Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets advies (opmeten, winkel)

erikhoffie
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2012 22:37

erikhoffie 14 aug 2012 22:53

Hallo allemaal,

Ik zit al enkele jaren te denken om te beginnen met wielrennen zoals velen hier op het forum en velen voor mij in dit gedeelte vh forum.
Ik heb eigenlijk totaal 0 ervaring op racefiets gebied en het is allemaal aardig nieuw voor mij.
Daarom wil ik een goede start maken door advies in te winnen (naast uren internet en FAQ die ik doorgenomen heb) en mij te laten opmeten e.d. zodat ik een goede koop van fiets kan doen.
Echter weet ik niet wat en waar ik een goede fietswinkel kan vinden (prefereer omgeving Utrecht maar als een goede fietswinkel met goede reputatie verder is, is dat geen probleem) die mij echt goed kan adviseren en opmeten.

Hebben jullie tips voor mij.

Alvast bedankt.

Ruiter38
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2012 11:44

Ruiter38 14 aug 2012 23:38

Ikzelf heb goede ervaringen met Plieger Sport in Meerkerk.
Heb daar zelf ook mijn eerste racefiets gekocht. Je wordt daar opgemeten en eerlijk geadviseerd. Mensen daar hebben prima verstand van zaken.
Ik ben nu inmiddels 'bezig' aan mijn derde fiets, die net als de eerste en de tweede ook weer van Plieger afkomstig is.

Succes met orienteren!

Groeten
Marco

erikhoffie
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2012 22:37

erikhoffie 15 aug 2012 08:29

Bedankt, heb veel zitten af zitten speuren op het forum en kwam na advies van jou idd Plieger tegen verder in Utrecht nog Dupree die goed schijnt te zijn.
Las ook dat Cycletrend daar in de buurt zit hoe is ervaring daar mee?
Wip ook nog even langs Cees Boer omdat familie daar in de buurt woont :-)

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 15 aug 2012 20:01

care4bikes en epbike, beide in zeist, beide vakkundig. Het zijn zelf enthousiaste fietsers
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 15 aug 2012 22:28

Ruiter38 schreef:Ikzelf heb goede ervaringen met Plieger Sport in Meerkerk.
Heb daar zelf ook mijn eerste racefiets gekocht. Je wordt daar opgemeten en eerlijk geadviseerd. Mensen daar hebben prima verstand van zaken.
Ik ben nu inmiddels 'bezig' aan mijn derde fiets, die net als de eerste en de tweede ook weer van Plieger afkomstig is.

Succes met orienteren!

Groeten
Marco
De fietsen van mijn vriendin en mijzelf komen ook van Plieger. Prima prijzen ook.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

erikhoffie
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2012 22:37

erikhoffie 19 aug 2012 12:20

Dit weekend bij Cees Boer geweest en super geholpen zover ik dat als beginner kan beoordelen.
Veel informatie gekregen omtrent de merken die ze verkopen, groepen, frames en informatie omtrent fietsen.
Ook heel eerlijke informatie gekregen omtrent plus en min punten van merken, groepen etc.
Na veel op forum hier gelezen te hebben wilde ik opzich voor een bulls harrier 2 gaan maar de beste man liet tijdens de ronde alle pro en cons van merken zien.
Waar hij niet negatief is ten opzichte van een Bulls Harrier 2 (omdat ik na informatie hier op het forum met 105 wil beginnen omdat als fietsen bevalt ik gelijk een goede fiets heb en als het niet bevalt ik relatief prijs technisch nog wat geld voor terug kan krijgen, eigen insteek niet van FM overigens) gaat zijn voorkeur naar jan jansen vuelta of tour de france, top service en kwaliteit van oa frame en iets betere spullen als crank, wielen etc.

Nu ben ik dan zelf geneigd naar de jan jansen tour de france omdat de goedkopere vuelta geen 105 groep heeft.
Betekend wel een tikkie duurder dan de bulls harrier of de desert falcon maar krijg wel paar % korting op de jan jansen zodat hij richting adviesprijs desert falcon gaat .

Meting afstellen ed zit dan allemaal bij de prijs in., lijkt me goed advies en deal toch?

Andere vraag aan jullie is , heeft het zin om nu fiets te kopen of kan ik beter paar weekjes wachten op de 2013 fietsen??

En is voor een beginner als ik die begint met fietsen en niet weet of ik het leuk vindt een jan jansen tour de france een goede keus of is deze voor een beginner eigenlijk overkill en. te duur ??

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 19 aug 2012 12:25

Ik zou sowieso meer dan een paar (??) procent korting willen op een 2012 model op dit moment..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

erikhoffie
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2012 22:37

erikhoffie 19 aug 2012 13:02

Bmwpower, bedankt voor je reactie.
Ik zou ong. op de tour de france 2012 dan +/- 6 tot 10% korting krijgen.
Is het dan aantrekkelijk of dan beter wachten op 2013 modellen?
Gevoelsmatig zou je wachten op 2013 modellen :-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 aug 2012 13:23

10% korting is heel normaal als je geen fiets inruilt, ook op de 2013 modellen. Als je een 2012 model koopt terwijl de 2013 modellen al in de winkel staan of heel snel binnen komen moet een procentje of 20-30 zeker mogelijk zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 19 aug 2012 18:44

Ernie C. schreef:10% korting is heel normaal als je geen fiets inruilt, ook op de 2013 modellen. Als je een 2012 model koopt terwijl de 2013 modellen al in de winkel staan of heel snel binnen komen moet een procentje of 20-30 zeker mogelijk zijn.
Dat dus ;)
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

erikhoffie
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2012 22:37

erikhoffie 19 aug 2012 19:05

Ernie en bmwpower, thanks voor deze waardevolle info :-)
Zijn dus 2 opties, nog meer korting of wachten op 2013 modellen.
Begreep dat die al snel komen maar hoeveel weken zou dat ong. zijn, iemand die iets weet?
Denk persoonlijk dat ik op 2013 model wacht of er moet wat mogelijk zijn qua korting en hij moet mijn maat hebben.
Zal dus wachten worden :-P
Vd week ook even bij andere FM langs.

jeroentje1976
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jan 2013 17:08

jeroentje1976 03 jan 2013 18:10

2013 modellen zijn nu natuurlijk al bekend maar staan nog niet overal in de winkel. wel krijg je nu 30-35% korting op een fiets.

Plaats reactie