Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Drink jij koffie onderweg?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 03 sep 2010 08:44

Dit valt wel op op de voorpagina van je krantje!

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/7219731 ... horsen.ece
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 03 sep 2010 09:01

Is voor mij de reden om niet lid te worden van de lokale tourclub. Vind het best om vooraf en/of achteraf koffie te drinken maar zeker niet halverwege een rit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 sep 2010 09:26

Afbeelding
"En waarom mag u van het bestuur dan geen koffie drinken onderweg?"
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 03 sep 2010 09:45

Ik ben uit een club gegaan omdat die de gewoonte hadden, bij een tocht van boven de 100 km, onderweg te stoppen. Achteraf vind ik het zeer aangenaam om met de fietsvrienden iets te drinken. Maar tijdens vind ik dit zeer vervelend.

Als je aansluit bij een club moet je de regelementen respecteren. Als die enkelingen dan toch willen stoppen dan moeten ze maar onder elkaar gaan fietsen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 sep 2010 10:34

Gezellige boel daar!

Regeltjes zijn regeltjes en we hebben ze zelf bedacht en als jij je daar niet aan houdt, gaan we lekker moeilijk doen. Oh,.... wat zijn we blij met onze regeltjes. Want als er geen regeltjes zouden zijn, dan konden we nergens ruzie over maken.

Wat een stelletje azijnpissers zeg!
Live fast; die young. mijn blog

oyah
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 19 aug 2006 03:18

oyah 03 sep 2010 10:39

Voor dit probleem? Oploskoffie (in de bidons).
Fiets... ook eens 11 speed!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2010 10:42

KRABBENDIJKE - Het is hommeles bij toerclub De Trappers uit Krabbendijke.

Het bestuur dreigt drie leden te schorsen, omdat ze tijdens de wekelijkse fietstocht onderweg stoppen voor een bakje koffie.

De regels van de club zeggen dat er niet gestopt mag worden. "Met een paar mensen doen wij dat toch", zegt Adri de Schipper. "De rest van de leden rijdt dan door. Zij hebben er helemaal geen problemen mee, maar het bestuur kennelijk wel."

Volgens De Schipper zijn de koffiestops jarenlang gedoogd. "Ik vind het jammer dat het bestuur de zaken nu zo op scherp zet." In een brief aan de drie leden stelt het bestuur dat ze een schorsing nog kunnen voorkomen als ze nu beloven voortaan niet meer te stoppen. "Dat ben ik niet van plan", zegt De Schipper. Hij hoopt dat er nog een oplossing gevonden kan worden.

In de brief schrijft het bestuur dat het stoppen voor een bakje koffie ingaat tegen het principe 'samen uit, samen thuis', dat de club hanteert. Andere leden zouden wegblijven of een andere groep kiezen door het gedrag van de drie berispte leden. De voorzitter van De Trappers wil niet nader ingaan op de kwestie.
Wat een grap. Heb nog even gekeken of het geen oud artikel was van begin april....

Waarschijnlijk speelt er veel meer, maar wordt dat niet verteld. Ik vind het niet sociaal om met z'n drieen iets anders te doen dan de rest van de vereniging waar je lid van bent geworden, maar om dan zo te reageren....
Less is bore

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 03 sep 2010 11:19

Zal toch wel meer spelen dan dit, anders is het wel erg kinderachtig. Maar goed, ik vind ook dat je je als lid moet aanpassen aan de groep, daar heb je tenslotte mee ingestemd, wil je dat niet dan heb je bij zo'n club ook niet veel te zoeken.

Vind het prima om met de club koffie te drinken ergens, maar mag wat mij ook wat later in de rit, nog dichter bij huis. Zijn ook dagen met veel regen waar men toch gaat stoppen, dan fiets ik toch door naar huis, kan toch niet gezond zijn om dan te stoppen.

gast
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:15

gast 03 sep 2010 11:48

Dan maak je toch gewoon een koffiegroep en een niet-koffiegroep ? Dan voldoen ze meteen aan het principe samen uit-samen thuis.

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 03 sep 2010 12:13

Meen je niet :o

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 03 sep 2010 12:14

[quote="gast"]Dan maak je toch gewoon een koffiegroep en een niet-koffiegroep ? Dan voldoen ze meteen aan het principe samen uit-samen thuis.[/quote]

+1

Wij doen dit uit principe al jaren niet meer, uit eigen ervaring is het ook niet 'fiets'bevordelijke voor het verloop van de rest van de tocht.

We drinken gezamelijk koffie iedere eerste zondag van de maand 'na' de rit, en dat is dan ook heel gezellig.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 03 sep 2010 13:21

Lol, dat bericht.
Maar ik stop zelf niet onderweg voor (lange) koffiestops etc. Afkoelen, op gang komen etc. zie ik echt niet zitten.
Uitzondering is in het voorjaar als ik lange zwerftochten in Gran Canaria of Tenerife maak, maar dan is het ook vakantie...............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie