Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Weleens wat gekocht bij Ekoi?

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 20 jul 2012 08:28

15-07 besteld in de namiddag, 19-07 had ik broek en shirt reeds binnen, incl 10€ kortingscode voor de volgende bestelling. Ook communicatie prima, gisteren vraag gesteld over een helm die ik gezien had, redelijk snel een antwoord terug (wel allemaal in het Frans, maar met Google vertaal kom je een heel end). Kleding ziet er zo op zicht prima uit, zit ook goed. Shirt misschien iets wat kort, maar heb verder geen vergelijkingsmateriaal omdat dit pas mijn 1e kledingset is als beginnende fietser. Zover positieve ervaring.

@ stronaap, helm al binnen en zo ja hoe bevalt ie? Zelf ook een helm gezien alleen die hebben ze niet in mijn maat op voorraad dus aan het kijken naar een andere.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

martijnspr
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2012 00:36

martijnspr 22 jul 2012 22:47

Heb de 20e ook wat besteld uit de uitverkoop dus ben benieuwd. De verzendkosten bedroegen 20 euro dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Iemand die iets snapt van die track and trace code? Ik snapt er geen hout van...

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 29 jul 2012 11:53

Ik was 15 eutjes kwijt voor de verzend, maar snap ook niet veel vd track&trace. Krijg wel netjes bericht dat ze het verstuurd hebben, en dat ik het kan volgen. alleen lijkt het erop dat ze het track&trace nummer niet meeestuurd hebben, waardoor je het nog niet kan checken.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

martijnspr
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2012 00:36

martijnspr 02 aug 2012 21:01

Ik had mijn spullen een kleine week later in huis. Keurig verpakt en alles. Ik merk wel dat alles redelijk klein valt. Ik heb confectie maat L met shirts, nu XL shirts besteld en zelfs dat is heel erg krap. Ik ben 1.90 meter met ongeveer 88 kilo. De bibob zat wel aardig, ook maat XL:

Denk dat ze met 5 kilo minder wel goed zitten, dus heb ik weer een doel hehe.

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 03 aug 2012 09:53

Ik gisteren helm en handschoenen ontvangen. Maar dag ervoor was al een x aangeboden. Dit was de 2e bestelling. (zie topic Wat heb jij voor het laatst gekocht? pag 307 Helm was nu erg leuke aanbieding. :D

Ook nu weer redelijk snel geleverd, 26e besteld, 27e verzonden. Alles weer keurig verpakt + kleine attentie (2xnoga sport reep). Wat Martijn al zei, kleding kan wat klein vallen. Zelf de Ekoi competition2 bibob en shirt eerder geleverd gekregen in maat L, zit wel wat strak. Zelf ben ik 1.79 en 84 kg. Maar zoals vermeld in een eerdere reactie, geen vergelijkingsmateriaal omdat dit pas mijn 1e set kleding is.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

madcow
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2012 20:59

madcow 07 aug 2012 22:10

Heb er dit jaar een paar keer iets besteld uit de aanbieding. Kwaliteit kleding is redelijk, maar meer ook niet. Shorts en shirts vallen overwegend nauw en kort, maar ik heb ook een shirt van een andere lijn van ekoi dat "normaal" valt. Ik bestel er in elk geval geen kleding meer, want het wordt een beetje een tombola zo.
Heb er trouwens ook een helm (X2) vandaan. Die zit heerlijk en de afwerking is ook netjes.

