Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muro di Sormano, fotoverslagje

Gebruikersavatar
ridefreeordie
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15

Gebruikersavatar ridefreeordie 09 aug 2012 09:51

Hallo zeg, dat ziet er echt belachelijk steil uit. Respect. Ik zag ook het andere topic over de Muro en volgens mij ben jij een van de weinige Forummers die m gereden heeft!
Ik krijg al wel weer zin in komend weekend: Stockeu, Redoute en Roche aux Faucons, kinderspel!
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 13 aug 2012 22:12

Lijkt mij echt een klim die op mijn lijf geschreven is ;-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5737
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 14 aug 2012 09:33

andromeda schreef:Lijkt mij echt een klim die op mijn lijf geschreven is ;-)
:lol:

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 21 sep 2012 14:21

Filmpje: https://vimeo.com/48641433" onclick="window.open(this.href);return false;

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 sep 2012 20:42

Mooie opwarmer voor volgend weekend!

skimons
Forum-lid
Berichten: 2425
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 21 sep 2012 20:46

gaaf! ga ik een keer naartoe. was al in bellagio/mareglio geweest, maar dit is het echte werk... ben benieuwd of ze in lombardije dit weggetje nemen of de grotere weg waar je vanaf draait en later ook weer op uitkomt...

oh enne... hele mooie foto's, zeker ook die van de mtb-er. pfff...

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 22 sep 2012 10:44

skimons schreef: ben benieuwd of ze in lombardije dit weggetje nemen of de grotere weg waar je vanaf draait en later ook weer op uitkomt...
Het wordt op zeker dit weggetje!

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 24 sep 2012 22:31

Voor de oudere Nederlandse wielerfan een bekend weggetje.

http://www.wielerexpress.nl/2008/126/de ... rdije_2007" onclick="window.open(this.href);return false;

Jo de Roo:
‘Ik heb diverse malen nationale titels op de weg behaald, won de Ronde van Vlaanderen, de Omloop het Volk, Bordeaux-Parijs, diverse Touretappes, tweemaal Parijs-Tours, noem maar op. De Ronde van Lombardije 1962 blijft echter de mooiste overwinning. Waarom? Ik kon de koers bij het bereiken van de Muur niet meer verliezen, maar werd op de Muur door pech ogenschijnlijk kansloos. Maar toen ontstond er iets in mij dat groter was dan ikzelf. Ik kon die dag namelijk alles. Emiel Daems was mijn directe tegenstander in het klassement voor de Wereldbeker. Hij bleef constant in mijn wel zitten. Er reed een kopgroep vooruit met daarin een formidabel goed in dienst van Rik van Looy rijdende Huub Zilverberg. Ik oversteek de kopgroep en daarna ook de daaruit ontsnapte Duitser Rolf Wolfshohl. Kortom, ik rijd solo naar de Muur Van Sormano. De overwinning ligt in het verschiet. Ik krijg echter op de Muur pech en de mekanieker steekt een ander wiel. Hij wil mij weer in gang duwen, maar wordt door de begeleidende motards tegengehouden, want nadrukkelijk is aangekondigd dat dit verboden is. Ik blijf, als ik na veel moeite – ondanks een triple versnelling van 39:29 – weer op de fiets zit, met mijn stuur haken in een tasje van een toeschouwer. Weer moet ik opnieuw op gang zien te komen en ik mag daarbij niet geholpen worden door de mekanieker. Juist die pechmomenten vonden plaats op de steilste gedeelten van de Muur. Door dit alles verlies ik het grootste gedeelte van mijn voorsprong. Inmiddels is tijdens dit hele proces de jonge Italiaanse renner Livio Trape, in dat jaar Olympisch kampioen, in de achtervolging gegaan en is mij gepasseerd. Hij wordt overigens door de toeschouwers naar boven geduwd en ik mag niet eens door de mekanieker op gang geduwd worden.Trape verdwijnt uit beeld en ik bereik met een achterstand van ongeveer één minuut de top van de Muur. In de rest van de koers maak ik die achterstand alsnog goed en in de spurt is hij kansloos.’

Zou dit dan de Zeeuwse berg zijn?
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 25 sep 2012 23:31

simen schreef:Zou dit dan de Zeeuwse berg zijn?
Go Johnny go! ;) :lol:

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 28 sep 2012 23:02

Mooi verslag en foto's.
Check deze "stuntman": http://www.youtube.com/watch?v=x9Z6D157 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Bikers are not alone

Plaats reactie