Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zadelpen te breed voor zadelrails

t0omas
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2012 14:33

t0omas 16 jul 2012 12:38

Hallo forumleden,

Pas geleden heb ik een tijdritframe aangeschaft, om precies te zijn de Exocet 2 van Planetx. Prachtig frame. Dit frame heeft (net als bijv. de cervelo p3) twee gaten aan de bovenzijde van de zadelpen om het zadel te monteren. Toen ik mijn zadel probeerde te monteren liep ik tegen een probleem aan. Vanwege de breedte aan de voorkant van het bovenste deel van de zadelpen kan ik het zadel niet ver genoeg naar achteren zetten en kom ik in de knoei met de uci maten (zadel tenminste 5 cm achter het bracket). De zadelpen is dus te breed aan de bovenkant óf de zadelrails is te smal aan de voorkant. Heeft iemand misschien hetzelfde probleem gehad of ideeën om dit probleem op te lossen?

Misschien helpt deze foto voor het visualiseren ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jul 2012 14:21

Een Vijl? Ik neem aan dat het voorste ronde gat voor de triatlon afstelling is, als je die niet gebruikt kan je daar volgens mij best met een ronde vijl 2 uitsparingen in maken zonder dat je de zadelpen verzwakt.
Campagnolo Ultra Dork

ownakuota
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2011 12:52

ownakuota 16 jul 2012 17:57

Kan je de zadelen niet gewoon omdraaien? Zelf heb ik een kuota, ook veel gebruikte frame in tiathlon en je kan de zadelen simpelweg omdraaien zodatnje een grotere bereik hebt.

t0omas
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2012 14:33

t0omas 17 jul 2012 00:37

Aangezien de zadelpen volledig van carbon gemaakt is durf ik ik niet zomaar de vijl er tegenaan te zetten.. En de zadelpen heeft een 'druppelvorm' waardoor hij maar op een manier in het frame past.. Omdraaien zou überhaupt weinig uitmaken want dar is hetzelfde effect als het zadel in het andere gat monteren.
Toch bedankt voor de suggesties.

Zijn er misschien mensen die zadels kennen waar de voorkant van de rails wijder uitloopt? Dit zou misschien een oplossing kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jul 2012 17:30

Misschien een optie om je zadel mee ten nemen naar een fietsenmaker waar ze een groot aanbod van zadels hebben dan kun je ze naast elkaar leggen.
Campagnolo Ultra Dork

Maatje
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jul 2012 17:00

Maatje 20 jul 2012 18:49

Als ik het goed heb dan heeft PlanetX ook zadelpennen ('druppelvorm') met enkele bevestiging. Natuurlijk zuur dat je een aparte zadelpen moet bijkopen, maar misschien kan het toch een goede oplossing zijn. Ik zou even met PlanetX mailen en vragen of zij je kunnen vertellen welke past in je Exocet.

Plaats reactie