Waldemar
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2017 10:42

Waldemar 29 mar 2017 10:55

Mijn ervaringen met EKOI zijn niet positief. In december afgeprijsde kleding en helm gekocht (kwaliteit naar prijs). Ontving kleding met een ongevraagd kado (goedkoop horloge). Kleding moest retour waarvoor ik portokosten moest betalen. Daarna mijn geld niet retour ontvangen, maar er werd een tegoed op mijn aangemaakte account van EKOI geplaatst. Hiertegen bezwaar gemaakt via Nederlandse ondersteuning. Toen moest ik ook het ongevraagde horloge nog opsturen, wederom kosten gemaakt. Mijn geld staat nog steeds als tegoed op de account van EKOI en ik weet niet hoe ik mijn geld moet terugkrijgen, ondersteuning reageert niet meer. :dislike:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 mar 2017 11:50

@Waldemar, ik heb mijn geld wel terug gekregen toen ik iets retour stuurde. Maar in Nederland zijn we heel erg verwend met heen en weer kunnen sturen. In Frankrijk betaal je (bijna) altijd voor retour sturen.
In de winter zie je in Zuid-Frankrijk, als de mensen geen clubkleding dragen, voornamelijk Ekoi kleding, dus het is in Frankrijk best wel een groot merk. Jammer genoeg op dit moment voornamelijk voor de heren, wat ze aan dameskleding hebben is bedroevend.
Lukt het je ook niet op de volgende manier contact te krijgen??

Hotline van 9u tot 13u op Maandag, Dinsdag; Donderdag, Vrijdag.
+31 (0)6 82 51 91 50

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 29 mar 2017 13:44

De schoenen van Ekoi zien er ook goed uit.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 mar 2017 14:29

Waldemar schreef:Mijn ervaringen met EKOI zijn niet positief. In december afgeprijsde kleding en helm gekocht (kwaliteit naar prijs). Ontving kleding met een ongevraagd kado (goedkoop horloge). Kleding moest retour waarvoor ik portokosten moest betalen. Daarna mijn geld niet retour ontvangen, maar er werd een tegoed op mijn aangemaakte account van EKOI geplaatst. Hiertegen bezwaar gemaakt via Nederlandse ondersteuning. Toen moest ik ook het ongevraagde horloge nog opsturen, wederom kosten gemaakt. Mijn geld staat nog steeds als tegoed op de account van EKOI en ik weet niet hoe ik mijn geld moet terugkrijgen, ondersteuning reageert niet meer. :dislike:
Misschien moet je de hand in eigen boezem steken en niet hier een account openen om een firma af te branden. Alle info staat gewoon op hun site.

Het zou best kunnen dat jij de verkeerde optie hebt aangevinkt.
3- Sélectionnez une des options suivantes : Avoir, Remboursement ou Echange
.

Bij het overgrote deel van de Duitse/Engelse/Franse webshops moet je voor een retourzending, waar de webshop geen fout aan heeft, zelf opdraaien voor de kosten.
Bij Ekoi is terugsturen ook gratis behalve tijdens de "koopjes periode".
Les frais de retour OFFERTS sont applicables sur tous les produits, hors période de soldes : pendant les deux périodes de soldes de l'année, les retours ne sont pas offerts.
En dat je het "gratis cadeau" moet retourneren als je jouw bestelling terugstuurt staat heel duidelijk vermeld.
Dans le cas d'un remboursement, les cadeaux offerts avec les produits doivent également être retournés (présent sur les factures, et l'historique de commande).
Bron: Ekoi website

En Ekoi maakt gewoon goede kledij hoor, geen top/top maar wel gewoon goed voor een soms wel heel redelijke prijs. Dat de kledij/helm niet jouw pasvorm heeft kan je natuurlijk enkel vaststellen als je daadwerkelijk kan passen en dat is bij internetaankopen net iets minder gemakkelijk.
I know myself like no one else
Nothing to defend

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 29 mar 2017 23:01

Tot nu toe erg tevreden over de winterkleding.
Voor mij goede pasvorm.
En de zemen zijn zeer goed.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 30 mar 2017 07:33

dixy100 schreef:Tot nu toe erg tevreden over de winterkleding.
Voor mij goede pasvorm.
En de zemen zijn zeer goed.
Is de fietsbroek Ekoi Pro Gel Memory vergelijkbaar als die van Assos?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie