Koersfiets voor 15 jarige
Beste, wielrenners
Nadat ik voetbal niet meer leuk vond, ben ik het wielrennen gaan volgen. Ik woon in Exloo, waar oa het NK voor junioren heeft plaatsgevonden. Het leek me zo leuk, dat ik op de mountainbike van me vader 60/70 km per week mocht maken. Nu wil ik zelf een racefiets kopen. Minimaal Shimano 105 afgemonteerd. Mijn ogen zijn gevallen op de Giant TCR 1 (Rabo) 2012. Is dat een goeie koersfiets? Goeie fiets voor het geld? En welke kleur zal ik kiezen? Zwart/Rood of Rabo editie?
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 544/53555/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 544/53479/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg,
Rick
Nadat ik voetbal niet meer leuk vond, ben ik het wielrennen gaan volgen. Ik woon in Exloo, waar oa het NK voor junioren heeft plaatsgevonden. Het leek me zo leuk, dat ik op de mountainbike van me vader 60/70 km per week mocht maken. Nu wil ik zelf een racefiets kopen. Minimaal Shimano 105 afgemonteerd. Mijn ogen zijn gevallen op de Giant TCR 1 (Rabo) 2012. Is dat een goeie koersfiets? Goeie fiets voor het geld? En welke kleur zal ik kiezen? Zwart/Rood of Rabo editie?
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 544/53555/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 544/53479/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg,
Rick
Zeker geen slechte fiets voor het geld maar rond dat budget is heel veel vergelijkbaars te koop ook wel een aanbieding met Ultegra. Maar dit is zeker wel een goed frame.
Rabobank kleuren zou ik persoonlijk niet doen, daar komen ongelukken van Nee gewoon lekker zelf uit zoeken wat je een mooie kleur vindt, daar zou ik mij niet over laten adviseren op een forum.
Rabobank kleuren zou ik persoonlijk niet doen, daar komen ongelukken van Nee gewoon lekker zelf uit zoeken wat je een mooie kleur vindt, daar zou ik mij niet over laten adviseren op een forum.
Campagnolo Ultra Dork
Ga je gang jongen! ik zie geen prijzen, maar goed, dat is niet mijn probleem, materiaal is in orde, nu nog de maatvoering!
Het zijn dezelfde fietsen, maar dan in een ander kleurschema, correct?
Let er wel op dat je als nieuweling en junior gebonden bent aan een bepaad verzet (respectievelijk 52x16T en 52x14T).
En wat zijn de prijzen voor deze fietsen? Ik rijd zelf Giant en ik ben er erg tevreden over, maar dat zijn andere modellen dan dit (carbon).
Kwalitatief vind ik ze goed, Shimano 105 is ook een prima groep en de wielen van Giant schijnen ook goed te zijn.
Zoals dejeep al adviseert, ga even kijken naar het crankstel vooraan en vraag de dealer even naar een andere cassette.
Deze fietsen zijn, volgens de Giant website, standaard afgemonteerd met een compact crankstel (34T binnen, 50T buitenblad).
Let er wel op dat je als nieuweling en junior gebonden bent aan een bepaad verzet (respectievelijk 52x16T en 52x14T).
En wat zijn de prijzen voor deze fietsen? Ik rijd zelf Giant en ik ben er erg tevreden over, maar dat zijn andere modellen dan dit (carbon).
Kwalitatief vind ik ze goed, Shimano 105 is ook een prima groep en de wielen van Giant schijnen ook goed te zijn.
Zoals dejeep al adviseert, ga even kijken naar het crankstel vooraan en vraag de dealer even naar een andere cassette.
Deze fietsen zijn, volgens de Giant website, standaard afgemonteerd met een compact crankstel (34T binnen, 50T buitenblad).
Triple mag je toch geen wedstrijden mee rijden? En wat is het verschil tussen Compact en Dubbel? En wat adviseren jullie het verzet? Wil later graag ook wedstrijden rijden, en hier in Nederland kom je toch niet van het buitenblad af. Ja, in de bergen (vakantie) misschien is triple dan handiger of ik moet gewoon hard mogelijk door trappen op het kleinste verzet van de compact/dubbel?
Verder alvast bedankt voor het snelle reageren
Verder alvast bedankt voor het snelle reageren
Als wedstrijden gaat rijden zou ik inderdaad geen triple nemen. Een 39 of 42 binnenblad is zeker nuttig in Nederland, denk eraan dat je niet altijd voluit moet vlammen om goed te trainen.Quickzor schreef:Triple mag je toch geen wedstrijden mee rijden? En wat is het verschil tussen Compact en Dubbel? En wat adviseren jullie het verzet? Wil later graag ook wedstrijden rijden, en hier in Nederland kom je toch niet van het buitenblad af. Ja, in de bergen (vakantie) misschien is triple dan handiger of ik moet gewoon hard mogelijk door trappen op het kleinste verzet van de compact/dubbel?
Verder alvast bedankt voor het snelle reageren
Daar is voldoende over te vinden op dit forum. Als je af en toe de bergen in wilt is het misschien handig om een compact te nemen en er in Nederland een groter binnenblad op te zetten.
Campagnolo Ultra Dork
Zie FAQ: Dubbel, triple of toch compact? voor de verschillen.Quickzor schreef:En wat is het verschil tussen Compact en Dubbel?
In het kort: Een dubbel heeft meer tandjes (53x39) als een compact (50x34) voor.
Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor set tandwielltjes je achter monteert. Volgens mij moet je je gewoon even goed laten informeren door een fietsenmaker, of gewoon kiezen voor een triple, want dan zit je altijd goed, zowel in de bergen op het vlakke als in wedstrijden. Aangezien je beginner bent vallen de voordelen van een compact (gewicht, looks en flexibilietie doordat je er allerlei bladen op kan schroeven) in het niet bij het gemak van een triple.
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Je kunt bij een triple ook het kleinste blad eraf halen (gewichtswinst), en pas monteren als je de bergen in gaat!
Als je wedstrijden gaat doen op het vlakke, zou ik geen compact kiezen.
Als je wedstrijden gaat doen op het vlakke, zou ik geen compact kiezen.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.