Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 14 jul 2012 18:25

Is er iemand in geslaagd het kompas te kalibreren?
Bij de GPS die ik als test eens gebruikt heb lukte het niet, nu een gps gekocht en lukt weer niet.

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 18 jul 2012 19:48

Mio nederland meldt dat de laatste software versie voor je toestel de 1.2.2.0 is. Ik begrijp alleen dan weer niet dat daar een softwaredatum van 08-06-2012 bij staat. Nog steeds jammer dat Mio zich niet mengt in de discussie op dit forum.

bianchi-bob
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 feb 2012 20:18

bianchi-bob 18 jul 2012 22:09

Bobels schreef:Mio nederland meldt dat de laatste software versie voor je toestel de 1.2.2.0 is. Ik begrijp alleen dan weer niet dat daar een softwaredatum van 08-06-2012 bij staat. Nog steeds jammer dat Mio zich niet mengt in de discussie op dit forum.
Tja, dat is wel verwarrend. Ik doe ook steeds de check voor updates maar heb er na de eerste
connectie met de MioShare geen meer gehad. Gewoon ook die 1.2.2.0 versie

Btw bedankt voor je tip voor de bevestiging op de stuurper, gewoon 90° verder draaien
werkt perfect.

De foutmelding op de MioShare zijn ook gewoon verdwenen.

Vandaag een ritje gedaan met enkele kleine hellingen, dan blijkt wel dat de actuele
stijgingspercentage niet accuraat is als de hellingen wat aan de korte kant zijn (wat normaal is
natuurlijk) en als het kleine smalle wegen in een bosrijke omgeving is. Dan zal de GPS-ontvangst
niet je dat zijn. Voor de rest blijf ik voorlopig hier in mijn vertrouwde omgeving hem verder testen, zodat
ik het toestel goed aanvoel alvorens er op echt onbekend terrein mee aan de slag te gaan.

mmuurlink
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:33

mmuurlink 20 jul 2012 13:44

MioCyclo schreef:Mio heeft sinds de lancering van de Mio Cyclo Serie goed geluisterd naar de gebruikers. De afdeling research & development heeft zich gebogen over alle feedback die wij in ontvangst hebben mogen nemen. en per heden is een eerste update beschikbaar via MioShare.

Zodra het toestel wordt aangesloten met MioShare verschijnt er een melding in beeld. Na goedkeuring start de update. Verschijnt deze melding niet dan kan via de knop Update, linksboven in de menubalk van MioShare, gecontroleerd worden op updates. Deze update is gratis.

De aanpassingen op een rij:
• De helderheid van het dashboard is verbeterd. Het scherm is nu beter leesbaar in zonlicht en fel daglicht en het kleuren contrast is daarbij ook verbeterd.
• Verbeterde batterijduur. De batterij wordt minder zwaar belast waardoor er langer gebruik kan
• worden gemaakt van het apparaat zonder adapter.
Alle geïmporteerde GPX-bestand worden nu herkend door MioShare.
• GPX-bestanden met accenten in de naam worden nu herkend door Mio Cyclo
• De namen van functies zijn verbeterd. De woorden zijn beter vertaald per taalkeuze en afkortingen zijn verduidelijkt.
• Verder zijn er diverse kleine aanpassingen gedaan waardoor de software nog gemakkelijker is in gebruik.

Mio blijft continu werken aan de gebruiksvriendelijkheid van de Mio Cyclo 300 en Cyclo 305 HC en zal regelmatig updates verzorgen. De eerstvolgende update is gepland voor de maand augustus.

Via http://www.facebook.com/mionederland" onclick="window.open(this.href);return false; houden wij onze klanten op de hoogte van de laatste
ontwikkelingen en geven we feedback op technische vragen. Ook is feedback over onze
producten erg welkom.
Het zou mooi zijn als MIO op haar Facebook pagina ook nieuws brengt over de Mio.
Nu staan er een paar filmpjes en een vraag wat we vinden van de voetbal pot Nederland-Duitsland.....
Nieuws over de volgende update lijkt handig. Wanneer komt de update. Waar wordt er aan gewerkt.

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 20 jul 2012 17:28

Dat doet Mio toch !! Vragen van gebruikers worden op de Facebook pagina nou juist wel beantwoord. De eerstvolgende update staat gepland voor augustus. Dat kopieer je letterlijk mee in je bericht. Jammer juist dat Mio niet meedoet aan de discussie op dit forum en ook de vragen die aan de helpdesk worden gesteld worden niet of slecht beantwoord. Wat ze precies onder handen nemen weet ik niet behalve dat de Mio share software aangepakt wordt. Hoog tijd trouwens!
@bianchi-bob: hoogtemeting en helling meting is inderdaad niet heel nauwkeurig. Ben benieuwd wat het toestel gaat doen in Frankrijk. Nog een weekje !!

