Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 apr 2012 10:14

@Robson: als geld geen rol speelt, misschien een setje "Lightweight Obermayer Special Edition Carbon" wielen, die heb je al voor zo een 4500euro dacht ik ;-)

Robson
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 apr 2012 09:25
Locatie: Oss

Robson 20 apr 2012 10:44

Dat ik meer centen heb dan kennis van fietsen klopt maar dat wil niet zeggen dat ik overal bevestiging voor zoek, was gewoon benieuwd hoe jullie zo'n mooie fiets zouden opbouwen, tuurlijk weet ik wel wat ik mooi vind,maar mooier is niet altijd beter dus vandaar mijn vraag over het opbouwen, jullie hebben daar toch meer ervaringen mee dan ik.
Pinarello Dogma2 WRC

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 apr 2012 10:50

@Robson: indien je niet met tubes wilt rijden, misschien eens de nieuwe Bullet wielen van Campa bekijken, de Ultra versie kan je krijgen in zwart-wit, dit zou goed passen bij de kleurstelling van jou Dogma.
Misschien een setje van 50mm. Of anders een 50mm wiel vooraan en een 80mm wiel achteraan, zou wel stoer zijn.

Robson
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 apr 2012 09:25
Locatie: Oss

Robson 20 apr 2012 10:59

Als we gaan praten over liefhebber zijn van Pinarello ben ik dat wel degelijk, fiets was besteld bij een Pina dealer en geen dozenschuiver, daar was mij beloofd dat de fiets een levertijd had van 8 weken, na 3 weken belde hij me op en vertelde dat er nog 21 weken bijkwamen, toen ben ik gaan mailen met pinarello en kon de fiets binnen 6 weken komen ophalen in treviso, dus ben je dan liefhebber of niet??????
Pinarello Dogma2 WRC

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 20 apr 2012 11:07

Robson schreef:Als we gaan praten over liefhebber zijn van Pinarello ben ik dat wel degelijk, fiets was besteld bij een Pina dealer en geen dozenschuiver, daar was mij beloofd dat de fiets een levertijd had van 8 weken, na 3 weken belde hij me op en vertelde dat er nog 21 weken bijkwamen, toen ben ik gaan mailen met pinarello en kon de fiets binnen 6 weken komen ophalen in treviso, dus ben je dan liefhebber of niet??????

Nee, sorry het verband tussen liefhebber zijn van Pina en ophalen ontgaat mij volledig :roll:

Kom eens met specifiekere wensen van jou kant: bijvoorbeeld wielset (budget, gewicht, looks et cetera)

Ik zou er in ieder geval geen Stealth Pro op monteren, dit doet afbreuk aan de opbouw. Maar goed, jij gaat er op fietsen, niet ik.
Addict R1

insani
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 jun 2010 19:38

insani 20 apr 2012 19:40

Ongelooflijk die reacties van sommige mensen! Hij vraagt gewoon raad, niet om te beginnen lullen over of hij het nu waard is of niet om met pinarello te rijden, liefhebber is of niet.... Als je het niet kan verdragen dat hij zich zo een fiets kan veroorloven reageer er dan niet op! Man man man........
koga miyata full pro carbolite

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 20 apr 2012 20:04

Robson schreef:Beste pinarello liefhebbers,

Ik heb een nieuwe dogma2 frameset besteld en wil deze fiets zelf laten opbouwen, kunnen jullie met alle ervaring helpen met sommige keuzes.
Zelf twijfel ik over sommige onderdelen, bijv. dura ace/super record ti , cosmic carbon sle/ffwd f6r in kleur zwart/wit voor draadbanden en een stuur uit een stuk of los van elkaar maar wel met een platte bovenkant. De fiets is helemaal zwart met witte letters (cavendish uitvoering)
Ik zou het leuk vinden om jullie reacties hierop te lezen.

ik zou kiezen wat je mooi vindt.
aangezien je aangeeft dat je frame een cav uitvoering is, is het misschien leuk om DA erop te zetten omdat sky er ook mee rijdt?
mijn mening zou zijn campa met ffwd wielen of eventueel bora's als je budget dat toelaat.

zoek anders wat voorbeeld fotos op internet met pina's die campa en DU zijn afgemonteerd etc, misschien kan je dan makkelijker een keuze maken.
het blijft tenslotte jou fiets, dus je moet er 100% achterstaan over hoe je de fiets afmonteerd
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Robson
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 apr 2012 09:25
Locatie: Oss

Robson 20 apr 2012 22:03

@insani bedankt, ik proef hier wel een sfeertje van afgunst onder de mensen en race-niek campa is idd mooi, ook de ffwd velgen in zw/wit mogen er zijn, het liefste zou ik bora ultra's hebben maar wil zelf geen tubes.
Compleet afgemonteerd met dura ace heb ik al op foto maar ik vind het cranckstel van campa toch mooier.
Pinarello Dogma2 WRC

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 20 apr 2012 22:49

insani schreef:Ongelooflijk die reacties van sommige mensen! Hij vraagt gewoon raad, niet om te beginnen lullen over of hij het nu waard is of niet om met pinarello te rijden, liefhebber is of niet.... Als je het niet kan verdragen dat hij zich zo een fiets kan veroorloven reageer er dan niet op! Man man man........
Volgens mij is het van de meeste niet zo zeer de bedoeling om antwoord te krijgen op de vraag of iemand een liefhebber is of niet maar vind men het vreemd dat iemand een duur frame koopt en geen idee lijkt te hebben welke onderdelen hij erop wil hebben.

Een dogma koop je niet snel als eerste fiets dus je zou ervaring moeten hebben met eaa, Campa of Shimano blijft een persoonijke keuze maar dura-ace Di2 lijkt mij een goede keuze. Daarbij een setje ffwd of DA C50 wielen, crank en stuur van Most en je hebt echt een mooie fiets.

Succes met de keuze.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 21 apr 2012 01:41

Robson schreef:Als we gaan praten over liefhebber zijn van Pinarello ben ik dat wel degelijk, fiets was besteld bij een Pina dealer en geen dozenschuiver, daar was mij beloofd dat de fiets een levertijd had van 8 weken, na 3 weken belde hij me op en vertelde dat er nog 21 weken bijkwamen, toen ben ik gaan mailen met pinarello en kon de fiets binnen 6 weken komen ophalen in treviso, dus ben je dan liefhebber of niet??????
Dan ben je de eerste persoon die waarven ik hoor dat je een frame ophaalt bij Pinarello zelf. Ik neem aan dat je hier uitgebreid foto's van maakt en hier op het forum post

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 apr 2012 08:19

Robson, volgende keer eerst door de ballotagecommissie van de Pinarijders, dit zijn nl allen zeer grote kenners van materiaal, anders toch maar op zoek naar een ander merk. 8-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 apr 2012 08:26

*evil modus*een Trek ofzo*evil modus* ;-)
Less is bore

Plaats reactie