Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische Spelen 2012

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 28 jul 2012 18:02

Gastheerg schreef:We zijn na vandaag toch wel voor GEEN oortjes en KLEINERE ploegen?
Ach, als er elke wedstrijd met kleinere ploegen wordt gereden en zonder oortjes, dan ontwikkelen ze daar ook wel weer een perfect systeem voor.... kwestie van gewenning.

Ik ben voorstander van rijden met nationale ploegen ipv merkenploegen ;-) Dan kun je aan de ene kant geen sterrenteam meer kopen (Sky), maar komen grote talenten uit kleine landen ook niet meer aan de bak (Sagan?).

Het is ook nooit perfect ;-)

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 28 jul 2012 18:08

Lijkt me erg voorbarig om dit koersverloop aan het ontbreken van oortjes toe te schrijven. Ik denk dat de kleinere ploegen van grotere invloed waren. Veel pelotonvulling ook uit kleine landen die in andere grote wedstrijden niet meedoen.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 28 jul 2012 18:11

Gastheerg schreef: We zijn na vandaag toch wel voor GEEN oortjes en KLEINERE ploegen?
JA 8-)

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 28 jul 2012 18:12

Leuke wedstrijd en gelukkig geen massasprint (nooit fan van geweest) met een mooi winnaar!
En of vino het wel of niet gekocht heeft laat ik aan andere over ;-)

Wat de ooortjes en kleinere ploegen, denk dat het zou kunnen werken, echter verwacht ik dat oa sponsoren en UCI daar heel anders over denken.....
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 jul 2012 18:15

koersverloop beinvloed door oortjes? Ik geloof er geen barst van.

Volgens mij waren het hele andere dingen die de koers zo lieten verlopen als die verliep.
+ Cav wil winnen en heeft 4 knechten. En die die moeten dan maar de boel bij elkaar houden
+ Geen enkel ander land met goede sprinter had zin kopwerk te doen.
+ Elk land zonder echt sprinter is ten aanval getrokken.
+ de koers is dik 250 km
+ Het terrein is niet echt kinderachtig. Geen steile bergen maar wel een boel bulten

Spanjaarden, Italianen, Belgen, Nederlanders, Russen, Japanner, Zwitsers gingen allemaal massaal in de aanval

en dan zouden 5 Britten dat allemaal bij elkaar gaan houden? Ook met oortjes was ze dit niet gelukt
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 28 jul 2012 18:41

farelli schreef:Mooie koers met een winnaar die ik het wel gun. Ook lekker drama, laatste koers Olympisch en winnen ... (hoewel ik dat stoppen nou nog moet zien).
En of dat de koers gekocht is? Och, die het eerste over de streep komt heeft gewonnen.
Het is profwielrennen.
En leuk dat die ploeg van dat blauwe wolkje (!) het zonder oortjes ditmaal niet redt.
Nog even en dan heeft Vino ook de rest van die kopgroep betaald om de benen stil te houden toen hij demarreerde en samen met Uran op de meet afging. Waarom deden die andere renners niets? Niets doen is zeker de kans op winst missen. Welke oen laat er nu na 250 km een paar km voor de meet 2 renners gaan? Waren Boom en Gesink niet meer in staat om samen de achtervolging in te zetten? Moest een "oude man" hen laten zien hoe het moest ?
Maar ik ben wel blij dat Cavendish nu eens niet de kans kreeg om te spurten. Zijn maatjes namen niet eens de moeite om de vluchtgroep te achterhalen waarvan de voorsprong opliep tot zoiets van 6 min. Lekker arrogant te denken dat zij wel zouden worden ingelopen.
Ik gun de overwinning wel aan Vinokourov die toonde guts te hebben.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 28 jul 2012 18:41

rob74 schreef:................en dan zouden 5 Britten dat allemaal bij elkaar gaan houden? Ook met oortjes was ze dit niet gelukt
en twee Oostenrijkers. ;)

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 28 jul 2012 18:52

Eigenlijk als je terug kijkt naar 2000 zie je de Duitsers het met Zabel in de achterhand super oplossen met Kloden en Ulrich (en Vino^^)

puritein1
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:57
Locatie: Kudelstaart

puritein1 28 jul 2012 18:59

Gastheerg schreef:Los wat we vinden hoe Vino de koers heeft gewonnen.

We zijn na vandaag toch wel voor GEEN oortjes en KLEINERE ploegen?

Voorwaar: we zijn het helemaal eens !!!!!! :lol: :lol:
Lekker peddelen jonguhh!!

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 28 jul 2012 19:51

Toch leuk voor Vino dat ie het nu doet. In 2000 mocht het per slot van rekening niet....
De manier waarop verdient niet de schoonheidsprijs, maar ach; het is wielrennen en je moet daar eerst ook nog zitten natuurlijk....En dat ie Uran zou opvreten na zo'n koers was ook geen verrassing. Jammer dat ie zo opzichtig wat zat te regelen in de laate 2 km....was volgens mij helemaal niet nodig geweest....

Vino is nu klaar. Overcomplete carrière en een dikke middelvinger naar alle vino-haters.....
En die laatsten zullen nog niet van hem af zijn; hij is/wordt de grote baas bij Astana. Daar heeft ie zich na vandaag voor de komende 20 jaar van zekergesteld ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 28 jul 2012 20:23

Zit zo het draadje eens door te lezen.
En wat heb ik genoten van nog eens een echte koers. Niet dat geneuzel met die oortjes, de sprinters gaan 5 km voor aankomst de koploper inrekenen. Dan op gang laten trekken door de ploeg, nog even 50 meter je best doen en je hebt het in de pocket.
Nu de UCI nog overhalen om de oortjes te verbieden bij iedere koers, en de ploegen bij grote wedstrijden kleiner te maken.
Prima, dan wordt er weer gekoerst....

En was de veiligheid minder zonder de oortjes????? Reden er ambulances of auto's op het parcours (ja dit is beter te controleren dan de TdF)???
Het bewijs is geleverd dat een wielerwedstrijd zonder oortjes mooier is en met een prachtige winnaar ondanks het praten (maar ook Jan Raas ed. hebben koersen gekocht en verkocht).
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

eelcoz

eelcoz 28 jul 2012 20:27

Hoewel ik absoluut geen fan ben van oortjes, vraag ik me wel af of de conclusie van een aantal mensen hierboven klopt. Mijns inziens waren de kleinere ploegen en de dynamiek die simpelweg anders is bij een Olympische wedstrijd, veel belangrijkere factoren die hebben bijgedragen tot het mooie en spannende koersverloop. Zouden de Britten met oortjes de kopgroep ingerekend hebben? Ik vraag het me af. Volgens mij hebben ze behoorlijk lange tijd volle bak gereden, maar kwamen op een gegeven moment gewoon niet dichterbij.

Plaats reactie