Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rugzak

stefan1509
Forum-lid

stefan1509 13 mar 2012 23:41

Voor de iets langere (dag)tochten ben ik op zoek naar een kleine rugzak waarin ik wat extra eten/bidons/fototoestel/arm-, beenwarmers kan stoppen. Liefst waterdicht. Waterreservoir is niet nodig. Wat is een goede keuze? Waar moet ik op letten? Hoeveel liter zou genoeg zijn?

Bedankt alvast
Pinarello Dogma 2 - Dura Ace Di2 - FFWD F6r

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 14 mar 2012 01:55

Regel 27, http://www.bartape.nl/?page_id=1189" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Allard

Panic
Forum-lid

Panic 14 mar 2012 07:10

Ik heb recent een The North Face Litho 18 aangeschaft. Compact uiterlijk, maar van binnen ruim genoeg om spullen mee te nemen op een dagtocht.
90% van bovenstaande regels lap ik dan ook met plezier aan mijn laars. :lol:

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 14 mar 2012 11:10

Nee, nu is regel 27 het enige punt waar ik niet aan voldoe. Rugzakken horen cool te zijn omdat ze niet aerodynamisch zijn waardoor je kan zeggen dat je harder traint omdat je meet luchtweerstand en gewicht hebt. Vooral als je dan alsnog iedereen eruit klimt. :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

nikkib
Forum-lid

Gebruikersavatar nikkib 14 mar 2012 11:39

Voor het woon-werk verkeer en tochten zoals HvH-DH gebruik ik deze: http://www.decathlon.nl/NL/diosaz-17-raid-68621316/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vast niet de allermooiste etc., maar wel praktisch, goedkoop en hij gaat al twee jaar mee (met intensief gebruik).
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

wtosser
Forum-lid

wtosser 14 mar 2012 12:13

stefan1509 schreef:Voor de iets langere (dag)tochten ben ik op zoek naar een kleine rugzak waarin ik wat extra eten/bidons/fototoestel/arm-, beenwarmers kan stoppen. Liefst waterdicht. Waterreservoir is niet nodig. Wat is een goede keuze? Waar moet ik op letten? Hoeveel liter zou genoeg zijn?

Bedankt alvast
Waterdicht zal je niet snel vinden, veel rugzakken hebben wel een regenhoes die in een klein vak onderaan weggewerkt is. Verder zou ik een tas zoeken met veel verschillende compartimenten, als je dan veel verschillende kleine dingen meeneemt gaat ze niet schuiven in het hoofdcompartiment, wat zowel vervelend is tijdens het fietsen (ivm gewichtsverdeling) en ook lastig om dingen terug te vinden. Ik vind zelf de straps rond heup en borst ook erg belangrijk voor het comfort.

Deuter en Vaude maken erg mooie fietsrugzakken. Evoc is wat minder bekend, maar vind ik persoonlijk erg mooi en praktisch. 15 tot 20 liter zou meer dan genoeg moeten zijn.
Laatst gewijzigd door wtosser op 14 mar 2012 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 14 mar 2012 14:26

De Camel back M.U.L.E. is een goede optie, ik gebruik de water zak ook bijna nooit.

Verder is hij aardig water dicht en heeft hij twee banden waarmee hij om de borst en de buik vast gezet kan worden zodat hij niet schuift verde is hij niet heel groot maar wel groot genoeg waarbij handig is ingedeeld in meerder compartiment. Verder kun je middels een viertal spanbanden de inhoud beperken/vastzetten waardoor deze niet gaat schuiven, wel zo prettig als je lange tochten gaat doen want niets is irritanter dan een continue schuivende rugzak inhoud.
enjoy the ride

stefan1509
Forum-lid

stefan1509 14 mar 2012 16:10

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Mochten jullie nog andere suggesties hebben dan hoor ik het graag.
Wanneer dragen jullie die rugzakken? Tochten > 100 km?

@beren040 lol, zal die regels nog eens goed nalezen.... ;)
Pinarello Dogma 2 - Dura Ace Di2 - FFWD F6r

eelco_87
Forum-lid

eelco_87 14 mar 2012 18:51

Ik heb een Osprey talon 22. Bevalt prima, ergonomie is top voor fietsen.
Gebruik niet zozeer voor lange tochten, maar wel als ik naar school ga (Dordrecht - Delft) of naar vrienden en daar blijf overnachten.
Cool of niet cool, ik fiets niet altijd rondjes dus gebruik ik een rugzak.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 mar 2012 19:21

stefan1509 schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe. Mochten jullie nog andere suggesties hebben dan hoor ik het graag.
Wanneer dragen jullie die rugzakken? Tochten > 100 km?

@beren040 lol, zal die regels nog eens goed nalezen.... ;)
Nooit, je kan genoeg in je achterzakken proppen, doe je 't reserve bandje in een zadeltasje. Een rugzak neem ik alleen mee als ik ergens anders blijf slapen of als ik op de fiets naar een koers ga (droge kleding).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 14 mar 2012 20:43

Ik gebruik mijn rugzak alleen voor woon-werk, dan kan ik mijn brood meenemen en soms andere kleding.

Voor lange tour tochten daarvoor gebruik ik hem niet omdat ik dan alles in mijn achter zakken stop of in het zadel tasje.
enjoy the ride

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 14 mar 2012 21:34

Gebruik mijn rugzak (Vaude ) alleen voor mijn werk. Dit is mijn vierde rugzak (daarvoor altijd goedkope gekocht) maar dit is de beste koop tot nu toe van alle rugzakken.
Kijk eens op http://www.vaudetassen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

Plaats reactie