Alles over vakanties op én met de fiets

Welke camping rondom de Mt Ventoux

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 jul 2012 22:29

rikkert schreef:
intersantos schreef:Je hebt (nog) geen kinderen? Wij hebben in Vaison-la-Romaine op camping Carpe Diem de ideale mix gehad van vakantie en fietsen.
Plek is goed, je rijd in een korte tijd naar Malaucene.

Verder is de camping groot, lawaaiig met animatie, veel caravans en huisjes, een zwembad met schoenlepelinstructie. Volgens mij niet echt wat je zoekt.
Dit is ook weer seizoens afhankelijk. Ik ben daar vorig jaar september geweest, en toen was het aangenaam rustig, een heerlijk zwembad, en prima ligging voor de Mt. Ventoux. Je fietst vlot naar Malaucene. Bedoin is iets verder, en daar kom je via een een klein colletje. Lekker inrijden!
Maar Havana als TS, wil in het seizoen. En dan geloof ik @rikkert meteen!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jul 2012 10:13

Dank voor alle reply's. In Bedoin zelf zijn drie kandidaten; La Pinède, La Garenne en Le Meneque. Voorts is er nog Les Verguettes in Villes-sur-Auzon. Ik denk dat ik ze allemaal ga bekijken en dan ter plekke een keuze maak.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jul 2012 13:23

hanz1963 schreef:
rikkert schreef:
intersantos schreef:Je hebt (nog) geen kinderen? Wij hebben in Vaison-la-Romaine op camping Carpe Diem de ideale mix gehad van vakantie en fietsen.
Plek is goed, je rijd in een korte tijd naar Malaucene.

Verder is de camping groot, lawaaiig met animatie, veel caravans en huisjes, een zwembad met schoenlepelinstructie. Volgens mij niet echt wat je zoekt.
Dit is ook weer seizoens afhankelijk. Ik ben daar vorig jaar september geweest, en toen was het aangenaam rustig, een heerlijk zwembad, en prima ligging voor de Mt. Ventoux. Je fietst vlot naar Malaucene. Bedoin is iets verder, en daar kom je via een een klein colletje. Lekker inrijden!
Maar Havana als TS, wil in het seizoen. En dan geloof ik @rikkert meteen!
klopt, mijn ervarig was ook in het seizoen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 05 jul 2012 15:15

In Villes sur Auzon heb je ook een camping Municipal. heb ik meerdere keren gestaan. Ligt aan de voet van de Gorges de la Nesque, ruime plaatsen, absoluut geen animatie, veel bomen en een zwembad aan de andere kant van de heg (gemeentelijk bad waar je paar cent voor moet betalen om te zwemmen). Is mij en mijn fietsvrienden altijd goed bevallen.
Twee weken geleden heb ik op Carpe Diem gestaan, ben bang dat het daar in het hoogseizoen erug druk zal zijn!!

PS: vergeet je niet om ook rondom de Ventoux te fietsen. Zo veel mooier dan die berg.....!!!!
Michiel

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 05 jul 2012 16:17

Belezy in Bedoin :-)

Ben daar toevallig (echt waar !) eens beland na een afdaling met MTB. Vonden ze niet leuk.
Leek me wel héél rustig en mooi uitzicht.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

prjz
Forum-lid
Berichten: 1507
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 05 jul 2012 21:41

Niet verder vertellen, maar Le Bouquier in Caromb, als je met een tent komt, voor een caravan moet je reserveren. Plaatsen voor de tenten liggen hoger onder de bomen.
Rustige camping, met zwembad en barretje. Ontzettend aardige zussen.
Caromb-Bedoin is ongeveer 10 km.
prj

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jul 2012 10:03

De weersvoorspelling in de rest van Frankrijk is dermate slecht dat het waarschijnlijk Bedoin gaat worden. Vertrek volgende week donderdag.

Iemand nog leuke routes afgezien van de Ventoux zelf? Lengte 3-4 uur.

tnieuw
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 21 mei 2007 17:04

tnieuw 13 jul 2012 10:12

Wij hebben zijn 2010 hier geweest en verbleven in een mobile home. Camping is niet groot, veel bomen, een zwembad, weinig annimatie en gerund door Nederlanders. Wij vonden dit een prima plek. Ongeveer 10 km van de voet van de Mont Ventoux en even ver naar de schitterende klim door de Gorge de la Nesque.

http://www.camping-le-ventoux.com/campi ... ovence.php" onclick="window.open(this.href);return false;

prjz
Forum-lid
Berichten: 1507
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 13 jul 2012 10:20

havana schreef:De weersvoorspelling in de rest van Frankrijk is dermate slecht dat het waarschijnlijk Bedoin gaat worden. Vertrek volgende week donderdag.

Iemand nog leuke routes afgezien van de Ventoux zelf? Lengte 3-4 uur.
Rondom de Ventoux: Villes sur Auzon, Col des Abaeilles, sault, Aurel, St. Leger, Mollans, Malaucene.
Eventueel nog iets langer door bij Savoillan over de Col des Aires te fietsen.

Ook leuk bij Beaumes De Venise naar Malaucene door de Dentelles de Montmirail.

Op de site De kale berg staan ook wacht routes, maar meer vanuit de omgeving Vaison la Romaine.
prj

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 13 jul 2012 13:35

havana schreef:De weersvoorspelling in de rest van Frankrijk is dermate slecht dat het waarschijnlijk Bedoin gaat worden. Vertrek volgende week donderdag.

Iemand nog leuke routes afgezien van de Ventoux zelf? Lengte 3-4 uur.
Kijk even op bikeplanner, blog van PFW en dan de week vanaf Pinkstermaandag, we hebben daar mooie routes gereden. Col de Murs is fantastisch, Georges en de parallel lopende klim aan de overkant etcetc.

Hebben de routes ook nog wel voor de garmin denk ik
~live fast, die young ~

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 13 jul 2012 14:42

girlinred schreef:
havana schreef:De weersvoorspelling in de rest van Frankrijk is dermate slecht dat het waarschijnlijk Bedoin gaat worden. Vertrek volgende week donderdag.

Iemand nog leuke routes afgezien van de Ventoux zelf? Lengte 3-4 uur.
Kijk even op bikeplanner, blog van PFW en dan de week vanaf Pinkstermaandag, we hebben daar mooie routes gereden. Col de Murs is fantastisch, Georges en de parallel lopende klim aan de overkant etcetc.

Hebben de routes ook nog wel voor de garmin denk ik
http://www.bikeplanner.com/index.php?mo ... g&name=PFW

Je kunt de tracks op bikeplanner ook aanpassen en downloaden in verschillende formaten, ook voor de garmin (origele bestanden heb ik ook nog wel).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jul 2012 14:44

Top, thx daar kom ik wel uit!

Helaas crashen al mn iDevices op die link... Hopelijk doet de Macbook het thuis beter..

Plaats reactie