Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Schoenen 2011

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 05 okt 2010 00:14

Otje 2 schreef:Pasvorm lijkt veel op de oude nike's (ook uit de DMT fabriek).......dus die gaan mij niet lekker zitten.


Hoe weet je dat van die pasvorm ? Ze zijn nog niet eens officieel op de markt toch?

Het is even afwachten wat de importeur er van gaat maken, maar ze kosten volgens mij een klein vermogen. (Eur 200+ tot 350 afhankelijk van type) Maar ja dat kosten veel andere top race schoenen ook.

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 05 okt 2010 01:06

Gustav Sport schreef:Zover nu bekend is, komen de Fizik schoenen niet op de Nederlandse markt. Tot nu toe geven zowel AGU als Juncker (de importeurs van Fizik) aan, dat ze de schoenen niet gaan voeren.

Zelfde probleem als Giro. Deze komen waarschijnlijk ook niet op de Nederlandse markt. Beide merken komen voor 2011 met een mooie schoenen collectie, maar (nog) niet beschikbaar in Nederland.


In het weekend bij Roelofs in Arnhem geweest, hij gaf aan de fizik schoenen in het assotiment op te nemen. Ze hadden nog niets staan maar dat zal wel een kwestie van tijd zijn denk ik.

Hij heeft heen prijzen genoemd maar gaf wel aan dat ze in de hoge prijsklasse zitten. Ver boven mijn budget dus...
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 05 okt 2010 11:13

bosna schreef:de nieuwe kleuren van DMT staan nu ook op de site.

iemand al iets nieuws van Lake gezien?


Jazeker:

http://road.cc/content/news/24561-sneak ... x331-shoes

http://road.cc/category/image-galleries ... shoes-2011
Afbeelding

anjet59
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2010 13:21

anjet59 05 okt 2010 13:37

Ik heb een zoon van 10 met hele kleine voeten. Is net met Veldrijden begonnen. Wie weet waar ik MBT schoenen kan krijgen in maat 34, geschikt voor SPD pedalen? Ik heb stad en land afgebeld maar tot op heden geen resultaat.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 okt 2010 13:58

Vraag me af of een kind van 10 nu wel zo nodig SPD pedalen in 't veld moet hebben. Waarschijnlijk is hij zelfs nu nog sneller af met gewone schoenen. Misschien heeft Roseversand wel wat in zulke kleine maatjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 06 okt 2010 16:37

anjet59 schreef:Ik heb een zoon van 10 met hele kleine voeten. Is net met Veldrijden begonnen. Wie weet waar ik MBT schoenen kan krijgen in maat 34, geschikt voor SPD pedalen? Ik heb stad en land afgebeld maar tot op heden geen resultaat.


Zie PM
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 12 feb 2011 15:23

nikos_bont schreef:Wat moeten die Fizik schoenen ongeveer gaan kosten?


Ik heb ze zojuist gepast bij Remco's Cycle Service in Bleiswijk.
Er zijn speciale damesschoenen. Ik moet zeggen....ze zitten geweldig, een lichtgewicht schoentje van leer. Kosten € 240.

Ik heb altijd Sidi's maar de Fizik is een gedegen concurrent voor mij. Ik sluit niet uit dat ik een paar (rode) koop.

En eind maart komt er een versie met een speciale orthopedische binnenzool. Die zolen gaan overigen ook los verkocht worden

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 14 feb 2011 16:32

Trudie schreef:
nikos_bont schreef:Wat moeten die Fizik schoenen ongeveer gaan kosten?


Ik heb ze zojuist gepast bij Remco's Cycle Service in Bleiswijk.
Er zijn speciale damesschoenen. Ik moet zeggen....ze zitten geweldig, een lichtgewicht schoentje van leer. Kosten € 240.

