2010?) toen hij goed mee kon komen en een goed WK reed.

Plaats reactie