Grote Servicebeurt
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Je vraag is even ongedefinieerd als wat kost een autoband.
In het beste geval: ketting, cassette, kabelset en stuurlint, Shimano sora en dan ben je er vanaf met pakweg 75€.
In het slechtste geval: ketting, cassette, kabelset, cups en lagers van je bracket, remblokken en een binnenblad, Campa super record en je zal er al snel rond de 400€ uitkomen.
Snap je wat ik bedoel? Je gaat toch een beetje meer info moeten geven wil je een zinnig antwoord krijgen.
In het beste geval: ketting, cassette, kabelset en stuurlint, Shimano sora en dan ben je er vanaf met pakweg 75€.
In het slechtste geval: ketting, cassette, kabelset, cups en lagers van je bracket, remblokken en een binnenblad, Campa super record en je zal er al snel rond de 400€ uitkomen.
Snap je wat ik bedoel? Je gaat toch een beetje meer info moeten geven wil je een zinnig antwoord krijgen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ok dank voor je reactie...het is ook een vraag van een leek....ijzerenbriek schreef:Je vraag is even ongedefinieerd als wat kost een autoband.
In het beste geval: ketting, cassette, kabelset en stuurlint, Shimano sora en dan ben je er vanaf met pakweg 75€.
In het slechtste geval: ketting, cassette, kabelset, cups en lagers van je bracket, remblokken en een binnenblad, Campa super record en je zal er al snel rond de 400€ uitkomen.
Snap je wat ik bedoel? Je gaat toch een beetje meer info moeten geven wil je een zinnig antwoord krijgen.
Ik heb nl geïnformeerd bij de plaatselijke specialist en die wist mij te vertellen dat het op ongeveer €200 komt, dan gaat de fiets zo,n beetje uit elkaar, er is niet gesproken over vervanging van onderdelen.
edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik zelf mijn fiets service, dan doe ik het volgende:
-Naven uit elkaar , conussen controleren, in ieder geval nieuw vet en kogels.
-Kabels controleren
-Cassette controleren
-Ketting meten
-Balhoofdlagers schoonmaken plus nieuw vet
-Trapaslagers controleren plus nieuw vet
-Remblokken nakijken
-Banden van de wielen af: hoogteslag en zijslag controleren en eventueel nastellen
-Spaakspanning controleren
-Pedaallagers nieuw invetten
...daar gaat een hoop tijd in zitten.
-Naven uit elkaar , conussen controleren, in ieder geval nieuw vet en kogels.
-Kabels controleren
-Cassette controleren
-Ketting meten
-Balhoofdlagers schoonmaken plus nieuw vet
-Trapaslagers controleren plus nieuw vet
-Remblokken nakijken
-Banden van de wielen af: hoogteslag en zijslag controleren en eventueel nastellen
-Spaakspanning controleren
-Pedaallagers nieuw invetten
...daar gaat een hoop tijd in zitten.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Ik was laatst voor de arbeidskosten €60 kwijt. Er moesten een aantal dingen vervangen worden, daar betaalde ik wel materiaalkosten voor, geen extra arbeidskosten.
Misschien off-topic, maar wat voor vet doe je op de balhoofdlagers, traphoofdlagers en in de cassette?
Misschien off-topic, maar wat voor vet doe je op de balhoofdlagers, traphoofdlagers en in de cassette?
In de naven doe ik origineel Campa vet , in de balhoofdlagers doe ik Motorex. De cups zet ik vast met Shimano montagepasta, alhoewel dat niet echt heel erg goed tegen vocht kan , vind ik (persoonlijke opinie), en aan de binnenkant doe ik flink wat Miche lagervet.
Daarmee rijd ik nu al 4 jaar rond met de originele lagers.
Daarmee rijd ik nu al 4 jaar rond met de originele lagers.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido