Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Doelen voor 2012?

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 15 jan 2012 16:59

Ten eerste meer km. maken, dan de trip naar de Vogezen en hopelijk ook een week naar Oostenrijk

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5890
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 jan 2012 19:00

Ik heb lang liggen zoeken naar een leuk sportief doel. Ik heb even de Giro di Sardegna overwogen. Dat leek me een mooie uitdaging maar het weinige klimmen, veel tijdritten en bovenal het gedoe om er te geraken en alles te regelen, deed deze uitdaging afvallen.

Ik ga nu in Mei anderhalve week Italie doen. Eerst een weekje relaxed trainen aan het Garda meer. Dan naar de voorlaatste bergrit van de giro kijken en op zondag 27 mei de Marcialonga rijden. Een Italiaanse cyclo die over dezelfde bergen gaat als de giro rit. Eerst een rondje over de passo Lavaze, en dan de Pellegrino en de Valles. Nu moet ik alleen nog een strakke tijd of klassering bedenken die ik hoop te gaan halen. De overige doelen voor dit jaar bedenk ik nog wel een keer.
Live fast; die young. mijn blog

hans darmstronger
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2011 16:31

hans darmstronger 21 jan 2012 17:38

@ gastheer
het voordeel aan kasseien is dat ze vroeg of laat toch weer slecht gaan liggen. De kwaremont gaat achteruit: laatste knikje voor het dorp en net voor de grote weg kun je een wiel plooien. De aanloop naar de rampe (tussen kwaremont en pater) is ook een leuke. En het stuk na de mariaborre, als je boven rechts gaat is ook een drama.
Aangezien deze voor mij al de limiet zijn, denk ik niet dat Parijs Roubaix iets voor mij is. Maar toch overweeg ik er heen te gaan :)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 jan 2012 13:25

hans darmstronger schreef:@ gastheer
het voordeel aan kasseien is dat ze vroeg of laat toch weer slecht gaan liggen. De kwaremont gaat achteruit: laatste knikje voor het dorp en net voor de grote weg kun je een wiel plooien.
Oude Kwaremont id idd slecht aan het worden. Afgelopen zomer met m'n dochter gedaan en lans de kant wat foto;s staan maken en viel me toen al op. Maar dan laat een herbestrating niet lang op zich wachten. :mrgreen:
Maar het gaat mij in m'n opmerking ook vooral om "vlakke" stroken. Liggen kasseien in een klim erg slecht is niet zo erg want je gaat dan toch al niet zo rap.

sstef
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jun 2010 22:05

sstef 22 feb 2012 17:39

Met een goed gevoel enkele toertochten uitrijden. Zoals V4C, LBL en Mendig-Bude en nog een paar anderel. Maar het grootste doel dit jaar wordt weer eens een poging om de Alpe d'Huez binnen het uur op te knallen. Tot nu toe 3x 'gefaald', langzaamste tijd was 1.09 zonder de training. Met training net anderhalve minuut sneller, was vrij frustrerend.

boetiej
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:38

boetiej 23 feb 2012 10:32

Meer en beter trainen dan voorgaande jaren (hopelijk is het deze zomer wat beter weer want in de regen fietsen daar houd ik niet van!).
Als gevolg daarvan hoop ik een aantal toertochten nog beter te volbrengen, ik zat te denken aan geants des ardennes, KMK, LBL en misschien nog wel L3B.
Als L3B niet gaat lukken in ieder geval nog een lang weekend naar de Vogezen toe met vrienden om mooie ritten te maken.
Ook wil ik dit jaar wat meer trainingskoersjes gaan rijden. Vorig jaar 2x gedaan en goed bevallen, zwaar maar het gaf voldoening.
pijn = fijn

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 feb 2012 13:51

Mijn eerste doel stond op a.s. zondag. Ik zou gaan meedoen met de Run-ATB in Deurne, waar ik mijn derde plaats van vorig jaar hoopte te evenaren. Gaat waarschijnlijk niet meer lukken, want ik zit nu al de halve carnavalsvakantie te snotteren en te hoesten op de bank :( .

rbos
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 aug 2011 10:41

rbos 23 feb 2012 23:22

4x Alpe d'Huez op 1 dag, nog een paar bergjes daar in de buurt en door naar de Mont Ventoux.
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra

smaanders
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 dec 2010 11:29

smaanders 27 feb 2012 14:22

In April ga ik een aantal keer fietsen in Noord Frankrijk (scheiding Champagne-Ardennen). We zijn daar een week en meestal fiets ik om de dag dan. Doel is om in die week wat (extra) duurtrainingen te doen, voor:
Koos Moerenhout Classic (160 km + van- en naar huis in Fijnaart, dus totaal toch 190 km) en
Omloop van Salden in Limburg.

In September, behalve naar het WK kijken in Valkenburg, ook zelf weer wat fietsen in / rondom Vaals (uitgepijlde Amstel Gold Race)...

Verder is mijn belangrijkste doel voor dit jaar gewoon lekker, ontspannen kilometers maken!!!

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 05 mar 2012 11:42

Als rookie heb ik een simpel doel voor dit jaar: Mijn eerste tocht van 100km+ maken. :lol:

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 05 mar 2012 14:25

Diverse doelen voor 2012:

- vaker met de fiets naar het werk (25 km enkel)
- Volta Limburg Classic 150 KM
- Luik-B-Luik 155 KM
- Grenslandklassieker 210 KM
- Klimclassic 170 KM
- Trois Ballons 205 KM (met goud als hoofddoel)
- Vakantie: omgeving Barcelonnette en aansluitend Mont-Ventoux

en wellicht hier en daar nog een toertochtje meer ..

cobble
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2011 20:34

cobble 15 mar 2012 21:35

2012 :

- april : tijdens LBL La Redoute aan 15km/u gemiddeld
- juni : niet lek rijden tijdens Parijs-Roubaix
- juli : niet afstappen op die venijnige klim in de buurt van Calpe waarvan ik de naam niet ken
- augustus : genieten van de Sean Kelly Classic met de vrienden van Vuelta Turistica
- het hele jaar door woon-werk met zonnig maar niet te warm weer
Een beetje verlies heb je altijd...

Plaats reactie