Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Zeem zit 'te hoog' of heb ik een vreemde anatomy?

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 14 sep 2012 17:40

Ik heb 3 bibshorts voor de zomer en 1 voor in de winter. Als ik op de racefiets zit merk ik dat bij 3 van m'n broeken de zeem aan de achterkant een behoorlijk stuk boven het zadel uitsteekt. De zeem loopt als het ware van het begin van m'n bilnaad naar m'n balzak (tja, ik noem het beestje maar bij de naam...) Ik gebruik dus maar een gedeelte van de zeem aan de achterkant. Nou hebben 2 van die broeken aan de voorkant rond de zeem nog een extra dikke lap stof zitten waardoor je niet de contouren van mijn piemel (ik noem dit beestje ook maar gewoon bij de naam :roll: ) ziet. Maar bij de laatste bibshort die ik kocht (een Bioracer Tornado) zit die lap er niet en steek pielemans dus boven de zeem uit enkel door een dun laagje lycra gescheiden van de buitenlucht. Eigenlijk heeft alleen mijn goedkopere Lorini-broek een zeem die aan de achterkant precies stopt waar het zadel stopt en aan de voorkant zo'n dikkere lap stof die voorkomt dat de hele wereld kan zien hoe groot (of klein? :? ) ik geschapen ben.

Technisch gezien is het niet zo'n probleem omdat ik er tijdens het fietsen geen last van heb, maar esthetisch heb ik zo m'n twijfels. Is dit de bedoeling of ben ik de enige die dit probleem heeft?

mattiman
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 jul 2012 22:08

mattiman 14 sep 2012 18:14

Ik begrijp die zemen ook niet. Gigantische dingen die onnodig ver doorlopen naar achteren. Ik weet niet welke fietser achteroverleunend op z'n zadel zit en zo nog dat stuk zeem gebruikt, maar ik niet in elk geval.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 14 sep 2012 18:38

Die dingen gebeuren, en dat is zeker niet abnormaal.
http://www.cyclingnews.com/news/photos/ ... 011/155434" onclick="window.open(this.href);return false;
Witte bibshorts en regen is een wat moeizame combinatie.
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 sep 2012 19:24

Heb je niet toevallig de broek achterstevoren aan??? :lol:

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 15 sep 2012 16:43

loos schreef:Die dingen gebeuren, en dat is zeker niet abnormaal.
http://www.cyclingnews.com/news/photos/ ... 011/155434" onclick="window.open(this.href);return false;
Witte bibshorts en regen is een wat moeizame combinatie.
Op die foto's zit echter nog een dikker stuk stof voor de pielemans, waardoor het zaakje nog wel wat verhuld wordt.

Ik kan me overigens voorstellen dat bepaalde personen ongewild op een fietsforum terechtkomen door bepaalde zoektermen in google te gebruiken. :lol:

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 15 sep 2012 20:04

klaasjenl schreef: Op die foto's zit echter nog een dikker stuk stof voor de pielemans, waardoor het zaakje nog wel wat verhuld wordt.
Nou, dan heb je Roy en Kenny zeker niet goed bekeken? :?
Het is respectievelijk 3 en 12 uur....... :oops:
Afbeelding

Plaats reactie