Gps tijdens fietsen
- Hans Verstegen
- Forum-lid
Mijn fietstochten worden geregistreerd door een app op mijn IPhone 3GS (Runkeeper en Strava), zodat ik 's avonds kan zien welke route ik gefietst heb.
Mijn tochten worden echter zó lang waardoor de accu van de IPhone het niet meer volhoudt: halverwege de route houdt hij er mee op. Om stroom te sparen zijn energie-slurpers op de IPhone uitgeschakeld, maar dat helpt niet afdoende. Zelfs een extra externe accu biedt geen uitkomst: Als de IPhone door de externe accu wordt opgeladen werkt zijn gps-functie niet meer.
Weet iemand hoe ik mijn (langdurige) fietstochten toch kan registreren?
Mijn tochten worden echter zó lang waardoor de accu van de IPhone het niet meer volhoudt: halverwege de route houdt hij er mee op. Om stroom te sparen zijn energie-slurpers op de IPhone uitgeschakeld, maar dat helpt niet afdoende. Zelfs een extra externe accu biedt geen uitkomst: Als de IPhone door de externe accu wordt opgeladen werkt zijn gps-functie niet meer.
Weet iemand hoe ik mijn (langdurige) fietstochten toch kan registreren?
-
- Forum-lid HC
Garmin Edge 800 of 500. Anders Bryton. Even de zoekfunctie van het forum gebruiken en je zie voor en tegens Garmin vs Bryton.
What makes the boat go faster?
- Hans Verstegen
- Forum-lid
O ja, was vergeten te zeggen dat ik niet zomaar een grote zak met geld achter de hand heb
(dank Dexter!)

-
- Forum-lid HC
Dan moet je eens naar de Bryton kijken. Aanbiedingen via de duitse webshops in de gaten houden of 2e hands via dit forum. Goedkoper dan de Bryton is er momenteel niet echt.Hans Verstegen schreef:O ja, was vergeten te zeggen dat ik niet zomaar een grote zak met geld achter de hand heb(dank Dexter!)
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
Je kunt je Iphone ook van 3G afhalen (of zelfs netwerk uitzetten) en dan ben je ook grotendeels klaar, tenminste voor ritten tot 200 km. Heb afgelopen zondag nog de Sallandse heuvelentocht gefietst en had na aankomst nog 78% batterij over. Ik weet het nog zo nauwkeurig omdat ik dat wel erg goed goed vond voor m'n Iphone 4s en die staat niet echt bekend om z'n top batterij.
- Hans Verstegen
- Forum-lid
Bedankt Jan, dat was de tip die ik zocht! Ga het vandaag proberen.
Vliegtuigmodus heet dat bij de iPhone. Gebruik het 's nachts altijd.
Overigens kun je ook nog overwegen je accu te laten vervangen, dat kost ook de wereld niet. Bij de belturk op de hoek voor een paar tientjes heb je een originele nieuwe Apple-accu.
Overigens kun je ook nog overwegen je accu te laten vervangen, dat kost ook de wereld niet. Bij de belturk op de hoek voor een paar tientjes heb je een originele nieuwe Apple-accu.
- Hans Verstegen
- Forum-lid
Helaas, pindakaas: de accu van de IPhone was na drie uur leeg. Zelfs met het netwerk uitgeschakeld. En van een nieuwe accu van de 3Gs heb ik geen hoge verwachtingen: na 5 uur houdt deze ermee op. Ik ga nog even wikken en wegen... 

- Hans Verstegen
- Forum-lid
@Loos, lijkt me een prima optie, dank voor de tip!
-
- Forum-lid
Ik gebruik zelf vaak Mapmyride om de route na de tijd te taggen. Moet je je wel kunnen herinneren wat je gefietst hebt, maar is een goedkoop alternatief voor Endomondo, etc.