Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 27 nov 2011 18:44

Heb mijn S1 uit 2009 geupgrade met een Sram red groep, zat een ultegra-sl op. Wat een fantastische groep! Fiets zit nu ook onder de 8 kg volgens mij.
Het enige wat ik nog graag wil halen is een set hoge carbonnen wielen. Wat ik me afvroeg, gezien het aero design van de S serie kan hij ook hogere velgen beter verdragen lijkt me. Wat is het max wat jullie eronder zouden zetten qua hoogte? (50-60-88?) Houd daarnaast mijn lage velgen voor het klimmen en extreem winderige dagen natuurlijk.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 28 nov 2011 14:29

een S1 met hoge velgen is niet echt lekker weet ik uit ervaring. je zijwaartse oppervalk wordt erg groot zodat je werkelijk alle zijwind enorm gaat voelen. Zou daarom niet hoger gaan dan 50!

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 28 nov 2011 15:33

iban schreef:een S1 met hoge velgen is niet echt lekker weet ik uit ervaring. je zijwaartse oppervalk wordt erg groot zodat je werkelijk alle zijwind enorm gaat voelen. Zou daarom niet hoger gaan dan 50!
Hoe zit dat dan met een S2 volgens jou?

Ik rij met 60 voor en 80 achter, geen probleem (ook gisteren niet).
Volgens mij is dit absoluut persoonlijk. In principe ben je met een aero fiets al het nodige gewend, ook met lage velgen vang je al meer zijwind dan een ander.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 nov 2011 16:34

Het is maar net wat je geen probleem vindt. Met 60-80 is zonder handen rijden er niet meer bij met een stevig windje. Wat mij betreft tijdens een wedstrijd al behoorlijk vervelend, maar tijdens een rustig ritje voor mij onacceptabel. Kan er leuk uit zien zulke hoge velgen, maar lage velgen rijden gewoon veel fijner.

Overigens kan je de oppervlakte niet 1 op 1 overzetten op zijwind gevoeligheid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 28 nov 2011 20:06

Ik heb geen problemen met 50mm velgen, maar zonder handen fietsen met redelijke wind is idd niet handig.
Maar ik rij toch altijd met mn handen aan t stuur, dus dat is ook geen probleem ;)

Merciqu
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2011 17:18

Merciqu 28 nov 2011 21:16

Ziehier mijn aanwinst, ongelooflijk tevreden
met grote dank aan Stephan
Afbeelding

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 28 nov 2011 21:38

Stephan is vergeten om er pedalen op te zetten :mrgreen:
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 28 nov 2011 23:01

Gaaf ding! De kleinste die er is zeker?

Ben je niet bang dat de schakel kabel tussen je spaken komt? ;)

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 29 nov 2011 09:41

Merciqu schreef:Ziehier mijn aanwinst, ongelooflijk tevreden
met grote dank aan Stephan
Afbeelding
Zeer geslaagd !

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 nov 2011 09:48

Merciqu schreef:Ziehier mijn aanwinst, ongelooflijk tevreden
Mooi!

Alleen heb je er wel op gefietst? Aangezien er geen pedalen op zitten. Zo nee, hoe weet je dan of je tevreden bent? :-s
Maar goed, moet goed komen met zo'n bak ;-)

Ik vind zelf dat zadel niet zo mooi, maar ja, als het voor jou lekker zit is dat het belangrijkste.
Ook die lange kabel bij de achterderailleur vind ik nooit zo mooi, maar heb me laten vertellen dat bij die groep hij wat lange rmoet zijn ivm de hoek die hij anders zou maken. Maar dat zijn vooral opmerkingen in de marge van een verder fantastische fiets.

Welke maat is dit? En welke HED wielen zijn het?
Nu doorsparen voor een teller, magneetje heb je al gekregen.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 30 nov 2011 10:26

japiecarbon schreef:Dat valt mij idd ook heel erg op, en dan voora; over de fietsen die hij (adroit ) nu zelf niet meer verkoopt!

Maar toch ben ik het wel met m eens over de stickers, die zou ik alleen op mijn fiets doen wanneer deze serieus gesponserd is.

Ik zal 1 keertje reageren op wat er toch elke keer ontstaat hier..

1-
Het is jammer dat iemand niet blij mag zijn met zijn fiets en met het werk dat ik voor hem / haar gedaan heb. Er worden vaker zaken genoemd en webshops gepromoot, maar als EPbike valt, nou, dan zijn de heren ( vaak niet meer dan 4) weer op de achterste pootjes.. Alsof hen enorm onrecht wordt aangedaan hierdoor.. Ik weet het niet, maar als je zo je dagen doorbrengt ...

2-
De stickers.. Dat je het niet mooi vind prima, maar niemand weet iets af vd voorwaarden, dan wel sponsoring wel of niet mbt deze fiets. Of andere fietsen.
Dus ja er zit wel een rede achter dat het erop zit. Nogmaals, dat je het niet fraai vindt, is uiteraard je goed recht. Maar die zelfingenomen meningen die sommige hebben ( een ieder weer wel of ik hem bedoel, zeker niet japiecarbon ) .. pfff doe toch normaal en geniet.. Daarvoor zijn we toch met z'n alle met die fietsen bezig.

Last but not least, deze fiets is op de wielen na bij onze vriend Vos gekocht, en bij mij gemonteerd.
Zo ziet een ieder maar, het ligt altijd net even iets anders ...

groeten en veel plezier
Eric

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 30 nov 2011 11:31

speric schreef:1-
Het is jammer dat iemand niet blij mag zijn met zijn fiets en met het werk dat ik voor hem / haar gedaan heb. Er worden vaker zaken genoemd en webshops gepromoot, maar als EPbike valt, nou, dan zijn de heren ( vaak niet meer dan 4) weer op de achterste pootjes.. Alsof hen enorm onrecht wordt aangedaan hierdoor.. Ik weet het niet, maar als je zo je dagen doorbrengt ...
Allemaal goed en wel, maar in dit geval werd jouw winkel door een nieuw forumlid wel heel prominent in twee opeenvolgende berichten genoemd
bas78 schreef:POWERED by EP BIKE Zeist
Prima winkel met een super service en kennis van zaken.
bas78 schreef:Bedankt voor de complimenten.
Ik heb mijn schoen bij EP BIKE gezet....misschien moeten jullie dat ook eens proberen ;-)
speric schreef:Last but not least, deze fiets is op de wielen na bij onze vriend Vos gekocht, en bij mij gemonteerd.
Zo ziet een ieder maar, het ligt altijd net even iets anders ...
Des te opmerkelijker dat in dit geval jouw zaak zo prominent gepromoot wordt door de suggestie te wekken dat de fiets bij jou gekocht is met daarbij de andere forumbezoekers zelfs wordt aangeraden jouw zaak ook eens te bezoeken :roll:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie