Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Jan Janssen vs Cannondale vs Wilier

Rick100
Forum-lid

Rick100 21 jul 2012 16:34

Na jaren aan hardlopen gedaan te hebben wil ik mij nu richten op fietsen. Daarom wil ik binnenkort een racefiets aanschaffen. Ik ben leek op dat gebied. Ik ben al bij een paar fm geweest en heb mij op internet georiënteerd. Nooit gedacht dat er zoveel op racefietsgebied te krijgen is. Het is eerst de vraag wil je een aluminium of een carbon fiets. Ik overweeg een aluminium racefiets en heb mijn oog laten vallen op een Jan Janssen Eclypse of een Cannondale Caad 8. Beide 105 afgemonteerd. Wie heeft ervaring met deze fietsen? Ik ben 1.88 lang en weeg ongeveer 82 kg. Ik heb niet een al te sterke rug dus ik wil wel een fiets die wat comfort biedt. Verder heb ik nog een Wilier Izoard xp gezien, maar dan praat je over hele andere bedragen. Wat een mooie fiets is dat zeg.

Alvast dank voor jullie reacties.

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 21 jul 2012 16:51

Als je opzoek bent naar wat comfort kun je misschien beter kijken naar de Synapse modellen van Cannondale.

Ik weet niet of JJ of Wilier comfort modellen hebben.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jul 2012 17:19

bij comfortabele aluminium frames den ik vooral aan Specialzed Secteur, Giant Defy en Bianchi Impulso. De Caad 8 is wel het comfrtabe alu frame van Cannondale dus misschien wel een interessante optie.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie