Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 11 apr 2012 22:56

benvdv schreef:@Buzz. Ik ben van plan om aankomend weekend jouw route geplaatst op 23 maart te fietsen alleen hoe om kan ik hem het beste fietsen (in de Eifel) je route zegt met de klok mee alleen die Steinchen mauer rijd ik liever omhoog
Sorry, ik begrijp het even niet. Welke route bedoel je...?
Op 23 maart heb ik geen route geplaatst.
De Steinchen Mauer zit niet in de Eifel/Ardennen-route. Zie bericht van 24 maart.
De Steinchen Mauer zit wel in de Monschau-route, die tegen de klok in is uitgestippeld. Zie bericht van 26 maart.

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 11 apr 2012 23:03

Excuus, het was 24 maart, ik heb inmiddels ook een Monschau variant gemaakt met de Steinchen Mauer, Tnx! Nog beperkte streetview in Duitsland dus jouw straatkennis is meer dan welkom!
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 11 apr 2012 23:51

@buzz: Zeer fraaie plaatjes ;)

Weet iemand een goede camping in de omgeving Heimbach/Simmerath/Monschau?

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 12 apr 2012 01:11

soffatti schreef:@buzz: Zeer fraaie plaatjes ;)
Yep, geen slecht debuut van m'n nieuwe cameraatje, hè. ;)
benvdv schreef:Excuus, het was 24 maart, ik heb inmiddels ook een Monschau variant gemaakt met de Steinchen Mauer, Tnx! Nog beperkte streetview in Duitsland dus jouw straatkennis is meer dan welkom!
Aha, oké. Nou, voor de volledigheid heb ik deze Eifel/Ardennen-route — met daarin de Steinchen Mauer — getekend. De Eifel-lus wordt dan dus tegen de klok in gereden. Totaal 135km en 2000hm.

8-) Ziet er ook best verleidelijk uit, hè...

Afbeelding

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 11 mei 2012 19:45

Ik ben deze week een weekje weg geweest met vrouw en kind en schoonouders(bedankje voor een dag per week opvang ;-), we zaten in een prachtig wellness huisje in Ovifat nabij Robertville.

Om niet te veel tijd per dag weg te zijn heb ik een aantal kleinere rondjes gedaan en een keer een langere van rond de 80 waarbij ik veel inspiratie van de eerdere postings in dit topic heb gehaald.

Zaterdag: 30km directe omgeving Ovifat richting Waimes verkend.
Zondag: 50km van Ovifat via bospad naar Kalterberg waar ik een rondje in Duitsland tegen klok in over Monchau, Muntzening heb gemaakt. dank voor de bospad tip.
Maandag: 25km Rondje Ovifat, Walk, Malmedey, Ovifat. Rondje zelf is korter maar ik was met mijn schoonpa op pad dus ik ben een paar keer naar de top gefietst en terug naar hem.
Dinsdag: 40km lussen over de heuvels om het stuwmeer van Robert vile.
Donderdag lange lus
Afbeelding

Ik moet zeggen dat het een prachtige omgeving is met mooie klimmen die elkaar vlot opvolgen verder kan ik alleen zeggen dat de asfalt kwaliteit in België zeer wisselend is.
enjoy the ride

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 12 mei 2012 14:22

Hallo,

Wij gaan begin juni ook een weekend richting Eifel. Voor de zaterdag ben ik nu bezig om een route te plannen voor 4 man, waarvan er 2 nog niet veel kilometers in de benen hebben. Zelf dacht ik dus in eerste instantie om een rondje van 100 km te plannen. Onze standplaats is Felser. Zouden jullie eens kunnen kijken naar de volgende route? Met name vraag ik me af of het stuk langs het meer tussen Schmidt en Woffenbach goed te fietsen is. Het alternatief de L246 blijven volgen naar Steckenborn is een stuk meer klimmen.
http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=394417" onclick="window.open(this.href);return false;

2e vraag die ik heb. Waar ligt de langste klim in deze regio?

Groeten Tino
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

nikos
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:49

nikos 12 mei 2012 16:12

Voor een overzicht van beklimmingen in de Eifel, kijk 's op deze site:

http://www.quaeldich.de/regionen/eifel/paesse/?order=HD" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze staan gerangschikt op hoogtemeters; grootste verschil is 413m.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 12 mei 2012 19:14

cannae schreef:...Ik moet zeggen dat het een prachtige omgeving is met mooie klimmen die elkaar vlot opvolgen. Verder kan ik alleen zeggen dat de asfalt kwaliteit in België zeer wisselend is.
Over het algemeen is het wegdek van drukke verkeerswegen in de Ardennen niet al te best. De routes in dit topic die (gedeeltelijk) door de Ardennen gaan, zijn in ieder geval prima te doen. (Geldt ook voor de routes in het Stavelot-topic en het Büllingen-topic.)
tinoh schreef:...Zouden jullie eens kunnen kijken naar de volgende route? Met name vraag ik me af of het stuk langs het meer tussen Schmidt en Woffenbach goed te fietsen is. Het alternatief de L246 blijven volgen naar Steckenborn is een stuk meer klimmen...
De strook langs de Rursee tussen Schmidt (Eschauel) en Woffelsbach is deels onverhard (en overbrugt 50hm minder dan via Steckenborn naar Woffelsbach) . De B258 tussen Imgenbroich, Monschau en Schönescheiffen is een drukke verkeersweg (max 100km/u), grotendeels zonder fietspad. Ook de Bundesstraße tussen Schleiden, Gemünd en Wolfgarten is niet zo'n fijne weg om te fietsen.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 12 mei 2012 23:34

buzz schreef:
tinoh schreef:...Zouden jullie eens kunnen kijken naar de volgende route? Met name vraag ik me af of het stuk langs het meer tussen Schmidt en Woffenbach goed te fietsen is. Het alternatief de L246 blijven volgen naar Steckenborn is een stuk meer klimmen...
De strook langs de Rursee tussen Schmidt (Eschauel) en Woffelsbach is deels onverhard (en overbrugt 50hm minder dan via Steckenborn naar Woffelsbach) . De B258 tussen Imgenbroich, Monschau en Schönescheiffen is een drukke verkeersweg (max 100km/u), grotendeels zonder fietspad. Ook de Bundesstraße tussen Schleiden, Gemünd en Wolfgarten is niet zo'n fijne weg om te fietsen.
Ok dan wordt het dus gewoon via Steckenborn. Voor de weg bij Monschau heb ik al een alternatief gevonden. Heb je nog een advies voor de Bundesstrasse tussen Schleiden en Gemund? De L105/L204 of via Herhahn
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 mei 2012 01:09

tinoh schreef:Ok dan wordt het dus gewoon via Steckenborn. Voor de weg bij Monschau heb ik al een alternatief gevonden. Heb je nog een advies voor de Bundesstrasse tussen Schleiden en Gemund? De L105/L204 of via Herhahn
Via deze route zou je vanuit Felser naar Heimbach kunnen fietsen. Een rustige, alternatieve route van Monschau richting Schönescheiffen is er eigenlijk niet.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 mei 2012 12:29

@Tinoh: Om een idee te geven van een relatief rustige variant, kan je eens kijken naar deze Felser-Rursee-Felser (100km en 1700hm). Die route is met de klok mee getekend. Er zit weliswaar nog een stukje Bundesstraße in (van Herhahn richting Einruhr), maar dat wordt dan voornamelijk in dalende lijn gereden, dus dat duurt niet zo lang.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 13 mei 2012 14:45

Dat is ook een mooie route. Thanks Buzz!!!
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Plaats reactie