Ik heb altijd Sidi's maar de Fizik is een gedegen concurrent voor mij. Ik sluit niet uit dat ik een paar (rode) koop.
Sidi en Fizik zijn ongeveer tegenpolen. Fizik heeft een zeer brede leest en Sidi een tamelijk smalle; dus of de ene, of de andere is geschikt voor je en switchen tussen die twee doe je niet zo maar.
De R3 heeft een adviesprijs van 240, de R1 een adviesprijs van 340.

Ik heb mezelf net blij gemaakt het het topmodel van Gaerne (de carbon G. Mythos plus), veel beter dan mijn oude sidi's: anti-slip in hiel, betere inlegzool, betere polstering op de schoenlip.

:D
Afbeelding

johnnieb
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 15 mar 2008 01:54
Locatie: warmenhuizen

johnnieb 19 feb 2011 00:15

Ik heb mezelf net blij gemaakt het het topmodel van Gaerne (de carbon G. Mythos plus),

He Loos,waar heb je de Gaerne's gekocht,en hoe vallen de maten.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 19 feb 2011 19:33

Loos schreef:
Trudie schreef:
nikos_bont schreef:Wat moeten die Fizik schoenen ongeveer gaan kosten?


Ik heb ze zojuist gepast bij Remco's Cycle Service in Bleiswijk.
Er zijn speciale damesschoenen. Ik moet zeggen....ze zitten geweldig, een lichtgewicht schoentje van leer. Kosten € 240.

Ik heb altijd Sidi's maar de Fizik is een gedegen concurrent voor mij. Ik sluit niet uit dat ik een paar (rode) koop.
Sidi en Fizik zijn ongeveer tegenpolen. Fizik heeft een zeer brede leest en Sidi een tamelijk smalle; dus of de ene, of de andere is geschikt voor je en switchen tussen die twee doe je niet zo maar.
De R3 heeft een adviesprijs van 240, de R1 een adviesprijs van 340.

Ik heb mezelf net blij gemaakt het het topmodel van Gaerne (de carbon G. Mythos plus), veel beter dan mijn oude sidi's: anti-slip in hiel, betere inlegzool, betere polstering op de schoenlip.

:D


Dat was me bij het passen niet opgevallen. Het eerste wat me opviel was dat ik erin schoot als een slof. Dat ze breed waren is me niet opgevallen. Maar dat komt denk ik omdat ik helemaal geen nieuwe schoenen nodig heb en dus niet echt serieus gepast heb.
Wel goed om te weten! Thnx!

tutti
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 jun 2008 23:49

tutti 19 feb 2011 22:45

Loos schreef:
Trudie schreef:
nikos_bont schreef:Wat moeten die Fizik schoenen ongeveer gaan kosten?


Ik heb ze zojuist gepast bij Remco's Cycle Service in Bleiswijk.
Er zijn speciale damesschoenen. Ik moet zeggen....ze zitten geweldig, een lichtgewicht schoentje van leer. Kosten € 240.

Ik heb altijd Sidi's maar de Fizik is een gedegen concurrent voor mij. Ik sluit niet uit dat ik een paar (rode) koop.
Sidi en Fizik zijn ongeveer tegenpolen. Fizik heeft een zeer brede leest en Sidi een tamelijk smalle; dus of de ene, of de andere is geschikt voor je en switchen tussen die twee doe je niet zo maar.
De R3 heeft een adviesprijs van 240, de R1 een adviesprijs van 340.

Ik heb mezelf net blij gemaakt het het topmodel van Gaerne (de carbon G. Mythos plus), veel beter dan mijn oude sidi's: anti-slip in hiel, betere inlegzool, betere polstering op de schoenlip.

:D


Als ik de Fizik schoenen zie, kan ik me moeilijk voorstellen dat ze "erg breed" zijn. Past ook niet echt bij de reacties die je op fora en Facebook van bijv. Lohman fietsen in Amsterdam ziet.
Heb je ze zelf gepast of moet ik gelet op het feit dat je Sidi's had concluderen dat je zelf erg smalle voeten hebt?
Better do it right once

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 20 feb 2011 11:10

Ik heb inderdaad smalle voeten.

Plaats reactie