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 20 jul 2012 23:04

Inmiddels een Mio aangeschaft, maar het programma werkt niet meer zoals het een paar weken terug werkte. Fout in de update ofzo?? Het programma ziet er momenteel zo uit => http://img846.imageshack.us/img846/1760/94790835.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Het logo ycloseries ziet er nogal vreemd uit, de knoppen geschiedenis, tracks en taal werken niet. Enkel handleidingen en my account werken.
Je kan ook inloggen via de pc op mioshare.com, maar via de site vind hij de gps nooit. Deed hij bij mijn testtoestel ook niet, ken iemand die dit toestel ook heeft en daar werkt het ook niet bij. Kan momenteel dus niks doen met toestel.

Iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing weet?

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 21 jul 2012 19:04

@ No Chain: Melden op de facebook pagina van Mio Nederland. Daar wordt sneller op gereageerd dan op dit forum. Heb je het trouwens alleen over de Mio share software of is er ook iets mis me je toestel zelf? Dat wordt niet helemaal duidelijk. Je kunt ook met andere sites tracks uploaden: bikeroutetoaster, ridewithgps enz. Lukt dat wel?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 21 jul 2012 19:14

Bobels schreef:@ No Chain: Melden op de facebook pagina van Mio Nederland. Daar wordt sneller op gereageerd dan op dit forum. Heb je het trouwens alleen over de Mio share software of is er ook iets mis me je toestel zelf? Dat wordt niet helemaal duidelijk. Je kunt ook met andere sites tracks uploaden: bikeroutetoaster, ridewithgps enz. Lukt dat wel?
Het toestel zelf doet alles wat het moet doen, via andere sites uploaden gaat wel.

Het is de software en de mio share site die niet werken. Als ik de Mio share site gebruik via Firefox dan vind hij het toestel niet, via Internet explorer vind hij het toestel wel maar eens ik wil inloggen zegt hij 'this page does not exist'.
Ik zal het dan maar eens via facebook proberen!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 22 jul 2012 13:29

NoChain schreef:
Bobels schreef:@ No Chain: Melden op de facebook pagina van Mio Nederland. Daar wordt sneller op gereageerd dan op dit forum. Heb je het trouwens alleen over de Mio share software of is er ook iets mis me je toestel zelf? Dat wordt niet helemaal duidelijk. Je kunt ook met andere sites tracks uploaden: bikeroutetoaster, ridewithgps enz. Lukt dat wel?
Het toestel zelf doet alles wat het moet doen, via andere sites uploaden gaat wel.

Het is de software en de mio share site die niet werken. Als ik de Mio share site gebruik via Firefox dan vind hij het toestel niet, via Internet explorer vind hij het toestel wel maar eens ik wil inloggen zegt hij 'this page does not exist'.
Ik zal het dan maar eens via facebook proberen!
Is het probleem al opgelost?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 22 jul 2012 13:33

body schreef:
NoChain schreef:
Bobels schreef:@ No Chain: Melden op de facebook pagina van Mio Nederland. Daar wordt sneller op gereageerd dan op dit forum. Heb je het trouwens alleen over de Mio share software of is er ook iets mis me je toestel zelf? Dat wordt niet helemaal duidelijk. Je kunt ook met andere sites tracks uploaden: bikeroutetoaster, ridewithgps enz. Lukt dat wel?
Het toestel zelf doet alles wat het moet doen, via andere sites uploaden gaat wel.

Het is de software en de mio share site die niet werken. Als ik de Mio share site gebruik via Firefox dan vind hij het toestel niet, via Internet explorer vind hij het toestel wel maar eens ik wil inloggen zegt hij 'this page does not exist'.
Ik zal het dan maar eens via facebook proberen!
Is het probleem al opgelost?
Nee, maar ik verwacht ook niet dat ze op zondagvoormiddag de problemen gaan oplossen :). We zien het morgen wel.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 22 jul 2012 21:06

Na het lezen van dit topic ben ik nu ook geïnteresseerd in de Mio.
Ik ben van plan om de Mio 305 aan te schaffen ivm hartslag. Snelheid censor wil ik niet gebruiken. IK heb begrepen dat de snelheid met gps goed werkt?
Kan je de Mio ook zo instellen dat de tijd wordt gestopt als je stil staat tijdens een rit?

Verder ben ik benieuwd of de geschiedenis al na te lezen is op de computer ipv alleen op het toestel.

Alvast bedankt.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 22 jul 2012 23:55

@body
Je tijdregistratie stopt automatisch als je stilstaat en gaat weer aan de slag als je wegrijdt. Hoef je niet in te stellen, gaat vanzelf.
Je laatste vraag snap ik niet. Je geschiedenis is na te lezen op je Mio zelf. Pas als je gaat uploaden naar je pc kun je de gegevens op je pc nader bekijken. Is dat een antwoord op je vraag of begrijp ik je inderdaad niet goed?

Plaats reactie