Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

kennya
Forum-lid

kennya 25 feb 2012 18:15

Vandaag een tochtje vanuit Ochten gedaan. Niet al te boeiende rit, maar toch heerlijk om bij 10C en een zonnetje weer op de fiets te mogen zitten. Veel lek gezien onderweg en nog iemand die vlak voor ons een GPS-toestel verloor, die vervolgens direct plat werd gereden door een passerende auto. Beetje zuur!

burningtyre
Forum-lid

burningtyre 25 feb 2012 18:40

kennya schreef:Vandaag een tochtje vanuit Ochten gedaan. Niet al te boeiende rit, maar toch heerlijk om bij 10C en een zonnetje weer op de fiets te mogen zitten. Veel lek gezien onderweg en nog iemand die vlak voor ons een GPS-toestel verloor, die vervolgens direct plat werd gereden door een passerende auto. Beetje zuur!
Heb em ook gereden, vond hem ook niet al te bijzonder. Jammer dat ze niet wat meer klimmetjes in de buurt van Rheden opgezocht hebben (grebbeberg e.d.)
Inderdaad zeer veel mensen met lek zien staan langs de kant..

toontje68
Forum-lid

toontje68 25 feb 2012 19:17

Vandaag rondje Zeelandbrug gereden voor de eerste keer van dit jaar met z'n drieën. 129 km om precies te zijn..
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2012 19:18

Vandaag de eerste 100 vh jaar gereden. Ging eigenlijk best lekker in het zonnetje. Beetje jammer dat de wind draaide van NW naar ZW. Veel meer tegenwind dan we hadden verdient.....
Verder fijn gefietst, morgen nog zo'n dag!
Less is bore

klimman
Forum-lid

klimman 25 feb 2012 20:47

Vandaag de eerste kilometers van het jaar op de racefiets afgelegd, 75 km om precies te zijn. De conditie is nog matig, dus erg rustig gereden. Er moet behoorlijk wat trainingsarbeid worden verricht voor de Ronde van Vlaanderen (134 km). Morgen staat een klein rondje op het programma om mijn nieuwe trainingswielen (DT Swiss R 1900) uit te proberen.

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 25 feb 2012 21:04

Vandaag weer een tochtje in de achterhoek. In de ochtend was het toch nog een stuk frisser dan ik verwacht had maar het werd een leuk tochtje. Almen, Vorden, Zutphen, Epse, Laren, Lochem, Barchem, Vorden en weer naar huis.

Tussen Barchem en Vorden kwam ik op een onverhard fietspad wat op dunne bandjes wat minder is dan met de mountainbike. Gelukig was het na een paar kilometer weer verhard.

Voorbij Lochem werd ik gepaseerd door een mooie Sensa met Shimano Di2. Toch even aangehaakt en dat zag er toch wel keuk uit. Vooral het terugschakelen naar het binnenblad en dan achter minstens zes kransjes opschuiven naar de kleinste in no time.

Ik hou het nog even bij mijn winderfiets met dit weer maar ik ben blij als ik mijn Carbon racer weer de sporen kan geven ;-)

Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 25 feb 2012 21:53

Ook een rit Ochten gedaan 100km,veul lekker banden onderweg, leuke tocht,veul landelijke geur geroken.
Ik zette gisteren mijn zomerwielen effe de band op 8bar zetten en wat bleek ventiel los van de binnenband en ik denk dat veel fietsers dat vandaag gehad hebben mischien
weinig klimwerk maar dat kan 31 Maart met de bergtour start in Ochten.
p.s effe lekker met de 4 personen uit Hoorn flink doorgereden thanxs als je dit leest.(Kuota)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 25 feb 2012 22:07

Vandaag de Vlaamse primavera bezocht volgens een inmiddels redelijk beproefd concept. 's Morgens de fiets in de auto en parkeren in Velzeke vlakbij de Paddestraat. En vanaf daar eerst lekker zelf fietsen. Omdat ik nogal een drukke week had gehad was ik niet heel vroeg vertrokken en bleef er iets minder tijd over. Daarom deze keer een iets kortere lus gereden maar toch zeker de moeite waard:

Molenberg, Haaghoek, Leberg gereden. Op de Haaghoek kon ik mooi profiteren van een Rabobank auto die de stook op ging en zo het publiek de berm in liet gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna terug richting de Haaghoek om in Zegelsem bij cafe 'In den Drijhaard' de eerste passage te zien van een groep vroege vluchters en het peloton.

Afbeelding

Na de korte pauze een lusje met wat heuvels gedaan. Geen onderdeel van het Omloop parcours maar even lekker in alle rust een paar mooie hellingen doen behoeft niet altijd een uitgepijlde route. Via Foreest, Ganzenberg, Steenberg en Rekelberg kwam ik aan wat rustige hoogtemeters door het prachtig zonnige Vlaamse land.

Daarna door richting de kasseistroken. Ik had immers m'n kassei wielen gestoken.

Afbeelding

Eerst de combi Paddestraat en Lippenhovestraat. In deze richting is het licht oplopend maar de wind stond hier redelijk gunstig dus daar kon het gas even stevig open. Gelijk door richting de laatste strook van de dag, de Lange Munte. Daar stond de wind een stuk vervelender, namelijk schuin op de kop. De strook licht bovendien behoorlijk open en het tweede gedeelte ligt, zeker voor Vlaamse begrippen, niet zo mooi. De kasseien zijn weliswaar kleiner maar de stook is in huidige staat absoluut lastiger dan een icoon als de Paddestraat.

Na de laatste stenen was het tijd om terug te gaan naar de auto waar ik op precies 75 kilometer uit kwam. Mooi stukje voor de zaterdagmiddag.

Afbeelding

Vanwege de omstandigheden met de wind besloten om de passage van de renners op de Paddestraat over te slaan en nog even snel door te rijden richting de Lange Munte voor de doorkomst aldaar. Nog een paar knappe foto's geschoten waarvan deze toch wel één van de betere is.

Afbeelding

Sep Van Marcke onderweg naar zijn eerste grote overwinning. Straf gereden van die jongen.

jre
Forum-lid

Gebruikersavatar jre 26 feb 2012 12:57

vanmorge naarden muiden diemen terug via weesp en bussum 55 km lekker weertje ging dan ook prima veel wielrenners gezien

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 26 feb 2012 13:38

Je hebt een mooie dag beleefd Bottecchia!
En inderdaad, die Vanmarcke heeft een geweldige koers gereden. Gewoon klip en klaar de beste man in de finale!

Hopelijk krijgt ie de kans om rustig te groeien, en gaan ze in België niet ineens te veel van hem verwachten. Maar zoals hij over de kasseien knalde, dat belooft wat voor de komende jaren!

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 26 feb 2012 14:19

Via de Posbank via binnenwegen naar Zutphen en toen weer naar huis. 85km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 26 feb 2012 14:24

Na een week van zeer droeve familieomstandigheden proberen we we de draad toch maar weer op te pakken.
Vandaag buiten gefietst en dubbel genoten van het ontluikende voorjaar. Overal sneeuwklokjes en zelfs al een paar ganzen gezien met jonkies.
Totaal 85 kilometer gefietst en het koppie leeggemaakt (voor zover mogelijk). Over twee weken staat de Witte Kruis Toertocht op het programma.
Geloof wel dat ik er klaar voor ben!

Route
Afbeelding

Gesloten