Mijn naam is Lex en woon in Flevoland. Heb het forum al een beetje doorgenomen, maar ga nu toch mijn vraag stellen.
Momenteel doe ik voornamelijk spinning bij de sportschool. Heb echter het gevoel dat ik letterlijk vooruit wil, en ook niet meer zo gebonden aan de lestijden van de sportschool.
Wil daarom ook een racefiets aanschaffen zodat ik kan gaan en staan wanneer ik dat wil. Nu heb ik echter totaal geen ervaring met de aanschaf van een racefiets, en hoe aardig mijn fietsenmaker ook is, wil ik toch iets meer informatie voordat ik blind op hem vertrouw.
Mijn voornaamste angst is mijn afmeting. Ik ben 2.04 meter lang en weer rond de 125 kg. Het probleem wat ik vaak met mijn " normale" fiets heb is dat de spaken springen, en heb geen zin dat dit constant gebeurd met de racefiets. Qua verhouding heb ik een lange rug ipv lange benen.
Waar moet ik nou op letten, wat zijn goede fietsen en wat moet ik links laten liggen. Budget zal zo tussen de 750 en 1000 euro liggen voor alleen de fiets.
Ik ben nu op zoek naar een fiets die mij kennis laat maken met de sport, eentje waarvan ik makkelijk afscheid kan nemen als ik tot de conclusie kom dat het niks voor mij is, maar ook eentje die mij net het zetje kan geven om er verder mee te gaan als ik het leuk ga vinden
Alvast bedankt voor de reacties.