Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 jul 2012 20:52

zorba schreef:
Ernie C. schreef: Ik ben het wel met hem eens allen ik betwijfel of de bank daar ook zo over denkt.
Voor 'n paar nulletjes minder wel hoor...
Maar ze vragen juist om een paar nulletjes meer (hun budget is te klein)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 10 jul 2012 21:02

Te klein? Welke ploegen hebben meer dan 13 miljoen te besteden? Sky, Katusha, BMC. Veel meer kan ik zo niet bedenken, dus ik vraag me af of het met budget te maken heeft.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jul 2012 21:30

Over het budget kun je nog twijfelen of het hoog genoeg is, voor tourwinst zeker niet en voor het podium gaat ook moeilijk worden. maar vooral het leren winnen dat is volgens mij het grootste knelpunt bij de huidige generatie getalenteerde Nederlanders (met name de klassementsrenners van Rabo-ploeg). Laat ze eerst eens een paar jaar kleine rondjes en etappes in grote rondes winnen, daar wordt je beter van dan jaar op jaar alles op de tour gooien en dan na een week tot de conclusie komen dat het weer niet gaat lukken dit jaar.
Kijk eens naar Evans, die moest ook eerst andere koersen gaan winnen voordat hij klaar was om de tour te winnen. Hij is eerst aanvallender gaan rijden, toen is hij meer gaan winnen en dat heeft hem een stuk zelfverzekerder en besluitvaardiger gemaakt.
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 jul 2012 21:30

Sky en BMC zijn toevallig wel net de ploegen die echt voor het klassement gaan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 10 jul 2012 21:40

eelcoz schreef:
Ernie C. schreef:Net dit gelezen http://www.nrc.nl/sport/2012/07/10/leid ... rioriteit/
Ik ben het wel met hem eens allen ik betwijfel of de bank daar ook zo over denkt.
Precies, sportief gezien is dat helemaal niet zo'n slecht idee, maar de sponsor denkt er vast anders over. En die kun je geen ongelijk geven.
Volgens mij willen sporters sportief op het hoogste podium presteren en dat is en blijft voor wielrenners de tour de france.
Naar mijn mening moet een (top)wielrenner de ambitie hebben om op het hoogste podium te presteren en niet alleen maar voor de gemakkelijke weg gaan in de kleine koersen.
Daarnaast hoeft het een het ander niet uit te sluiten. Ik denk niet dat het presteren van Gesink in de tour of California ten koste hoeft te gaan van zijn prestaties in de tour de France. We moeten als Nederlanders wat meer geduld hebben met de huidige jonge generatie.

En ik kan me niet voorstellen dat de rabobank het budget gaat verhogen als de ploeg in plaats van op de tour de France zich gaat richten op de driedaagse de Panne, ronde van Asturie, Catalaanse week en de ronde van Oman.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 jul 2012 21:45

Het punt is volgens mij dat je niet meteen voor het hoogste moet gaan, maar eerst moet rijpen door ervaring op te doen in die kleinere koersen. Als je die niet kan winnen probeer dan ook de Tour niet te winnen, dat leert ons ook de aanpak van Wiggins en Sky.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 10 jul 2012 21:47

timo2.0 schreef:Het punt is volgens mij dat je niet meteen voor het hoogste moet gaan, maar eerst moet rijpen door ervaring op te doen in die kleinere koersen. Als je die niet kan winnen probeer dan ook de Tour niet te winnen, dat leert ons ook de aanpak van Wiggins en Sky.
Maar in de kleinere koersen wordt juist goed gepresteerd door de talentvolle renners van Rabobank (Gesink, Mollema en Kruijswijk). Dus aan die voorwaarde is al deels voldaan.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 jul 2012 21:48

Welke kleinere ronde is onlangs nog gewonnen door Gesink, Mollema of Kruijswijk, los van 1x Californië?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 10 jul 2012 21:52

Psies, kijk eens welke lange leerweg Hesjedal heeft afgelegd! O nee... ;)

eelcoz

eelcoz 10 jul 2012 21:53

timo2.0 schreef:Welke kleinere ronde is onlangs nog gewonnen door Gesink, Mollema of Kruijswijk, los van 1x Californië?
Eikel! ;) Inderdaad alleen Oman in 2011.

Bedoelde eigenlijk meer dat er op zich goed gepresteerd wordt in kleinere rondes (daar komt hun status als talent natuurlijk ook vandaan), maar jij had het inderdaad over winnen. ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 jul 2012 21:54

litespeed schreef:Psies, kijk eens welke lange leerweg Hesjedal heeft afgelegd! O nee... ;)
Wat het verwijt daar niet dat hij won (en De Gendt derde kon worden) omdat de echte ronderenners afwezig waren?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jul 2012 21:59

Het gaat om het winnen niet om het goed presteren.
De Giro van dit jaar had Mollema gewoon aan mee moeten doen, dat was de zwakst bezette grote ronde van de afgelopen 10 jaar en hij had een goede vorm in de klimklassiekers.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie