Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het veldrijden 2011/2012

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 16 jan 2012 22:55

vandaag, zoals iedere maandagavond, de vorige en de volgende weken, naar de flandriens van het veld gekeken.
Mooie reportages van Michel Wuyts uit het verleden ( deze avond 2001- 2002 en 2003) die niet alleen de sport op zich, maar ook de vele intriges, de psychologische oorlogsvoering ( vooral van een mario declercq) en de vreugdes en ontgoochelingen van de veldrijders mooi weergeeft met beelden en gesprekken van openhartige sportmensen.
Ook de tactische ideeen en strategieen achter bepaalde beslissingen in de wedstrijden worden in de kijker gezet evenals de frustraties van een vechtende Groenendaal die na het gewonnen WK van St-michielsgestel zowat de pispaal werd van een deel vlaamse supporters(???).
Ook als niet echte liefhebber van het veldrijden toch zeker het bekijken waard.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 17 jan 2012 12:15

fiedoo schreef:vandaag, zoals iedere maandagavond, de vorige en de volgende weken, naar de flandriens van het veld gekeken.
+1

Schitterende televisie, de beelden uit de tijd dat ik niet alles volgde laten me beseffen dat ik veel gemist heb. Sommige stukjes zijn wel tenenkrommend; ik ben allergisch voor Declerq geworden. Ten koste van alles willen winnen kan mooi zijn, maar als je daarvoor met je fiets naar concurrenten gaat slaan vind ik niet kunnen. Het is geen freefighten tenslotte.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 17 jan 2012 13:30

Tenenkrommend is inderdaad het goede woord (vorige afleveringen ook al). De presentatoren nadat de Clercq zijn fiets in de richting van Dlask bewoog om hem af te remmen: zou hier opzet in het spel zijn? Ja, ik denk het wel. Mooi dan dat hij dat voor Vervecken doet (die het WK wint). Excuse me? Of Nijs die onder druk werd gezet door die *** van een ploegbaas bij Rabobank en daar ook nog naar luistert, terwijl de veel oudere Groenendaal daar natuurlijk schijt aan had als het hem uitkwam.

Mooie televisie.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 17 jan 2012 14:38

Zijn deze uitzendingen nog ergens terug te kijken?

NoChain
Forum-lid

NoChain 17 jan 2012 20:34

patmaessen schreef:Zijn deze uitzendingen nog ergens terug te kijken?
Ja hier http://cyclingtorrents.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Aflevering 1, 2 en 3 staan er op. Die van gisteren nog niet.

zorba
Forum-lid

zorba 17 jan 2012 21:20

NoChain schreef:
patmaessen schreef:Zijn deze uitzendingen nog ergens terug te kijken?
Ja hier http://cyclingtorrents.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Aflevering 1, 2 en 3 staan er op. Die van gisteren nog niet.
Misschien nog ergens anders? Lime wire wil het niet doen op de laptop...
Do not CROSS the road!

simen
Forum-lid

simen 23 jan 2012 21:24

Het ligt voor de hand om na Hoogerheide Kevin Pauwels als favoriet te bestempelen voor het WK.
Toch denk ik dat Sven Nys de te kloppen man is.
Stuurmanskunst en veel kracht in het mulle zand.
Als het op kracht aankwam was hij toch vaak de sterkste dit jaar.
Zij is ook tegen

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 24 jan 2012 09:38

Nys, Pauwels, maar vergeet Stybar en Niels Albert niet!! Ze hebben allemaal op hun eigen manier naar het WK toegewerkt en de winnaar zal wel uit dit rijtje komen. Of zou Tom Meeusen misschien...?

Gisteren ook weer genoten van de Flandriens, en mijn allergie voor Mario Declerq is weer wat toegenomen. Erwin Vervecken is wel een echte sportman, een beetje ondergesneeuwd tussen al die andere kanjers, jammer. Volgende week maandag de laatste uitzending, zien we Lars Boom op het podium.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 24 jan 2012 13:11

Het is iedere keer weer genieten, een veldrit op de Vlaamse TV. Wat van mij wel mag verdwijnen is die Renaat Schotte als commentator in het veld. Of hij geeft een soort radioverslag van wat we allemaal kunnen zien, of het is een nietszeggend interviewtje met een of andere begeleider. Het voegt naar mijn idee niets toe, en zorgt zelfs voor minder kwaliteit wanneer Renaat weer lekker doorratelt terwijl er ontwikkelingen zijn in de koers.

Maar nu op naar het WK!

Rush Silver
Forum-lid

Rush Silver 24 jan 2012 14:54

Renaat Schoote mag alleen nog cometaar geven als hij ook op de motor stapt!
http://mrnochain.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wielerg@k
Forum-lid
Contact

Wielerg@k 24 jan 2012 19:29

wat te denken van volgende theorie: kevin pauwels benadrukt dat hij geen favoriet is. hij wil zelfs iets terugdoen voor Klaas Vantornout. maar niemand gelooft hem en daardoor wordt hij extra geviseerd. Klaas vantornout zegt zich dubbel te willen plooien voor Pauwels. Dus als Vantornout vooraan doortrekt en Pauwels laat een gat vallen, blijft iedereen bij Pauwels. Ze wachten tot Vantornout vanzelf stilvalt. Alleen valt Klaas Vantornout niet stil.
Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Brussel-Kuurne 2012?
-> Wielerg@k, het wielerdieet met een korreltje zout.

jopie49
Forum-lid

jopie49 24 jan 2012 20:04

Mannen als Albert en Stybar zullen op een WK nooit speculeren denk ik. En Nys is ook ervaren genoeg om zich niet te laten lappen op die manier.

Plaats reactie